Logg inn med Facebook eller Google!

Hellasforum, - og Hellasforum

Started by kaka, 09. May 12, 18:50:15

Previous topic - Next topic

karri

Quote from: kaka on 17. Mar 14, 15:07:30
Quote from: kaka on 09. May 12, 18:50:15

Jeg opplever at hjertesukket mitt er minst like aktuelt i dag, (mars 2014) som da jeg skrev dette sist.
Argumentet om at man MÅ via FB for å gjøre andre oppmerksom på dette forumet, er jeg etterhvert svært usikker på om holder i lengden.
Det jeg nå er redd er i ferd med å skje, er at det har blitt "gravet" et nytt/alternativt utløp fra en rik kilde (= Hellasforum her inne ), - og at det nye utløpet kan forårsake at den opprinnelige kilden tørker ut.
Det er fortsatt mange fine, og informative tråder her inne, men dersom tilsiget stadig blir mindre regner jeg med at interessen for forumet også blir mindre
Begynner å merke det for egen del og savner veldig det livet som en gang var her inne.
Gammelt tema, tatt opp mange ganger, men likevel...

Dette var det jeg gikk og tenkte på i blåsten i dag. Jeg håper inderlig at jeg tar feil, men er redd jeg ikke gjør det.



Det er kommet inn mange gode innspill, men... jeg føler meg ikke beroliget enda.
FB må jo ha fler "aktive" medlemmer siden dette blir sett på som mer "levende". Et spørsmål var vel: "Hvordan få "de" inn her", noe svar på det svever fortsatt litt i luften?
Supert at HF kan være ett oppslagsverk, at andre kan finne hjelp her hos "oss". Og, jeg skuler ikke stygt på de som aldri har skrevet et ord her inne. Her kreves det ingenting. Det tok lang tid før jeg selv bidro med noe som helst. Det var ikke skummelt i det hele tatt! Selv kommer jeg med mye ikke-gresk, men føler meg "hjemme" her i HF. Min verden vil bli fattigere uten.  :( :'(
Håper bekymringene Kaka har: " - og at det nye utløpet kan forårsake at den opprinnelige kilden tørker ut", blir visket ut i (den greske) sanden... At det aldri vil bli en tørke pga stadig små/store drypp av påfyll.
:juble: Jeg heier på OLE, på HELLASFORUM og hele forumets "familie".  :juble:
KARRI

JohnS

Quote from: karri on 22. Mar 14, 11:21:15
:juble: Jeg heier på OLE, på HELLASFORUM og hele forumets "familie".  :juble:


Jeg støtter dette, men samtidig er jeg litt redd for at du setter fingeren på ett av problemene.  På samme måten som mange andre fora, vil lett nykommere som begynner å lese her, oppleve det som en "familiegeskjeft" med en kjernefamilie som "eier" siden.  NB!  Jeg mener ikke dette negativt altså, og gir all mulig kred til de ildsjelene som holder aktiviteten oppe her.   Problemet er jo, som andre påpeker, at det er for få av dere.  På den måten tror jeg FB oppleves mye mer uformelt og uforpliktende, og det er lettere å "slenge seg på" både med spørsmål og kommentarer, også fordi dette er en form og et forum så mange er fortrolig med å bruke i alle mulige andre sammenhenger.  Og ærlig talt ser jeg ikke på dette som noe stort problem heller.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

karri

22. Mar 14, 11:48:37 #74 Last Edit: 22. Mar 14, 11:58:38 by karri
Dumpa innom tv3, og ble sittende og se på det fine hotellet og bassenget, ja vel, så dette er PARADIS HOTEL.  :o
Var ei som sa, " det er vanskelig for oss nye å komme inn på dere gamle, dere er som en liten familie"
Det var da jeg tenkte Hellasforum... At nye kanskje føler litt på dette. Derfor prøver jeg å oppmuntre litt, har man lyst har man lov... og har man ikke lyst er det helt greit.
Problem blir det når ingen har lyst lenger...

(Edit: Jeg vil rette det til "problem"... )
KARRI

kaka

Jeg har i hvert fall gledet meg over en litt større aktivitet her inne igjen.
Det var nesten som mesimeri hele dagen, noen dager, men så livnet det til igjen  :D

Jeg har også tenkt innimellom på at det kanskje kan oppleves som litt "familiært" her inne. Noen kan vel også tiltrekkes av det Jeg har jo sett flere positive kommentarer om det  innimellom.
Jeg tenker at vi som er mest aktive har et ansvar for å opprettholde en åpen tone, som ikke virker ekskluderende eller "klikkete" - og det synes jeg jo vi stort sett gjør  :)
Men, det kans selvsagt hende andre opplever det annerledes.
KariK

Anders

Syns ikke aktiviteten er så hakkendes galen, jeg? Nå er det snart sju år siden jeg ble medlem, og mer og mer av Hellas har blitt "dekket" av informasjon og bilder og opplysninger. Folk finner veldig mye her inne uten å spørre... det gjør man ikke på FB. Der må man scrolle i ti minutter for å finne igjen innlegg som er bare timer gamle...
Er vi en "familie"? Ja... jeg vil si det. Men en veldig inkluderende familie! Her blir folk tatt godt imot, og behandlet med respekt, og det er åpent for at folk kan få være som de er. Jeg synes ikke det er noen spesiell grunn til å overdramatisere de varierende nivåer av aktivitet... forumet lever så lenge Ole vil, og det er det vi har og forholde oss til. Kanskje jeg skal skrive et litt kranglevorent "rabloratorium" utpå kvelden? Skal bare se Liverpool kappe inn på tabelltoppen først :-) For det er vel passende for oss forumister...YNWA!

