Logg inn med Facebook eller Google!

Ole paa tur

Started by Ole, 22. Jun 08, 18:12:18

Previous topic - Next topic

Ole

Heisann! Stikker bare innom en tur for aa si hei. Hei!  :bounce: Har kjort Milos paa kryss og tvers i to dager naa og opplevd vanvittig mye bra! Takk til Kari og Sjolove som med side flotte beskrivelser av oya fikk meg til aa reise hit.

Har sett flotte strender, unike fiskerlandsbyer, vanvittig landskap etc. etc. 900 bilder er festet til minnebrikker og litt film har det blitt ogsaa. Snart vender jeg nesa mot Sifnos, ogsaa en oy jeg har store forhaapninger til.

Vaeret er det ikke noe aa si paa. Sol, godt og varmt, men en deilig vind som faktisk er rimelig kraftig. Sightseeingbaatene gaar ikke, til det er det alt for mye vind. De store fergene gaar, men en av dem laa over i havna i Adamas i natt. Mulig det var for sterk vind.

That\'s it for today.....................   :cheers:  :cheers:

Mixelite

Kos deg videre Ole! Gleder meg til å se bilder!

Anders

Ja, god tur videre, og nyt tilværelsen. Sifnos har mye fint å by på også. Og bilder er bra, vet du :-)

Riitta

Ha de fortsatt gott Ole :bom:

Riitta

Sjøløve

Quote from: \"Ole\"Takk til Kari og Sjolove som med side flotte beskrivelser av oya fikk meg til aa reise hit.


Hyggelig å høre Ole.  
Ja, Milos var ei øy som hadde mye flott å by på.  Vi fikk ikke heller med oss båtturen rundt øya som visstnok skal være et must.  Kanskje en annen gang.

Fortsatt god ferie i øyriket.

Her har regnet silt ned i hele dag...........
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

filhellener

Synd dere ikke fikk tatt båtturen rundt øya, den e r fantastisk flott!
-  m e n det er jo s å mye spesielt og fint ellers på Milos- som dere har sett - 9 0 0 bilder!!! - sier sitt det  :iconbiggrin:
 
Ønsker deg og familien en fortsatt deilig ferie, Ole  :flower:

Sifnos er en av mine favoritter, tror ikke dere blir skuffet :iconbiggrin:
Kari

kari

Ja, Milos er en veldig spesiell øy. Bra at du likte den. Istemmer med at båtturen rundt øya er helt super. Men man rekker ikke alt på en tur. Så da må man jo tilbake en annen gang, ikke sant :cheese:  Gleder meg til å se bildene dine.

Sifnos er også en super øy. Ikke like spennende som milos kanskje, men den har masse, masse sjarme. Du har mye å glede deg til.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Katta

Hyggelig å høre fra deg Ole. Ha en fortsatt fin ferie!

Katherina

:flower:
Ønsker deg fortsatt god ferie og god tur videre.
 :happy7: Det skal bli spennende å se bilder fra øyer jeg ikke kjenner. Det kan nok friste til nye oppdagelser og bekjentskap.

Ole

Da sitter jeg paa Sifnos. Maatte innom her for aa komme meg til Paros. Derfor blir det dessverre bare et kort stopp. Kall det gjerne en bonus. For dette er ogsaa en nydelig oy.Har allerde tatt en moppetur opp til Apolonia og utforsket omraadene rundt. Klokka seks i morgen tidlig starter jeg moppa og begir meg til Kastro og naerliggende herligheter. Her paa Sifnos gaar det mye i kirker, olivenlunder og keramikk. Var det her du Kari bodde hos en keramiker? Tror jeg har en kandidat som kan vaere han.

Ellers er dette ei oy der det meste gaar i bedagelig tempo. Jeg bor i havnebyen Kamares. En smukk liten by, som danskene ville ha sagt det. Har tatt et bad paa stranda her, og den stranda er virkelig bra!

Da gir jeg kanskje lyd fra meg fra Paros......

PS: Tok en moppetur paa Milos i dag tidlig for baaten gikk. Var innom noen strender, og jeg maa bare si at jeg er maallos. Milos er det flotteste jeg har sett i Hellas naar det gjelder natur!

Ole

Og takk for alle lykkeonskninger...!

kari

Hei, hei ole. Ja, vi bodde hos en keramker i kamares. Han hadde butikken og verkstedet sitt helt nede ved hovedveien, og utleieplassen i rekka bak huset litt. Bare noen få trappetrinn opp fra hovedveien. En veldig trivelig kar. Det var gamlemor som tok seg av utleie-geskjeften. Da vi lå der var det Terje som var med inn i leiligheten hennes når de skulle ordne med nøkler, pass og slikt. Inne på kjøkkenent sto det visst en båtmotor på benken. Terje kikka litt ekstra på denne. Dette så gamlemor, så hun skjønte antakelig at Terje var litt interessert i motorer. Hun kunne ikke et ord engelsk, men rapla og prata lell. Terje blei dratt med inn på soverommet hennes. Hun skulle vise fram en gammel symaskin. Veldig koselig gammel dame.  

Så bra at du trives på disse øyene. Som jeg har skrevet før, så er nok milos, sifnos og syros de øyene jeg trivdes best på i denne delen av kykladene.

Kos deg videre på turen din. Hyggelig å høre fra deg innimellom.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...