Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff Naxos 11 september 2013

Started by Anders, 02. Mar 13, 09:25:45

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Quote from: Tjorven on 06. Aug 13, 17:44:09
Dere rekker nok fint frokosten, Sjøløve, vi ble vel enige om vi møtes for "matinntak" og samling på Finikas sånn i 10-tia, med bussavgang ca 11. Husker ikke helt hvor dere skal bo, men er det ikke i samme området? I såfall kan dere bare sette bagasjen hos oss, eller sikkert andre forumnaboer mens vi er på tur  :)


Quote from: Anders on 06. Aug 13, 17:55:19
Vi sa vel bussavgang cirka halv elleve, gjorde vi ikke? For undertegnede pleier det være såpass langt på dag at Finikas-frokosten kanskje blir av typen Alfa :-)
Skal se om jeg ikke kan klare å skaffe noe transport fra havna... så dere slipper gå det strekket. Ellers kan jeg sjekke om Sigma har noen slags resepsjon eller muligheter for å plassere bagasjen... hvis ikke bor jo både Kristian og jeg vegg-i-vegg, og i den resepsjonen går det helt sikkert fint. Og bak disken på Finikas står den like trygt som noe annet sted. Tror nok Lefterio vil vise ekstra omsorg når dere er del av "den" gjengen :-)


Her blir vi ivaretatt på alle bauger og kanter skjønner jeg  ;D ;D
Uansett spiser vi nok frokost på båten - den går fra Iraklia klokka 8 - da er det jo egentlig breakfast-time. 
Fint med transport - men det er jo ikke lange strekket å gå.  Tenkte jo først å sette fra oss bagasjen på bagasjeoppbevaringa ved havna, men ser jo at det er helt unødvendig.
Vi skal dessuten ikke bo på Sigma likevel, Anders.  Jeg ombestemte meg forrige måned da vi ruslet rundt i området rundt St. George og gikk forbi både Sigma og Kalergis.  Sistnevnte bosted har jo unektelig en unik beliggenhet. Jeg mailet til Kalergis og hørte om de hadde ledig rom, det hadde de, så da ble det Kalergis igjen da.... :D :D :D

Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Nå vet jeg ikke helt om jeg misforstår litt her, Anders ???  Er det avklart at bussen både kjører FRA havna og stopper der ETTER turen, og at den ikke kan hente oss i St. George området? Og med avgang fra havna 10.30 må iallfall jeg stå opp i otta for å rekke både frokost å komme meg bort til havna. Jeg er ikke noen morgenpipp i utgangspunktet, og hater stress, spesielt om morgenen. Skal alltids komme meg opp denne morgenen, bare jeg vet når ting skal skje, og på hvilken måte  ;) Det er ikke for å være vanskelig, men stress påvirker psyken min, og beina går ikke så fort, så alt slikt krever forberedelser fra min side. Ellers "baller" det seg fullstendig for meg, og jeg vil nødig at akkurat denne dagen skal bli "ødelagt"  :'(
Ellers tar jeg ting på sparket uten problemer, men ved "oppsatte avtaler" fra morgenen av trenger jeg forutsigbarhet og tid fra det ene til det andre uten å stresse.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Vi skal IKKE stresse den dagen :-) Hvis jeg ikke får bussen til å hente oss på St.George-siden (evt oppe ved lekeplassen) så er sikkert kl 11 mere vettugt. Og jeg liker å innbille meg at sjåføren blir så glad i oss utover dagen at han kjører hver enkelt til døren :-) :-) :-)
Men dette er sånne praktiske ting som jeg ennå vet lite om og må få noen dager der nede til og ordne. Alle skal få beskjed om utviklingen etter hvert. Og du skal ikke se bort ifra at jeg har tilgang til et kjøretøy uansett... fikk et sånt løselig løfte om at ukesleie ikke ville koste så mye mer enn tre dager... zlæpp åff mai diir frænd, we fix ævriting :-)

Tjorven

Takker for forståelsen kjære Anders  :-*  Føler meg plutselig mye roliger nå, puh. Da fins det jo en backup-løsning om bussen går fra havna  ;D og skjønner jo at ikke alt kan avklares før du er der nede, måtte bare sjekke om noe hadde gått meg hus forbi  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Quote from: Anders on 06. Aug 13, 20:46:43
Hvis jeg ikke får bussen til å hente oss på St.George-siden (evt oppe ved lekeplassen) så er sikkert kl 11 mere vettugt.

D er jo ein svær parkeringsplass på veien fra superen ned til Spiros, må vel være enklere for dere der ? Veit bussen går heilt ner te Spiros så .......... bare et lite tips sånn på ein tirsdag aften  ;)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Spiros??? Supern??? Antar det siste er Koutelieris, men hva er Spiros?

Atle

Sirka her hvor d er ringa inn. Er blitt offentlig parkeringsplass her nå. September går jeg ut fra at d er god plass og snu.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Nåja... er nå et stykke fra Finikas og opp dit! Vi får se hva det blir til...

Atle

Tar du snarveien igjønnå Naxos Resort så e d 350 meter itte google earth :-) 
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Er ikke den stengt da? Mener jeg måtte hoppe over en mur der? Det beste hadde jo vært om vi fikk bussen til å komme til plassen i enden av Asteria...

Atle

Hahaha eg hoppa øve eg og fyste gangen heilt te eg fant ud at d bare va å trykka på ein knapp så voila så gjekk porten opp  ;)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Greece-Traveller

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...