Logg inn med Facebook eller Google!

Ole paa tur

Started by Ole, 22. Jun 08, 18:12:18

Previous topic - Next topic

brit

Hyggelig å høre fra deg Ole!
Gleder meg masse til bildene.
God tur fortsatt! :flower:

Tommy

Sifnos är värt ett längre oppehåll ja, synd du inte stannar längre, det finns många guldvägar där :-)
O många keramiker, han vi hyrde rum av i Kamares hette Tzannis Aglaia o där bodde vi flott under vår vecka vi var på ön.

Ha det vidare gott, o kör försiktigt i backarna  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Liv

Koselig å høre fra deg.  :-)

Ha en flott ferie videre rundt om på alle de stedene du har planlagt å se.

Ole

Takk for det Liv, Kari, Tommy og Britt! :smile:

Da er jeg ankommet Naxos. Can you hear me Anders and Atle? Naxos! Har vaert et par turer paa St. George-stranden og en tur i byen. Har fikset det slik at jeg faar se Aalesund mot Molde paa en pub paa strandpromenaden. Tror den heter Prime eller noe.....  I morgen blir det nok en scooter-tur for aa sjekke om strendene paa vestkysten er like bra som det alle sier. Og det er de nok. Saa faar vi se om det blir noe mer sightseeing her paa Naxos. Jeg merker at oppdagelsestrangen daler noe etterhvert som dagene gaar. Det blir mer og mer strandliv, og mindre og mindre knipsing. Paa tirsdag reiser jeg til Syros for aa ta baaten til Patmos. Genialt aa faa en dag i Ermoupolis!

Ha en fin helg alle sammen!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Heidrun

Kos deg Ole. det fortjener en såpass verdig forumist som deg. Må all hell følge deg på din reise i den greske øyverdenen som er spesifisert som Naxos denne gangen
Yamas til livet og til

Tjorven

Så fint å høre at du trives Ole (hadde ikke venta meg noe annet med den reiseruta heller ;) ) Gleder meg til masse fine bilder når du kommer hjem. Fortsatt god ferie fra Tjorven som fortsatt har sjela si på Leros :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Flott å høre at du fortsatt har det fint Ole! Er litt misunnelig på deg som har så laaang ferie :wink:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Anders

Hører deg...og \"mis\"unner deg... og håper du har det bra og fortsetter dine fine opplevelser. Gå til Manoli på Paradise og hils fra Andrea så får du ekstra kald Mythos :-)
Ooo... hva skulle man ikke gitt for å vært der nå...

Ole

Takk alle mann! Er det Paradise paa St. George du mener, Anders???

Har akkurat sett fotball paa Prime. Rigga opp storskjerm ute bare for en stakkars nordmann som ville se fotball. Snakk om service!

Yamas saa lenge!

marjana

Se det, Ole! Det blir en fin dag i Ermopoulis også da!
Der tar du vel masse bilder igjen, vil jeg tro?

Jeg er på Syros først om en uke, drar søndag natt 6.
Hadde vi vært der samtidig, så skulle du fått en gratis guidet tur! Jeg har jo hele manuset mitt fra i fjor da jeg liksom skulle jobbe som guide for HW. Men hvis du lurer på noe angående Syros, så bare spør meg.

Skal du leie bil/moped så bør du leie av Galera Travel. Det er et reisebyrå/båtbillettkontor rett under den store klokken i havna. På hjørnet av markedsgata opp mot rådhusplassen. De er veldig ryddige og har skikkelig forsikring, og jeg tjener ikke penger på å anbefale dem, bare så det er sagt.

God tur videre!
Gleder meg til å se bilder etterhvert!
Glika i zoi

Anders

Ja...Paradise på St.George.....\"mama\" ordner veldig okay lunch :-)

Ole

Det ble dessverre ikke noen flere turer paa St. George denne gangen, Anders. I gaar var jeg paa strendene sor for Chora og i dag har jeg vaert en tur innover paa oya. I morgen kl. 12:50 gaar turen til Syros og Ermoupolis for saa aa ta nattbaaten til Patmos dagen etter.

Men Naxos er i alle fall nydelig, det er helt sikkert. Veldig mange turister alt, men ingen gaar i veien for meg... Og deilig temperatur....27 grader og vind. Siste dagen paa Paros var det 36 grader, og det blir i det meste laget.

Synd du ikke er paa Syros naa Marjana. En guidet tur hadde vaert midt i blinken. Men jeg skal ta mange bilder og filme noen minutter ogsaa. Satser paa aa dra opp paa Ano Syros i morgen kveld og ta noen kveldsbilder derfra.

I kveld har jeg fulgt strommen bort paa Portara og sett en nydelig solnedgang. Skal snart hjem og pakke sekken, men maa oppdatere meg litt paa nyheter og sport før det. (Laante en \"ø\" av Marjana.....)

Ha det bra saa lenge alle mann!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...