Logg inn med Facebook eller Google!

Mikkes aprilresa till Karpathos....

Started by Mikke, 14. Apr 08, 12:46:36

Previous topic - Next topic

Mikke

Ok, 15.25 var det.....
Idag har det akts scooter och aetits lamm,samt haver det regnat ordentligt i over en timme och askat dessutom....Jag hann med tre besok och sitter nu hos gullsmeden Mimis,fast hemma hos honom.Fru Connie aer i Holland och tittar till deras aeldste son,Michailis, som studerar till rymdingenjor daer och aer borta en vecka. Det aer fortfarande ganska kallt, sa jag har haft vinterjackan pa naer jag akt scooter.....
Nu har det klarnat upp och nu ska det vilas pa maten i mitt lilla hus.
Bil aer fixad for haemtningen av Tommy och aevensa inkvaertering.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

Jaha, sa har det gatt nagra dar, minsann.....Hursomhelst sa fick jag lana Xronis BMW for att haemta Tommy, men da han inte bryr sej om sin bil stack jag och haemtade den nagra timmar innan, for jag ville kolla ringtryck,etc och kanske rent av tvaetta den....Sa det gjorde jag utanfor Zephyros, men fick aka och skolja bilen pa Garden Villa. Sen ivaeg till flygplatsen ca halv tre, men naer jag kom dit sa fick jag varsegod staella mej ganska langt bort, for det stod en polis och var barsk....Planet var forsenat, sa jag ringde till Xronis och beraettade, men han vilade sej och sa att det gjorde inget, vaenta pa du...Sa det gjorde jag. En timme forsenat var planet, och sen kom Tommy. Vi for direkt till Garden Villa och sen tog jag den rena bilen tillbaka till baksidan pa gamla PanBurger, daer den brukar sta naer inte den anvaends. Igar tog Tommy och jag en laaang tur runt hela on, vi stack nog vid elva och var hemma vid ca sju eller sa...Det blev hela on och vid Spoa hjaelpte vi en bonde med att flytta en jordfraes nerfor en mur....sa da fick vi en massa jordaertskockor och bonor....Sen for vi till Apella, och daer var det fint och Tommy tog t.o.m ett dopp, medans jag var badkruka....och somnade. Sen for vi raskt, scootrarna gjorde bortimot 100 knyck, till Aperi och vidare till Volada, daer vi svaengde hoger upp mot Lastos.Daer finns det en taverna, Kali Kardia med aegaren Thanasis. Daer stannade vi en stund och smakade (lite,lite) pa hans hemgjorda tsipouro och vin.Sen for vi hem och sa var dagen slut. Tommy sticker med lokalplanet 11.35 pa sondag medans jag maste nog ta faerjan pa lordag redan, for mitt plan laemnar Rhodos redan kl 13.00 och man ska visst vara daer minst tva timmar innan.....
Sa nu aer det bara nagra dar kvar och redan imorrn far jag borja forbereda hemfaerden.Har jag tur och medvind sa sitter jag pa en buss fran Goteborg redan kl 17.00 och aer hemma i Karlstad ca 20.00. Jag borjar jobba pa tisdag, for det sa jag till sjefen, haha.....
Nu borjar turisterna komma och just nu aer det nog ca 400 hollaendare haer. Idag traeffade jag 4 Apollo-guider, tva fran Sverige och tva fran Danmark,det var trevligt. Tommy har haft scootern idag och farit runt och fotat faglar, bl.a.....Bilderna kommer vael sa smaningom att hamna i Forum.
Hej hopp fran Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Margrethe

Ja, da var Karpathos-oppholdet nesten over da, Mikke! Og mye nyttig har du fått gjort. Da ses vi vel der i september, da! :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Ole

Takk for fin \"tilstandsrapport\" Mikke! Kos deg de siste dagene! :smile:

Ingrid

Høres ut som du tar \"jobben\" din som guide seriøst, Mikke, og det er bra, så Tommy får sett seg skikkelig rundt.  :flower:

Torill

Velkommen hjem Mikke. Og snart stikker jeg :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Riitta

Nu åker Mikkes båt från Karpathos till Rhodos om några minuter.
Tommy får klara sig själv tills i morgon :cyclopsani:  Tror han klarar det bra :bom:
Pelagos öppnar på onsdag och Mikke har gjort en ny fin skylt som står utanför :bom:

Riitta

Mikke

Hej hopp alle !!
Nå, eg kom hem igår vid tiotiden och Helena kom och hämtade mej.Vi hade naturligtvis haft intensiv sms-kontakt (jag fasar för min mobilräkning..:D)
så jag messade henne när bussen var på ingång till Karlstad. En trevlig överraskning var att buss-sjaffisen var en gammal bekant, så jag stod mest och pratade med honom. Det var väldigt mycket folk i rörelse i Göteborg och Swebussen till Karlstad var ca 30 minuter försenad.....
Sverige mötte med sol och + 18 grader, så det var härligt att komma hem. Helena bjöd på vegetarisk pizza och nu har jag sovit ca 10 timmar å ska ut å känna på hojen medans det är fint väder......
Tack alla som messat,mailat och på olika sätt varit i kontakt med mej under vistelsen på Karpathos... :D
Klart slut från Vendel denna gång.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tjorven

Velkommen hjem, Mikke. Fint å høre at du (og Tommy) har hatt det bra på Karpathos :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...