Logg inn med Facebook eller Google!

Skal du til Hellas i år?

Started by Ole, 19. Feb 12, 11:59:23

Previous topic - Next topic

ElisabethIhme

Jeg vet at jeg skal til Hellas i år også.Har aldri vært i tvil. Hele vinteren ligger den der, lengselen etter en gresk øy. Klart jeg skal til Hellas.Det er et luksusproblem. Hvilken øy skal bli den første i år? Amorgos eller Kythera? Begge er blant mine favoritter, men får se når flybilletten er i boks.Liker å lande i Athen og bare se hvilken øy jeg kan komme til først. I fjor ble det Kythera.Det kan tenkes at hurtigbåten til Amorgos passer bedre.Vil ikke vite alt ennå, men til Hellas skal jeg.
kalispera

cathy

Definitivt!! 8) Blir Naxos i år også! Kan jo ikke la være å besøke vår greske "familie". 18 deilige dager der nede, med et tre dagers besøk på Tinos (første gang der...) Planlegger allerde en ny tur i september  :juble: :juble: :juble:

bengalow

Nä, det blir nog inte av i år. En restskatt på 14 lappar satte stopp för det.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Quote from: bengalow on 08. Apr 12, 18:32:02
Nä, det blir nog inte av i år. En restskatt på 14 lappar satte stopp för det.


Du har min hele og fulle sympati... her er det en mulig taklekkasje som gjør at det hele henger i det blå... :-(

bengalow

Ja du, sådant något kan ända upp i fantastiska summor. Hoppas att du klarar av det. Häromveckan upptäckte jag att oljepannan började läcka, det rann varmvatten i en strid ström, och pannan gick oavbrutet. Vi kallade på en rörmokare, som sade att pannan nog var kassabel (den fyller 20 år i år!), men han skulle prova att sätta dit en ny ventil, så fick vi se....Han satte dit den, och vattnet slutade rinna. Packningen var helt borta, så det hjälpte, men jag måste säga att jag fick hjärtat i halsgropen, när han berättade vad som kunde vara fel.
Nu har vi ju nästan rest upp allt sparkapital, så vi bara hoppas att ingenting sker, så att vi står på bar backe...och så kommer denna förbaskade restskatt!
Jag hoppas att takläckaget är ringa, så att du kan komma dig till ditt älskade Naxos. Jag tror att dom kommer att sakna dig om du inte är där!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Vet sannelig ikke... nå har jeg revet ganske mye innvendig tak og må visst ha hjelp av proffer for å vurdere videre utbedringer. Ikke har jeg funnet lekkasjen heller :-(

Tjorven



Quote from: Anders on 11. Apr 12, 18:50:27
Vet sannelig ikke... nå har jeg revet ganske mye innvendig tak og må visst ha hjelp av proffer for å vurdere videre utbedringer. Ikke har jeg funnet lekkasjen heller :-(



Ønsker deg lykke til, og håper at reperasjonen ikke gjør for stort innhugg i lommeboka  :P
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Takker... det gjør den nok, men lommeboka er jo vrengt forlengst uansett :-)  Oppdaget forresten idag at det av en eller annen "merkelig" grunn blir puttet mindre oppi den hver måned enn til andre i samme stilling... uttrykket "tryne-politikk" fikk liksom et ansikt...

Tjorven

Quote from: Anders on 11. Apr 12, 22:21:10
Takker... det gjør den nok, men lommeboka er jo vrengt forlengst uansett :-)  Oppdaget forresten idag at det av en eller annen "merkelig" grunn blir puttet mindre oppi den hver måned enn til andre i samme stilling... uttrykket "tryne-politikk" fikk liksom et ansikt...



Hm, trodde den lønnspolitikken bare gjaldt for oss kvinner jeg, i samme stilling som menn har. Du får prøve deg på et lite opprør da  ;) (Men nå er vi langt utenfor Hellas-temaet her ....)
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Quote from: Anders on 11. Apr 12, 22:21:10
Takker... det gjør den nok, men lommeboka er jo vrengt forlengst uansett :-)  Oppdaget forresten idag at det av en eller annen "merkelig" grunn blir puttet mindre oppi den hver måned enn til andre i samme stilling... uttrykket "tryne-politikk" fikk liksom et ansikt...


Det finnes dokumentasjon på at de som er høye og mørke tjener mere enn andre og hvis bildet i din signatur er av deg så kan kanskje litt fargestoffer hjelpe på lønningsposen?

Til tema? 9 dager til avreise for 2,5 måneds opphold på Kreta! :D

Unni

Jaaaaa jeg skal til hellas om 16 dager!  :blomst:
Det blir vår-tur til Lesvos og jeg gler meg så jeg nesten ikke får sove om nettene  :o 8) ;D

Feta

@Mouche;
2.5 måneder på Kreta... DA snakker vi ferie.  ;D :P
Opererer med uker jeg da, hehe.
GOD TUR, heldiggris!

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...