Logg inn med Facebook eller Google!

Keffalonia-bosteder

Started by siljemor, 18. Feb 10, 14:41:39

Previous topic - Next topic

siljemor

Hei :cheese:
Er det noen som har vært på Keffalonia, og har en anbefaling om hvor man burde bo? Vi liker at det er litt liv med tavernaer og litt shopping(ikke storbyfaktor) samt fint å bade /snorkle.Fint om det ikke er horder av turister,men ikke helt dødt heller...

Vi har til sammenlikning trivdes godt på Skiatos og Lesvos(Mollyvos)

Håper noen har noen gode tips til oss!

På forhånd takk  :flower:

IngeS

Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tzasiki

Keffalonia  er å anbefale som ferieøøy. Det er nå så lenge  siden jeg var der, men bodde i den nest største byen på øya, Lixouri. Husker  ikke navn på bosted  der. Stranda i Lixouri var ikke så bra. Vi var over alt på øya hver dag, opplevde masse!. Øyas hovedby heter Argostoli (ikke noen storby).  Det er en nydelig by helt på nordsiden av øya som heter Fiskardo, en idyll!!, anbefales! (men det ligger litt avsides fra de andre stedene, vil en ha roen er dette flott, men må ha bil her). ).Det er charter fra Norge dit, enten med Apollo eller Star Tour.
 Lassi, et lite turiststed som ligger nærmest Argostoli er et fint sted med veldig bra strender, Anbefales også!!.Litt lenger ut ligger Svoranota, et lite og rolig sted. En times biltur fra Argostoli ligger Skala med en skjønn strand. Turiststed dette og. Øya har flere fine landsbyer, og naturen er vakker!.Ser at Star Tour har en kombinasjon med kefalonia  og  naboøya, lille Ithaka, nytt for sommeren 2010.  Hvist du skal reise med charter så tror jeg nok bostedene som reiseselskapene  har er fine.
Dette er en øy som jeg aldri har glemt og bestandig har villet reise  tilbake til, men så er det så  mange andre steder/øyer  en må se/opp:leve  også  da..Det er ikke en  masseturisme øy. Mer en elegant og vakker øy..Nydelige  farger på husene, pastell,blandet med både hvite og grå murstenshus.., litt italiensk preget.., ja det ligger i det ioniske hav!! Italienerne reiser hit også..:cheers:
Alt i alt, Kefalonia er et svært godt valg av ferieøy. Skal tilbake dit selv en gang..

AaseMa123

Var på Kefalonia i fjor, juni 2011. Bodde i Lassi, hotellet heter Liberatos Village. Ligger 10 min gange fra Makris Gialos, en fantastisk strand. Argostoli er 10 min m buss unna. Veldig hyggelig vertskap, 4 leiligheter pr "hus", og han mr.Liberatos har noen av dem. Ligger oppe i åsen, så man har verdens fineste utsikt. Stille og fredelig der oppe. Basseng og liten taverna. Kan anbefales. Søk opp Liberatos Village på Facebook, eller http://www.booking.com/hotel/gr/liberatos-village.no.html?aid=339530%3Blabel%3D505_search_box_505base%3Bsid%3D1706b28e0ff9c8b2ee772779b14ddd3d%3Bdcid%3D1

Tzasiki

Da bodde du fint, AaseMa123!. Hvet akkurat hvor du bodde, gikk forbi der flere ganger! Selv var jeg og mine tilbake på øya i fjor sommer,vi bodde på fine hotell Mediterranee i Lassi (ikke langt unna bostedet deres!).Og vi stortrivdes!

AaseMa123

Ja, vi bodde bra. Fikk veldig god oppvartning av eier og sønnen. Var der tidlig i sesongen så vi var omtrent alene på det store området. Han ble veldig begeistret for norske turister. Har et tilbud der på 55 euro pr natt inkl leiebil. Der du, Tzatsiki, bodde - der gikk vi forbi. Veeeeldig flott der også ;) Min datter på 16 er litt opptatt av lyxx... så hun falt for det. I år blir det Korfu - Paxos - Parga på oss, hadde håpet å kombinere med Kefalonia, men det blir for stress på 14 dager. Neste år igjen, da blir det Kefalonia og Liberatos!!!

Tzasiki

20. Jun 12, 22:50:35 #6 Last Edit: 20. Jun 12, 22:52:33 by Tzasiki
Korfu blir bra, og spesielt Korfu by som er så fin!!!! :) Men det er noe spesielt med Keffalonia når det gjelder de Ioniske øyene:, elegant og avslappende, grønn og frodig, m.m.  Skal tilbake dit og med stor sannsynlighet til hotel Mediterranee!!  ;) (Men ikke i år).  :-[

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...