Logg inn med Facebook eller Google!

Power to the People!

Started by Anders, 28. Jan 11, 16:17:47

Previous topic - Next topic

Anders

Hadde aldri trodd at jeg skulle bli en ihuga Al Jazeera- bruker, men nå er jeg limt til deres live-sendinger!
Men har alltid trodd at Internet vil snu opp-ned på hvordan verden ser ut... og nå ser jeg det i praksis!

Anders

Oh shit!!!
Så nettopp en bensinbombe kastet inn i en politibil!
Dette blir stygt...

Anders

Der stengte visst verden Al Jazeera også....

Anders

\"Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme
Du har ikke lov å gå der og glemme! \"

Og den dagen de kommer for å hente deg... og der er ingen igjen til å protestere... hva gjør du da?

Skuffer meg at noen er mer opptatt av \"non-greek-music\" enn skjebnen til (enn så lenge!) 80 millioner mennesker. Dette rører oss alle på en måte vi bør ta inn over oss... kanskje på tide å finne seg et annet tilholdssted på nettet...

Anders

Og amerikanerne \"snakbakker\" sine egne interesser som vanlig... merkelig at det vi oppfatter som motstående meninger på hjemmebane går så utmerket på samme spor overfor andre land... hørte nettopp \"fru\" Clinton være et ekko av Bush... skuffende det også.

Liv

Quote from: \"Anders\"Skuffer meg at noen er mer opptatt av \"non-greek-music\" enn skjebnen til (enn så lenge!) 80 millioner mennesker. Dette rører oss alle på en måte vi bør ta inn over oss... kanskje på tide å finne seg et annet tilholdssted på nettet...

Jeg ser ikke noe motstridende i å være opptatt av musikk samtidig som man kan ta inn over seg det helvete som mange mennesker nå befinner seg i rundt omkring i verden.

Vi mennesker trenger faktisk å avlede oss i blant fra alt det \'\'vonde,triste\'\'som er rundt oss...eller i oss selv for den saks skyld.
Om man ikke poster noe her på forumet ang. katastrofer,den politiske situasjonen/uro som er , betyr ikke det at man ikke er opptatt av det.

kaka

Det er fint at du blir engasjert i  alvorlige hendelser utenfor Hellasforum også Anders, og du er nok ikke alene om å følge med på dette, - eller andre ting som også griper sterkt inne i andre menneskers liv.
Vi følger med på forskjellige måter og ulikt omfang, og gir forskjellig uttrykk for hvordan dette berører oss.

Det er synd hvis du blir støtt av at noen av oss fortsatt har glede av HellasForum.
Det har \"brent\" mye , mange steder i verden, - lenge.
Vi hører nesten daglig om uskyldige mennesker som blir drept av bilbomber, og det ryster meg fortsatt.
Vi er mange som rystes dypt inn i sjela over enkelt-mennesker (barn) som til de grader er blitt rammet.
Vi kjenner sinnet på vegne av alle de som ikke kan forsvare seg mot overgrep, enten det er i nære relasjoner eller det er av ledere eller politiske grupper.

- og jeg kjenner på sinne og over hva som noen vil fremstille som kunst,
og opplever det som en grotesk hån mot menneker.

Men kanskje har du rett i at det er uttrykk for selvopptatt likegyldighet (min tolkning av ditt ganske sterke utsagn) at jeg sitter her og skriver på HellasForum. Er bare litt usikker på om du klarte å engasjere oss i den retningen du ønsket, her.
KariK

bengalow

Kanske, kanske att de islamistisiska  staternas invånare gör uppror inte bara mot diktatoriska regeringar, men även mot religionens makt. Det kommer inte att ske över en natt, men jag tror att ungdomar i de länderna har en vidare världssyn än sina föräldrar. Dock, dessa har aldrig brytt sig/ har aldrig fått bry sig på grund av överheten.Jag tror att Internet är en befriare för dessa ungdomar. Man ser hur andra har det, och vill ha samma frihet. Eller åtminstone samma rätt att uttrycka sin åsikt, utan åka i fängelse.
Beträffande Livs inlägg: Det är inget som hindrar att man är engagerad i bägge delar, Anders. Vi är med i din känsla för Egypten t.ex.  Nu har det jäst under en lång tid...och vi har inte ens lagt märke till det...jo kanske arabexperter har sett att oron ökat, men våra regeringar är så infantilt knutna till den arabiska världens tillgångar att man inte vågar knysta om det. Carl Bildt (vår s.k. utrikesminister) t.ex. var \"oroad\"...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Pjokken

Quote from: \"Anders\"Skuffer meg at noen er mer opptatt av \"non-greek-music\" enn skjebnen til (enn så lenge!) 80 millioner mennesker. Dette rører oss alle på en måte vi bør ta inn over oss... kanskje på tide å finne seg et annet tilholdssted på nettet...

Det er da vel ingen motsettninger i det å skrive om musikk, og samtidig
være engasjert, og opptatt av det som skjer i verden,,,,
Jeg syns faktisk at du undervurderer forumets medlemmer... det finnes
helt sikkert mange medlemmer som er engasjerte i \"verdensproblemer\"
men det er jo ikke sikkert at de ønsker å ta opp dette i dette forum.

Anders

Aksepterer de kritiske kommentarer, men ikke likegyldighet. Er bare sånn laget...
Og beklager hvis jeg har plaget forumet med noe som ikke hører hjemme her.

Pjokken

Quote from: \"Anders\"Aksepterer de kritiske kommentarer, men ikke likegyldighet. Er bare sånn laget...
Og beklager hvis jeg har plaget forumet med noe som ikke hører hjemme her.

Man står helt fritt i hvilke emner man ønsker å ta opp i dette forumet,
men man kan ikke forvente like mye respons på alle emner. Det er
ikke det samme som at folk er likegyldige...

Lia

Må si jeg sitter med en bismak etter turen til Hellas er bestilt i år. Pga det som skjer i Hellas når det gjelder behandlinger av flyktninger gjør meg betenkt.Det som gjør meg opprørt er at det her i forumet er et ikke tema.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...