Logg inn med Facebook eller Google!

Mikkes aprilresa till Karpathos....

Started by Mikke, 14. Apr 08, 12:46:36

Previous topic - Next topic

Mikke

Hej!
Jag far vael forsoka skriva lite kring och om resan.Som ni saekert vet vid det haer laget saa flog jag fran Rygge i Moss.Dit kom jag per buss fran Karlstad fredag 11 april och hade formanen att fa bo hos Opperuds paa Eriksbakken.Jag kallar det numera Opperud Hilton p.g.a den extremt goe servicen og maten daer... :D..Hoppas att jag far komma tillbaka....
Hursomhelst sa gick pappa Svein og jag upp klokka halv fire paa sondag morgen, men vi kika lite paa invigningen av Oslos nye operahus,som var bade pampig og skojig paa lordag kvell.
Det var ingen trafik att tala om naer vi for till Rygge, men dataen kranglete men dom anstilde fixet det flott aenda. Det var en danse-klasse fra Mora,Dalarna, som skulle till Athen, sa det var ganske hektiskt......
Flyginga gick fort,for eg sov med orepropper.Paa Venizelos var det MANGE mennesker og eg hade problemer att finne en plass till Rhodos samme dag.Efter diverse forsok sa fikk jag tag i en (dyr) biljett pa Aegean kl 20.35 samme dag.Den kosta 150 Euro,d.v.s mer aen biljetten fra Norge till Athen......Nu rakade jag gaa paa feil plan, men en uppmerksam flygverdinne kom og hemtet den forvirrede svensken...haha....Eg hann komme ombord pa Rhodos-planet og bredvid mej hamnade en vacker dame,som visade sej vara en advokat, anstilld av Rhodos stad.Hon fortellte meg litt om sitt arbete og bjod meg pa Haribo,mums mums...Pa Rhodos flygplats var det ganske stille og eg tenkte nokk ta bussen,sa eg gick upp pa storgata og venta i en halvtime,men ingen buss, sa det var bare att lufse ner till taxi....Eg hade ringt till Mango og fatt kontakt,sa en nykkel ventede der pa meg som tur var....Hade glomt att fikse det fra Sverige, men eg visste inte riktigt hur jag ville ha det da.....
Taxin sleppte av mej nere vid di tva tornen i hamnen og eg vanka mej upp genom graenderne tils eg kom til Mango, daer eg ringde pa klokka.Mora till Dimitris kom da ut og gav mej nykkeln.
Efter eg lagt upp pakkinga gick eg ut, da klokka kun var runt 22 eller saa.Dimitris kom for og hilse og det var morro.
Sen gick eg noen hundre meter till Mandala og spiset en go Mulligatawny-suppe og brod og snakket litt svensk med den snille personalen.Sen var det bare hjem og i seng.

Idag sov eg lenge og gick sen till Rhodos Youth Hostel, daer eg har bott mange ganger for og snakke litt med Panayotis og Caliope, det goe paret som driver stedet.Etter en grekisk kaffe og mye snakking gick eg videre till en taverna som forr hette Tva Systrer,Orchan og nu Lefteris.Den drives av muselmanske greker og eg har varit daer sen mange ar,sa det blev lunch og snakking der med.Efter dette en promenix ner till hamnen og daer kopte eg fergebiljetten (18 Euro 20 cent) till Karpathos.Den avgar 04.00 pa onsdag morgon, men man kan visst komme ombord redan vid elve-tia som tur aer......
Yup, det var i huvudsak vad som hent hittills...
Nu litt siesta...
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Torill

Moro å høre fra deg Mikke. Virker ikke som du får tid til å kjede deg hvertfall :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Ha det vidare bäst o go fortsatt resa på onsdag Mikke  :hello2:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

Hej hopp !!
Nu fick jag ut stalar fran ATM,det hade jag bekymmer med pa Athens flygplats,men enligt Dimitris sa hare vare bankstrejk,s[ daerfor kanske det kranglade....Nu har jag vare ute a fotat i hamnen och sitter nu pa Mango som staenger,sa jag far hamta min rygga och satta mej pa nan trevlig taverna till elva ungefaer,sen drullar jag ner till baten och letar upp nagot mysigt horn och laegger mej.
Lite blasigt idag,men helt ok.Jag skriver mer pa onsdag.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Här är båten som Mikke ska krypa till kojs i, för att sedan vakna till när han når fram till Karpathos, får vi ju hoppas att han gör i alla fall, så vi kan få höra en första rapport från hans resmål i morgon kanske.

Sov gott o ha en go sjöresa Mikke :D

M/S VITSENTZOS KORNAROS

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kari

Ha en riktig god båttur og opphold på karpathos.

Gleder meg til å høre fra vårens opphold på Karpathos. Artigere å følge med og lese nå når jeg har vært der en tur selv.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Riitta

Vart skulle det planet åka, som du lyckades ta dig in i :cyclopsani:  :bom:
Kanske hade varit spännande för dig och få se en ny ö :bom:

Du får ha det gott där på gamla Karpathos och hälsa alla :drunken:

Riitta

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Vart skulle det planet åka, som du lyckades ta dig in i :cyclopsani:  :bom:

Riitta

Samos kanske  :bom: ? Fast där har han ju redan vart  :compress:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Margrethe

Stå på Mikke! Hørte at det var litt kaotisk hos Xronis & co for øyeblikket, så de trenger nok en altmulig-mann som kan hjelpe til litt vettu, med å fixe og ordne litt før sesongen setter igang.  :cyclopsani:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

maxine


Tommy

Quote from: \"Margrethe\"Stå på Mikke! Hørte at det var litt kaotisk hos Xronis & co for øyeblikket, så de trenger nok en altmulig-mann som kan hjelpe til litt vettu, med å fixe og ordne litt før sesongen setter igang.  :cyclopsani:

Ja kör hårt Mikke, snart är ju jag där o kan dokumentera dig när du knegar, för jag har ju semester  :cheers:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

sms från Mikke igår kväll ; \"installerad å Garden villa idag. Allt väl, ngt trutt. blåsigt m soligt. Börjar jobba i morrn. Nu slaf\"

Han kikar välan in på forumet me nån rapport framöver nån gång :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...