Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor bør vi dra i påska?

Started by Ole, 01. Jan 11, 11:27:34

Previous topic - Next topic

marjana

Glika i zoi

Mixelite

Forslaget om å dra til Tove er godt, selv om det ikke er i umiddelbar nærhet av Athen. Strendene er iallfall spektakulære og opplevelsene er mange.

- Eller Chios! Rakettkrigen påskeaften er jo verdensberømt :)

Ole

Det blir nok litt for langt å reise fra flyplassen i Athen....

Mixelite

Quote from: \"Ole\"Det blir nok litt for langt å reise fra flyplassen i Athen....

Til Tove? Det går vel fly til Kavala og Thessaloniki. Til Chios er det bare en snau time med fly ;-)

Kalimera

Nafpaktos vet jeg er veldig bra i påsken; passe stor by. Jeg var der nå i 2009. Store arrangementer som er åpent og gratis for publikum.

Strand langs hele byen, bare avbrutt av havnen. Mye lekeapparater osv. for barn. Mye lokale barn i området.

Velger du å reise hit kan du leie bil hos CLIO og hilse fra meg. Det bruker å gi en viss rabattering ;-) Link her:  http://www.clio-car-rental.com/rates.php

Ellers er de også greie med avlevering av bil hvis du er uheldig og ha fått noen striper, knust et speil osv. (betaler stort sett ingen ting). Bilen får du når du går ut av flyplassdøra og når du reiser tilbake igjen levers den utenfor en av inngangene. Husk at du har ubegrenset kjørelengde. Jeg kjører mellom 2000 og 4000 km hver gang jeg er nedover og betaler samme pris.

Det tar 2,5 timer fra flyplassen til du er i Nafpaktos; ofte en langt kortere tur enn en båttur fra Piraeus om man legger i sammen tiden det tar.

Kan også være behjelpelig med bra pris på et bra hotel (suite som passer glimrende for 2+2) til rimelig pris :-); alternativt leilighet uten noe mat men med kokemuligheter.

I området har jeg mange kontakter som kan bistå og hjelpe til.

Kalimera

Glemte å nevne Kardamili og Stoupa på Peloponnes. Disse områdene er det skrevet mye fint om her i forumet. Her er det utrolig mye flott å se!

Fra Athens flyplass bruker du ca 3.5 timer helt ned til Stoupa. Det er fire felts motorvei til Tripoli.

Så lenge du har bil er det korte avstander også til flere av de kulturelt kjente stedene hvis man ønsker å se seg rundt.

Stoupa har områdets kanskje 2 fineste sandstrender. Jeg har gode kontakter i Stoupa og vil kunne finne være behjelpelig med meget god pris her for å bo i et de flotte steinhusene i Mani.

Ole

Tusen takk for mange gode forslag, Kalimera!

Tzasiki

Serifos eller Sifnos er to bra velg , jeg har selv feriert på begge disse øyene!!

Ole

På Sifnos har jeg vært, og reiser gjerne tilbake. Serifos, derimot, har vært en liten drøm i 2,5 år, men jeg har ikke kommet meg dit ennå. Hva syns du er bra med Serifos, Tzasiki?

Tzasiki

Serifor er en liten vakker øy, det er en del år siden jeg var der, men husker øya godt. Bodde ved en fin sandstrand i Livadi.  VELDIG stille og rolig på Serifos!!.  Tror ikke dette er øya for de som er rastløse og som MÅ oppleve ting hele tiden. Livadi er et lite sted,  passer for de som vil nyte stillheten og en liten vakker øy! Husker at vi våknet til hanegal og eselvrinsk hver morgen, idyllisk... Man ser opp til fjellbyen Chora som ligger et stykke unna.  Jeg likte meg godt der, ferierte der i 5-6  dager før ferden gikk videre til Sifnos. Jeg må innrømme at jeg ble litt mer betatt av Sifnos, bodde i Apollonia, litt mere \"liv\" på denne øya, og litt mer å oppleve. Hadde jeg fått valget mellom en av disse to øyene igjen,  - hadde jeg valgt Sifnos tror jeg.., huff, vanskelig dette valget da.. fine øyer begge to...

Ole

Takk for god info, Tzasiki! Valget er vanskelig, så det er \"godt\" det er 3,5 mnd. igjen.

Tzasiki

Hvet ikke om jeg var til hjelp her Ole da jeg hvet om de som har Serifos som sin yndlingsøy, og andre som foretrekker Sifnos...  Smaken er som baken..  Men jeg anbefaler deg begge jeg!!. Har så mange gode minner fra disse fantastiske øyene!!! Blir spennende å se hvilken øy dere foretrekker!. Bra blir det uansett!.

Da jeg var på min første øyhopping var det akkurat disse øyene jeg var på først!. Serifos - Sifnos - Paros - Mykonos.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...