Logg inn med Facebook eller Google!

Hellasforum, - og Hellasforum

Started by kaka, 09. May 12, 18:50:15

Previous topic - Next topic

IngeS

Det er mer enn 500 flere medlemmer på Hellasforum FB enn i det ekte forumet. Ble sjokkert da jeg sjekket
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Quote from: IngeS on 19. Mar 14, 04:52:16
Det er mer enn 500 flere medlemmer på Hellasforum FB enn i det ekte forumet. Ble sjokkert da jeg sjekket


Jøss  :o  Enda en grunn til å få dem over hit  ::)  Men nå er det vel en del av disse som er medlemmer begge steder, så det tallet "lyver" nok litt....
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngeS

19. Mar 14, 19:43:38 #50 Last Edit: 19. Mar 14, 20:06:20 by IngeS
2895 medlemmer i Hellasforum Facebook
2329 medlemmer i det ekte hellasforumet

Om alle medlemmer i det ekte forum var medlemmer i FB ville det være 566 medlemmer i FB som ikke var medlemmer i det ekte forumet. Nå er ikke alle i det ekte forumet medlemmer i FB, er det da færre eller flere enn 566 som er medlemmer bare i FB-forumet. Regnestykket ble for vanskelig for meg.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

kaka

- Det er i hvert fall veldig mange medlemmer begge steder :)

Jeg mener å huske at vi gjorde litt nummer ut av det, da Hellasforum (det er jo egentlig bare ett sted) rundet 1000 medlemmer.  :blomst3:
http://hellasforum.net/index.php?topic=11.msg74753#msg74753
KariK

karri

Hvor mange medlemmer det er i "tallform", gjør vel lite fra eller til, det er jo bare et tall.
Tallet på de mer eller mindre aktive medlemmene som er mest interessant vel.... (eller tøyser hodet mitt med meg nå) ??? ???
Aldri vært inne på en eneste FB siden, så har egentlig ikke noe å bidra med i denne diskusjonen.
For meg fins det bare EN verden - Hellasforum  :hjerte: 
KARRI

IngeS

Du har rett Karri.
Det er 1.353 medlemmer som ennå ikke har bidratt med et eneste ord i forumet. Forstå det den som kan
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

JohnS

20. Mar 14, 09:16:01 #54 Last Edit: 20. Mar 14, 09:17:39 by JohnS
Quote from: IngeS on 19. Mar 14, 20:40:04
Du har rett Karri.
Det er 1.353 medlemmer som ennå ikke har bidratt med et eneste ord i forumet. Forstå det den som kan



Forumet er jo etter hvert blitt et godt oppslagsverk hvor man kan hente ut utrolig mye informasjon, i alle fall om noen av de turiststedene som er mest populære blant de mest aktive på forumet.  Jeg kan godt forstå at mange bruker det på den måten, uten å føle seg kallet til å skrive noe selv.

At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

polyanna

20. Mar 14, 09:33:05 #55 Last Edit: 20. Mar 14, 09:55:41 by polyanna
For meg har Facebook en annen funksjon enn diskusjonsforumet. Meldte meg på FB etter 'press' fra voksne barn, der kan vi dele bilder og opplevelser o.l. med familie og venne-familien. I blant kan det være veldig bra, får eks. rask oppdatering og bilder av barnebarna - og kan være en del av deres liv. Selv om den geografiske avstanden er stor. Er ellers sjelden der inne. 

Når det gjelder 'tellekantene'; på FB er man vel 'følger' og ikke medlem? Der ble jeg 'følger' for lenge siden, egentlig bare for å støtte opp om Ole og arbeidet hans. Har i hvert fall trodd at det er en forskjell på dette - inntil det nylig poppet opp kopi av et innlegg på min side som jeg var sikker på jeg hadde lest her inne. Og da meldte jeg meg av som 'følger'.  (Eller medlem?) Er såpass ofte her inne at det blir too much med info på begge fronter. 

PS -kjenner til flere som ferdes på Hellasforum's FB-side, fordi de liker Hellas, sol og varme, en ferie der i blant -uten at de føler seg 'forpliktet' til å melde seg inn her. Er ikke det ok da?

Kristian

Quote from: JohnS on 20. Mar 14, 09:16:01
Quote from: IngeS on 19. Mar 14, 20:40:04
Du har rett Karri.
Det er 1.353 medlemmer som ennå ikke har bidratt med et eneste ord i forumet. Forstå det den som kan



Forumet er jo etter hvert blitt et godt oppslagsverk hvor man kan hente ut utrolig mye informasjon, i alle fall om noen av de turiststedene som er mest populære blant de mest aktive på forumet.  Jeg kan godt forstå at mange bruker det på den måten, uten å føle seg kallet til å skrive noe selv.




ENig med John S. Mange bruker forumet for å få informasjon, og det må man akseptere!

8)
Kristian/Planer er til for å utsettes

Marit

Noen foretrekker FB og de må de få lov til. Andre bruker begge deler.

Nå er det vel ikke noe krav for å melde seg inn på Hellasforum at en MÅÅ skrive noe der. Mange er nok bare ute etter informasjon, og det er vel derfor HF ble laget?
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

mouche

Men for at noen skal kunne lese og få den informasjonen de søker så må jo noen skrive. Derfor en fordel om flest mulig bidrar så godt de kan, og så må man være klar over at "fakta" på et nettforum ikke alltid er helt 100%.

IngeS

Jeg tror nok de aller fleste medlemmer i forumet kan skrive såpass at de forteller litt om sine opplevelser. Det skal ikke så mye til. Dessuten er kamera et allemannseie etter at også mobiltelefonen kan fotografere. Det er helt sikkert mange av de som ikke har bidratt i forumet som har fine bilder de kan dele med andre.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...