Logg inn med Facebook eller Google!

Lite nyfiken

Started by Riitta, 23. Aug 07, 19:14:29

Previous topic - Next topic

Riitta

Siw,jag ser att du är hemma från Karpathos zxzaxxxxxxxxx
Kan inte du vara snäll och berätta lite hur ni hade det där nere,vi vill gärna höra lite zqr2333222222

Riitta

effie

Jeg kan iallefall skrive litt om hvordan vi har hatt det! Kom hjem nå på søndag etter 14 herlige dager på Karpathos:)

Været har vært veldig stabilt, fra 32 til 40 grader - hvor det har ligget mest på rundt 34-35-36. Vannet har vært på ca 27 grader. Helt herlig! (Men i lengden ikke så veldig avkjølende....)

Vi har bodd på Possirama og har selvfølgelig vært mye sammen med min mamma og Vasilis på Sea Side, men vi har også vært en god del sammen med venner her hjemmefra som også dro nedover samtidig. Den første uka var vi 11, og siste uka var vi 5 med lillemann.

Begge fredagene var vi på Small Amoopi, siden det er live greek music med Aronis som sanger der da. Første fredagen var det lite grekere der, og da blir heller ikke stemningen topp. Den andre fredagen derimot, var det flere grekere der (som jeg kjenner), og de dro oss trauste nordmenn ut på gulvet. Vi danset så svetten rant!! (Trengte forresten ikke å danse så mye for at den skulle renne..... puh!)
Maten er også veldig god der nå, med ny kokk og greier! Grilled Kalamari kan anbefales! Og sånn hvitløksmarinert \"ribbe\" - husker ikke hva det heter på gresk, men det var kjempegodt!

Et annet måltid å huske var Stifado på La Mirage - nam!
Vi spiste også på en ny restaurant som ligger vis-a-vis Parasol hotel, husker ikke navnet på restauranten men kokken og eieren heter Minas. Det var lite folk der, men maten var NYDELIG!!!!!

Også spiste vi på To Kyma i havna, uten å anbefale den videre. Og selvfølgelig hos Manolis og han som jobba på Acropolis før. Og mange andre steder.

Vi kjørte også til Olympos en dag, tok bad og lunsj på Lefkos og badet på Diakopsis ute ved flyplassen - fineste stranda jeg har vært på øya! Også tok vi Love Boat en dag, med captain Yannis ut til Kato Lakos og Apella, flott dag det også.

I det hele tatt - vi har storkost oss!!!!
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Riitta

Så trevligt ni har haft där nere. Det är alltid morsamt och höra hur det är på Karpathos zxzaxxxxxxxxx
Lite varmt låter det i mina öron ztweeeeeeeee
Hoppas det inte har brunnit där i år zxzaxxxxxxxxxx

Riitta

maxine

å, jeg har venta på rapport fra deg effie!
er Anne og Vasilis friske og raske?
går det greit på SeaSide?
de har ikke tenkt å stenge tidligere i år vel -
jeg gleder meg allerede til lunsj søndag 30. september ...
har begynt så smått å lade opp med filmopptak fra i sommer -

Hilde

Vi har også hatt 14 fantastiske dager på karpathos, lengter tilbake... det er så herlig å være der. Planlegger ferie der neste år allerede.
Og effie, jeg lurer på om vi traff hverandre noen ganger... er sønnen din lys og lik deg?

effie

maxine: Mamma og Vasilis er friske, og det er også jentene deres :nikker:
De stenger ikke før i oktober en gang, det kommer jo alltid mange hollendere dit i september, også dere da;-)

Hilde: Jeg prøvde forgjeves å se etter dere, men den gang ei. Du skulle jo ha kommet bort og hilst på når du så oss!!!! Og ja, sønnen min er veldig lys (særlig nå på sommeren) og ligner visst på meg:)
Jeg spurte mamma hver dag om det hadde vært noen med grønn trille hos henne fra Norge, men den gang ei......ikke det hun kunne se. Det var jo litt trist da, men - det kan jo godt tenkes vi kan treffes neste år.
Så du oss første eller andre uka? Hvor så du oss?
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Hilde

Hei, vi fikk desverre ikke vært på seaside i år, vi fikk bare et par timer på stranda før frøkna ble trøtt. Og da tok vi taxi opp til hotellet slik at vi spiste for det meste lunsj på rommet. Så vel dere først på flyplassen når vi kom ned, og så en dag når du og kanskje din mor var på vei mot byen. Vi hadde en lys blå trille ikke grønn:)
Skulle selvfølgelig sagt hei. Og så så vi vel dere på flyplassen på vei hjem. Jeg satt i trappa utenfor når vi ventet på å sjekke inn.. satt sammen med frøkna da...

SiwH.

Hei.

Dagene har bare gått i et siden vi kom hjem. Nå er det full rulle og tilbake på jobb igjen.

Vi kom jo hjem for snart 3 uker siden. Hadde en kjempefin tur. Det var godt og varmt der nede. Leide bil i 2 dager og fartet rundt øya. Vi har laget en film denne gangen. Så det ble en del filming og steder vi måtte tilbake til for å filme. I år gjorde vi også noen nye små ting. Vi leide scooter noe vi aldri har gjort. Det var jo mye lettere å komme seg fram da. Vi dro også litt ut av Pigadia til stranden der. Var jo mye mindre folk og \"renere\" vann også. Så var vi flinke til å prøve nye restauranter. La Mirage er og blir i mitt hjerte. Maten er god og servicen på topp. De nye eierne på Mike\'s er veldig hyggelige og mat porsjonene har blitt større. Altså mer for penga. Var noen ganger på Seaside for å spise øyas beste cheeseburger. Ingen lager bedre cheeseburger på denne øya enn Seaside. Syrtaki var en skuffelse i år. Første gangen i ferien var der fikk vi veldig god mat og god service. Andre gangen fikk vi ok service. Men vi hadde bestilt forett, men den kom aldri før vi fikk hovedretten. Sa i fra og da sa dem er det ok at den kommer nå. Ingen beklagelse ingenting. Vi går nok ikke tilbake der igjen. Så satt vi noen kvelder på Kafeneion da. Alt i alt så var ferien helt perfekt. Og vi planlegger neste års syden tur. Men denne gangen til Rhodos i mai/juni. Vi skal nok til syden i august også, men har ingen planer hvor vi havner hen.

Jeg skal prøve å legge ut noen bilder fra turen. Må bare få sortet dem.

effie

Hei SiwH:)

Jeg er helt enig at hamburgeren til Vasilis er verdens beste zwwhhhhaaaxx
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...