Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Athen og Kardamilli April 2009

Started by Gro, 10. Apr 09, 11:19:59

Previous topic - Next topic

Gro

Blir mange bilder på en gang nå, men pytt pytt, dere får ta det i posjoner om dere ønsker...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ikaros

Flotte bilder ! :bounce:
Var i området på samme tid som deg. Det var synd du ikke fikk med deg det fine og varme været som kom uken etter du var dratt fra Kardamili.

Frukten du kaller aprikos (?) heter mosmoula og er søt og god. Den er lite holdbar og må spises mer eller mindre \"umiddelbart\". De er best når de er gul-orange. De du har avbildet er nok litt lite modne enda og litt for \"friske\" i smaken etter min smak.

Gro

Takk Ikaros, både for gode ord og oppklaring ang den lille gule frukten:-)


Mor var nå opptatt av å se mest mulig av Kardamili de siste timene, og angret på at hun hadde latt seg overtale i regnværet kvelden før til å dra tilbake til Athen... så nå var det ut på nye veier for å få med seg mest mulig i det fine været som det nå ble :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Magnolia

Åh hjelpe meg. Du tirrer reiselysten min så jeg kunne ha pakket og reist på flekken. :)
De fleste bildene er kjente og kjære motiv. Det er nesten som å være der igjen, men ikke helt da. Bildet av deg og Lela var bare helt fantastisk. Er hun ikke ei herlig dame? Og så Panagiotis da. Hotellverten min. Det morsomme er at han har på seg vesten som jeg strikket til ham. :) En gang hadde jeg med noen barnegensere som gave til noen venner, og på gresk vis skulle Panagiotis kikke i posen før jeg leverte den. Han syntes de var fine, og spurte om jeg kunne strikke noe til ham også. Det syntes jeg var moro, så ved hjelp av gresk-canadiske venner fikk jeg beskjed om fargevalg og fasong. Jeg har aldri sett at han har brukt den, men det har nok vært for varmt når jeg har vært der nede. Fint å se at den er i bruk.
Ellers kan jeg ikke annet enn å si tusen takk for herlige bilder. Hvert eneste ett går like til hjertet mitt. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Gro

...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Magnolia

Dette er min taverna og min strand. Timer på stranda og timer på tavernaen med nydelig mat. Kan noen ha det bedre. Det var forresten her jeg feiret påske i fjor - spiste midtnattsmåltidet og grillet påskelam dagen etter. Minnene strømmer på som en foss en vårdag..............
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Du verden, hva dere har fått med dere på de få dagene i Kardamili, Gro. Veldig moro å se!!
KariK

Gro

Quote from: \"Magnolia\"Åh hjelpe meg. Du tirrer reiselysten min så jeg kunne ha pakket og reist på flekken. :)
De fleste bildene er kjente og kjære motiv. Det er nesten som å være der igjen, men ikke helt da. Bildet av deg og Lela var bare helt fantastisk. Er hun ikke ei herlig dame? Og så Panagiotis da. Hotellverten min. Det morsomme er at han har på seg vesten som jeg strikket til ham. :) En gang hadde jeg med noen barnegensere som gave til noen venner, og på gresk vis skulle Panagiotis kikke i posen før jeg leverte den. Han syntes de var fine, og spurte om jeg kunne strikke noe til ham også. Det syntes jeg var moro, så ved hjelp av gresk-canadiske venner fikk jeg beskjed om fargevalg og fasong. Jeg har aldri sett at han har brukt den, men det har nok vært for varmt når jeg har vært der nede. Fint å se at den er i bruk.
Ellers kan jeg ikke annet enn å si tusen takk for herlige bilder. Hvert eneste ett går like til hjertet mitt. :)


Så gøy at han har på seg den akkurat på det bildet :cheers:
Bildet av meg å Lela holdt jeg på å ikke ta med (har lagt så mye på meg), men jeg hadde ingen bilder av henne alene så da måtte jeg bare:-) Ja det er en dame som det stråler varme ut av...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Blir så glad av kommentarene deres :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Magnolia

Off topic, men du er ei flott dame, Gro. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...