Logg inn med Facebook eller Google!

Hva leser du?

Started by Thera, 13. Jan 09, 22:37:29

Previous topic - Next topic

filhellener

Sue Monk Kidd\'s  \"Bienes hemmelige liv\" skal jeg ha med på neste ferie :-)

Jeg er kanskje en av de få som ikke har lest den? - har heller ikke sett filmen.
Kari

Tjorven

Har ikke lest den jeg heller, Filhellener.  Har heller ikke lest Tusen strålende soler, som er nevnt her. Den er innbundet og ligger på vent, for jeg tar bare med meg pocket når jeg drar på ferie.
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Har ikke lest den jeg heller, Filhellener.  Har heller ikke lest Tusen strålende soler, som er nevnt her. Den er innbundet og ligger på vent, for jeg tar bare med meg pocket når jeg drar på ferie.

\"Tusen strålende soler\" er bare s å gripende og fin  :flower:

F o r  en flaks vi har hatt som ikke er født i Afganistan, det visste jeg jo før jeg leste den boka, men ....
 - tror det er bedre å lese den hjemme jeg, Tjorven, den var så sterk og trist at jeg  ikke orket å lese så veldig mange sider av gangen, s e l v om den var veldig fin :-)
Kari

Tjorven

Ja, det holder lenge med Skammen, enn så lenge. Jeg lever meg sånn inn i handlingen og menneskeskjebner når jeg leser ei god bok, så i ferien vil jeg helst ha noe som ikke er SÅ sterkt,  men likevel god og fengende lesning  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

elisabeth

Nei tusen strålende soler passer nok ikke som ferielektyre.Jeg leste den  hjemme .Men det er en bok jeg aldri kommer til å glemme.Fortsatt blir jeg opprørt og engasjert av denne boken.

Eureka

Leser masse -og helst krim :)
Akkurat nå holder jeg på med Sjøwall&Wahløø`s \"Udyret fra Sæffle\".
Gammel krim fra 70-tallet om Martin Beck og gjengen :laughing6:
Har lest alle Beck bøkene flere ganger ,men det er en av favorittene både på bok og film :)

Dere om har lest \"Hjemkomsten\" av V.Hislop -hvordan var den i forhold til Øya.Er så redd for å lese den i frykt for å bli skuffet :lol:

Ninette

Quote from: \"Tjorven\"Nå er ferielektyren klar. Litt krim må med, Linda Olssons \"La meg synge deg stille sanger\" er nyinnkjøpt, og ellers litt av hvert. Klarer meg ikke uten lesestoff i ferien ;)

\"La meg synge deg stille sanger\" er en bok som berørte meg sterkt. Stille, lavmælt, og hjerteskjærende, og samtidig uendelig vakker. Jeg gråt da jeg leste den ....

Boken anbefales på det varmeste, men kanskje ikke hvis du er på jakt etter lettlest ferielitteratur...
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Handyman

Sverdets Makt - Wlibur Smith.
Fasinerende .. kraftfull.  629 sider med fornøyelse. :cheese:  :cheese:

operafantomet

Har gått tilbake til Svein Jarvolls bok om den lesviske poeten Sapfo. Herlig, herlig bok!

Holder også på med norsk oversettelse av Odysseas Elytis\' \"Axion esti\", på norsk kalt \"Verdig er det\". Litt gammelmodig i oversettelsen, men forklarer veldig bra strukturen i og idéen bak stykket.

Og så fikk jeg \"Eat, pray, love\" til bursdagen. Den er tredelt, og foregår henholdsvis i Italia, India og Indonesia. Italiadelen (eat) var fantastisk, med høy identifiseringsfaktor, mens jeg skummet litt gjennom Indiadelen (pray). Litt mye bønn der... Er nå på Indonesiadelen (love). Skjønner hvorfor boken ha slått an! Men irriterer meg over at den norske tittelen er blitt \"Spis, elsk, lev\", når hele poenget med del to er tempelopphold og be-ritualer... Elsk?!??

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Sigbjorn

Akkurat ferdig med Hypnotisøren av Lars Kepler, eller Alexander og Alexandra Ahndoril som de egentlig heter.
Jeg har hørt den som svensk lydbok. Det er like behagelig å høre svensk lydbok som å høre norsk.

Kan anbefales.

Sigbjørn
Δεν πειραζει

Thera

Akkurat ferdig med \"Fri fra avhengighet\" av Espen Andersen. Kunne godt tenke meg å lese mer om mye av det han skrev om. Og boka gjorde meg veldig nysgjerrig på addiktologutdannelse.. Virker utrolig interessant! http://www.addictologiakademiet.no/filosofi.html

Nå leser jeg \"En sommerflørt?\" av Daphne Clair. En av få bøker jeg har sett her i Kamari som er oversatt til norsk. Håper utvalget blir bedre i kioskene etterhvert..
..Don`t dream your life, live your dreams..

operafantomet

Har nettopp fullført \"Drageløperen\". Nydelig, nydelig bok, litt annerledes enn jeg forestilte meg. Trodde den skulle være mer nostalgisk enn den var. Den var heller overraskende ærlig.

Nå har jeg lyst til å løpe ut og leie meg filmen!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...