Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff Naxos 11 september 2013

Started by Anders, 02. Mar 13, 09:25:45

Previous topic - Next topic

marjana

Nå ja, dette var vel bare tips...
Glika i zoi

marjana

01. Aug 13, 21:20:55 #637 Last Edit: 02. Aug 13, 05:51:54 by marjana
Vassilis Palaiokostas var jo kjent som Thessalonikis "Robin Hood". En rømling fra fengsel flere ganger, og tømte utbyttet av penger fra ran fra banker over de fattige i Thessaloniki fra helikopter!

http://en.wikipedia.org/wiki/Vassilis_Palaiokostas

En digresjon der jeg står med håndveska...
Glika i zoi

Anders

Og nå er det bare EN måned til JEG reiser... andre reiser før meg, atter andre kommer etter... jeg snakket med Sofia igår og hun var i godt humør. Juli hadde vært "dårlig" sånn turistmessig, med lite folk, men hun hadde fullbooket hele august og september og så lyst på livet! :-)  Og det SKAL stå et firetall bak navnet mitt på førstesiden av denne tråden... han har bare ikke kjøpt flybilletten ennå :-) Juhuuuu....!

Anders

FB-folket "faller fra"... men det kan vel kompenseres hvis hun der "dinner-daten" min hiver seg med :-)

Tjorven

Hun tenker på saken, Anders, men det er en del ting som må på plass først, om det nå blir Hellastur på henne  ;)
Men den lista på side 1, den gjelder vel kun for middagen, eller fins det ei liste for de som har meldt seg på bussturen et annet sted? Synd for de FB folka at de faller fra, det er deres "loss"  :D Heldigvis holder vi "ekte" forumister stand, det er det viktigste  ;D Et herlig treff blir det uansett!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Tror nok damen tar sine egne avgjørelser, ja... :-)
Og der finnes ingen andre lister... de fleste vil visst være med på busstur, og det eneste jeg vet er at Solgry&co kanskje kommer halsende etter. Men det går nok bra :-)
Margret fra FB traff jeg jo på årets påsketur, et behagelig treff, så henne har jeg faktisk ikke spurt :-) Et par-tre av de andre har skygget, så da kommer vi nedimot tredve? Men det er jo lettere håndterbart :-)
Uansett føler jeg meg veldig komfortabel med at dette blir en okay dag og opplevelse... og bildemateriale for resten av året! :-)

Solgry

Steinar og jeg kommer ikke "halsende etter", for vi har booket på Argo fra 10.9.-12.9.!!!!!
Så da blir det kanskje frokost på Finikas på oss, også, på onsdagen + at vi blir med på bussturen fra begynnelse til slutt! Gleder oss masse!  :smile12:
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Det høres glimrende ut, Solgry :-)

Sjøløve

Når tid blir det frokost på Finikas ?  Rekker vi det , vi kommer kl 9 til Naxos den 11 sept med Blue Star fra Iraklia. Det går jo litt tid å komme av båten, finne et sted å parkere bagasjen (regner jo ikke med å få leiligheten så tidlig) og gå bort til Finikas.  Kanskje like lurt å spise frokost ombord og stille gode og mette klare for busstur.
Til natten er det bare 4 uker til vi kjører til Sola sammen med Anita og Tom for å fly til Athen via København. Ettersom jeg har forstått går det også en viss Alvheim ombord i flyet på Kastrup, hyggelig :D
Nå gjenstår det bare å ordne seg fri fra jobben, arbeider intenst med saken - en uke ferie til gode og behov for 2 friuker.  Men det ordner seg vel  ??? ???
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Dere rekker nok fint frokosten, Sjøløve, vi ble vel enige om vi møtes for "matinntak" og samling på Finikas sånn i 10-tia, med bussavgang ca 11. Husker ikke helt hvor dere skal bo, men er det ikke i samme området? I såfall kan dere bare sette bagasjen hos oss, eller sikkert andre forumnaboer mens vi er på tur  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Artig at dere blir med fra starten, Solgry  ;D  Blir jo ikke helt det samme å følge etter med moppe  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Vi sa vel bussavgang cirka halv elleve, gjorde vi ikke? For undertegnede pleier det være såpass langt på dag at Finikas-frokosten kanskje blir av typen Alfa :-)
Skal se om jeg ikke kan klare å skaffe noe transport fra havna... så dere slipper gå det strekket. Ellers kan jeg sjekke om Sigma har noen slags resepsjon eller muligheter for å plassere bagasjen... hvis ikke bor jo både Kristian og jeg vegg-i-vegg, og i den resepsjonen går det helt sikkert fint. Og bak disken på Finikas står den like trygt som noe annet sted. Tror nok Lefterio vil vise ekstra omsorg når dere er del av "den" gjengen :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...