Logg inn med Facebook eller Google!

Skal du til Hellas i år?

Started by Ole, 19. Feb 12, 11:59:23

Previous topic - Next topic

Ole

Quote from: marjana on 29. Mar 12, 20:25:05
Rundt 1200-1500 kr tur/retur Oslo-Aten er greit, men hyggeligere når det er rundt 1000 kr tur/retur...


12-1500 er vel knallpriser? Jeg hadde bestilt på rappen! Kjedelig hvis prisene går oppover og ikke nedover nå da....

Greece-Traveller

30. Mar 12, 11:45:31 #37 Last Edit: 30. Mar 12, 23:30:34 by Greece-Traveller
Så forsvant alle mine planer for påsken, våren og forsommeren i Hellas....

:'(

Jeg har i lengre tid slitt med et dårlig kne, og dette har forverret seg gjennom vinteren. MR-bilder viser skade på menisken sammen med artrose (er blitt så gammel at jeg tilhører reservedelsalderen).

Etter å ha oppsøkt en knespesialist og hatt et par timer der (med innlagte lette øvelser hjemme i mellomtiden) er jeg nå henvist videre til sykehus for operasjon. Det blir å fjerne den skadde delen av menisken, fjerne løse biter og antagelig jevne ut brusken der lårbenet møter leggbenet.... Det høres ut til at det nok vil ta våren og forsommeren for å fungere normalt igjen (og forhåpentligvis bli kvitt de konstante smertene).

Det blir nok nå å revurdere mine planer for året, og ta sikte på i alle fall 1-2 turer til Hellas på høstparten.

:(
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tjorven

Uff, dette var leit å høre G-T, både mht til knesmerter og avlyst påtenkt Hellastur  :( Får bare håpe du får operert kneet uten å måtte vente for lenge i kø, og at du blir fort restituert igjen. Sender deg gode tanker og ønsker deg lykke til  :) Men, det er vel en god trøst å vite at du kommer deg til Hellas til høsten igjen. Håper det kan minske skåret i gleden akkurat nå.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Leit å høre om kneet ditt Greece-Traveller, sender gode tanker og ønsker deg lykke til med operasjonen og god bedring!.

Greece-Traveller

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

mette-ketil

Self. Naxos først i mai og Kreta først i september. :)

marjana

31. Mar 12, 22:29:26 #42 Last Edit: 01. Apr 12, 01:07:48 by marjana
Quote from: Ole on 30. Mar 12, 08:20:06
Quote from: marjana on 29. Mar 12, 20:25:05
Rundt 1200-1500 kr tur/retur Oslo-Aten er greit, men hyggeligere når det er rundt 1000 kr tur/retur...


12-1500 er vel knallpriser? Jeg hadde bestilt på rappen! Kjedelig hvis prisene går oppover og ikke nedover nå da....


Ole, jeg tenkte å ta deg på ordet og bare bestille! Det koster 250 kr å endre på billetten pluss mellomlegget hvis billetten er dyrere, - hvis jeg må dra senere, eller hjem igjen tidligere - enn de seks ukene jeg vil være borte, og kr 1049 t/r blir det som planlagt nå for de valgte datoene.
Men jeg får ikke logget meg inn på Norwegian sånn at jeg får bestilt! Nå har jeg tydeligvis prøvd for mange ganger, så profilen min er sperret, og jeg må visst ringe kundeservice i morgen.....

Ha! Jeg fikk logget meg inn likevel! Nå er billettene kjøpt! 10. mai til 26. juni, seks og en halv uke inkludert bagasje ca kr. 1250!

Sjekket samtidig det europeiske helstrygdekortet mitt som må fornyes. Sikkert lurt å huske og sjekke dette - og passet for alle som har tenkt seg ut å reise.
Glika i zoi

Tjorven

Gratulerer med "røverkjøp", Marjana  ;D Jeg betalte det dobbelte med SAS, men det er tur/retur Trondheim da, kjøpt på salg i januar. Nå har de salg igjen, og for litt siden var de ca 700 kr billigere. At jeg aldri lærer å vente lenge nok  :'( Syntes jeg kom meg godt utav det da jeg kjøpte mht flyvning fra/til Trondheim, samt slippe utgifter til overnatting v Gardermoen. Vel, for sent å gråte over spilt melk.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Ja, prisene går opp og ned, så det er litt vanskelig å bestemme seg hvor langt man klarer å tyne det.
Det pleier å bli billigere utover våren, men det er jo aldri noen fasit på dette.
Men det er jo ok å ha bestemt seg og kjøpt billettene!

Da blir det muligens en tur innom Kea for min del. Ikke for varmt å være ute og vandre på www.keapaths.gr i blomstringen da. Tidlig i mai bryr jeg meg ikke om å bestille rom på Kea. Får se hva jeg finner når jeg kommer dit på ettermiddagen.
Glika i zoi

kaka

Så spennende om du får til en tur til Kea, marjana! Du har vekket min interesse for den øya!
KariK

Tzasiki

Kea blir nok fint, har selv hatt lyst til å besøke denne øya i lang tid, i forbindelse med besøk til Syros!! :)

Tjorven

Quote from: marjana on 01. Apr 12, 02:32:44

Da blir det muligens en tur innom Kea for min del. Ikke for varmt å være ute og vandre på www.keapaths.gr i blomstringen da. Tidlig i mai bryr jeg meg ikke om å bestille rom på Kea. Får se hva jeg finner når jeg kommer dit på ettermiddagen.



Håper du får tatt en del bilder fra Kea, Marjana. Alltid spennende å se bilder av mindre kjente øyer  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...