Fia

Nå har jeg lest alle innleggene i tråden, og er litt enig i nesten alt som blir skrevet. En ting er iallfall helt sikker: Det er jo et helt utrolig forum for å innhente informasjon! Jeg er imponert over all kunnskapen medlemmene til sammen besitter, og synes det er flott at man ønsker å dele det med andre. :)

Jeg deler for øvrig oppfatningen av at dette er det "ekte" forumet, i forhold til det på FB. At det blir "familiært" synes jeg er helt naturlig, når så mange av dere har vært med siden starten. Gjør det noe, da? Jeg synes det bare er trivelig. Jeg må også si meg enig med de som synes det er merkelig at noen medlemmer ikke har ett eneste innlegg her. Etter 5-6-7 år som medlem??! Men bør vel egentlig holde munn, siden jeg kanskje er en av "snylterne", som heller ikke har bidratt med verken reiseskildringer eller bilder...!  ;) ;D

Jeg håper det er rom for forskjeller framover også. Takk til Ole - måtte forumet få et langt liv! :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Ærlig talt syns ikke vi skal være så redde for at det kan bli litt familiært her inne innimellom, (og det er vel nesten ikke til å unngå når en del av oss har operert her i årevis.) Men tar man seg tid til å få litt oversikt over alt Hellasforum har å by på, all den informasjonen og billedmateriale som fins, så vil nok også nye brukere fort finne ut at dette er mer enn en "familieforening"  ;) Og det var nettopp noe med tonen her på forumet allerde fra starten av, som gjorde at jeg fortsatte å oppsøke dette nettstedet, og etter hvert følte meg trygg på å bidra selv. Etter alle disse årene er jeg nok blitt vel varm i trøya, men håper at det meste av det jeg bidrar med, også kan komme andre til nytte.

Jeg prøver å gi råd og tips der jeg kan, og deler av mine erfaringer og opplevelser i reiseskildringer o.l. Jeg gjør det med glede fordi jeg selv har fått så mange gode tips og hjelp, og ikke minst inspirasjon til nye reisemål  ;D  Hellasforum har uten tvil vært den største kilden til å utvikle min greske horisont  :-*  Det er her det starter, og så leser jeg meg opp på utvalgte destinasjoner andre steder i tillegg. Når jeg så kommer hjem og pakker ut opplevelsene i form av en reiseskildring f.eks, så er det også en utrolig deilig følelse at noen syns det ok å dele opplevelsene med meg  8) :-* :)

Det å gi og få, det å dele en felles glede, kjærlighet eller lidenskap ( kall det hva man vil, noe av oss er nok mer "besatt" enn andre  ;) )  til et land og folk som betyr mye for oss, er jo vår felles plattform her  :-*  At det da også kan blitt litt familiært, er kanskje ikke så merkelig?

Jeg er ikke på Facebook eller Twitter eller Kvitter eller hva de heter alle sammen. Jeg følger ikke blogger om det "alle" skal være opptatt av. Men jeg har fått med meg ulike meldinger folk slenger fra seg hist og her i diverse kommentarfelt på steder. Det være seg artikler eller annet i media, og jeg blir sjokkert over visse kommentarer  :o Verst er det når dette er sterke historier der folk nærmest blir "halshugget"  etter at "historien" kommer på trykk, og personangrepene flagrer  :'(  Og det virker som om netthaterne er de mest standhaftige, uten å ha sakelige argumenter  :-[  I slike fora her jeg intet ønske om å delta, jeg blir bare trist når jeg kommer over denslags....

Så får man heller bære over med at man kan bli litt vel overdrevet lidenskapelig engasjert, men med et positivt fortegn, her på Hellasforum. Og diskutere, med våre ulike meninger, i en god tone (selv om det motsatte også har skjedd her) slik at ingen skal være redde for å bidra iallfall. Uansett hva det måtte være.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Takk for et hjertevarmt innlegg, Tjorven, - og takk for alt du bidrar med her inne. Du bidrar med frodighet, og kommenterer som en god hønemor (hvis det går an å si det slik  :) ), - omsorg for alle.
KariK

Tjorven

23. Mar 14, 14:21:51 #80 Last Edit: 23. Mar 14, 14:24:04 by Tjorven
Tusen takk for den beskrivelsen, kaka (den har jeg ikke tenkt på selv)  ;)  og det bor en liten rampunge inne i hønemora også, men jeg prøver å holde styr på henne her inne  ;D  Godt å vite at man blir satt pris med sine bidrag, og den takken vil jeg sende tilbake til deg, kaka  :-* Du gleder mange med de fine trådene dine  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Sitter akkurat og ser på TV2 Nyhetskanalen hvor kvinners rosing av hverandre på sosiale media er tema! ;D

ps
Synes dere er flinke jeg

Tjorven

Quote from: mouche on 23. Mar 14, 15:14:05
Sitter akkurat og ser på TV2 Nyhetskanalen hvor kvinners rosing av hverandre på sosiale media er tema! ;D

ps
Synes dere er flinke jeg


Det var jo litt av et sammentreff, men tolker innlegget ditt positivt ment ;D  Syns ros er en fin ting i hverdagen generelt jeg, enten det gis av kvinner eller menn, og til kvinner, menn og ikke minst barn  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Intet negativt ment i hva jeg skrev, men det er mange meninger om dette i den debatten som går om temaet i disse dager.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...