Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Athen og Kardamilli April 2009

Started by Gro, 10. Apr 09, 11:19:59

Previous topic - Next topic

Tzasiki

:flower:
Mange mange utrolige flotte bilder Gro!. Jeg  har nå storkost meg!!.
For et fantastisk sted Kardamili synes å være, dit må jeg bare en gang!!!.Har planer om det, men hvet ikke når det blir.. :bounce:
Du fikk jo tatt masse bilder på kort tid, flink hobbyfotograf!!. Ja det er ikke alle som rekker å få tatt så mange bilder på såpass kort tid! Du må ha knipset og knipset, det er bra det!! :bounce:  Jeg liker så godt disse stenhusene i murstein, vakkert!! Ligner litt på husene på Chios så vidt jeg husker. Naturen var jo bare helt fantastisk synes jeg i Kardamili og omegn!. Magnolia gleder seg nok veldig, heldige dere som nå
har fått og får oppleve dette området av Hellas - og på denne årstiden!.
Hun så god ut hun greske damen da! (Lela). :flower:

Tok bussturen lang tid ( til/fra Athen) ?
 :flower:  :flower:  :flower:  :colors:  :colors:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\".  :cat: :cat:

Gro

Quote from: \"wasb\":flower:
Mange mange utrolige flotte bilder Gro!. Jeg  har nå storkost meg!!.
For et fantastisk sted Kardamili synes å være, dit må jeg bare en gang!!!.Har planer om det, men hvet ikke når det blir.. :bounce:
Du fikk jo tatt masse bilder på kort tid, flink hobbyfotograf!!. Ja det er ikke alle som rekker å få tatt så mange bilder på såpass kort tid! Du må ha knipset og knipset, det er bra det!! :bounce:  Jeg liker så godt disse stenhusene i murstein, vakkert!! Ligner litt på husene på Chios så vidt jeg husker. Naturen var jo bare helt fantastisk synes jeg i Kardamili og omegn!. Magnolia gleder seg nok veldig, heldige dere som nå
har fått og får oppleve dette området av Hellas - og på denne årstiden!.
Hun så god ut hun greske damen da! (Lela). :flower:

Tok bussturen lang tid ( til/fra Athen) ?

:flower:  :flower:  :flower:  :colors:  :colors:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\".  :cat: :cat:

Hei Wasb :flower:

Tusen takk for alle godord :colors:
Turen mellom Athen og Kalamata tar tre timer om du tar ekspress bussen og fire om du tar den vanlige. Vi fikk prøvd begge. Mellom Kalamata og Kardamili tar ca en time og her tar du enten drosje 35 € eller buss 3€ tror jeg den kostet.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Quote from: \"xristina\"Du store alpakka - er helt sliten jeg nå. For et tempo du har hatt, Gro! Utrolig mange flotte motiver! Stolt av deg jeg nå, når jeg vet at du ikke alltid har fått tatt like mange bilder på tur... :-)
Takk for titten!

He he du har så rett så rett ;-)  Jeg lovet jo sterk forbedring, men Kanskje jeg skulle gå for \"den gyldne middel \"vei :-) Har jo lært i filosofien at det er det ultimate her i livet :flower: Men jeg er nok en enten eller person :cyclopsani: Og ser jo at det er masse skrive feil i kommentarene mine, går litt fort i svingene med meg der, og jeg stirrer blindt på tastaturet når jeg skriver... burde nok løfte blikket før jeg trykker \"submit\", men jeg satser på at dere forstår hva jeg skriver om dere legger godviljen til :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tzasiki

:flower:

Takk takk for svar Gro!. Legg ut flere bilder om du har.. :bounce:

kaka

Du har virkelig fanget opp det meste i byen, Gro!! Det er så kos å se. Vi er fler som har bodd mange ganger på Patriarxeas, men Magnolia er nok favorittgjesten.
Neste gang må du få med deg \"heiene omkring\". (det skal jeg snart :flower: )
KariK

Gro

Quote from: \"wasb\":flower:

Takk takk for svar Gro!. Legg ut flere bilder om du har.. :bounce:

Det verste av alt er at det har jeg... vi var jo noen dager til i Athen :-)
Men nå er det ikke så mange bilder som de første dagene, men vi må jo ha med Kolinaki området i Athen, der var det kos:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Katta

Hærlige bilder Gro! Har storkost meg med bilder og kommentarer.  :flower:

Anders

Du Væla!
Her var det mye snadder for øyet! Fine og vakre og artige motiv. Og tydeligvis en aktiv fotograf! Er nok best å passe seg så man ikke blir \"tatt på fersken\" :-)

Sjøløve

Tusen takk for en flott omvisning i idylliske Kardamili  :flower:
Veldig moro å se stedet med dine øyne, Gro - har jo fulgt Magnolia\'s vandringer i en tidligere tråd.
Et vakkert sted - ingen tvil om det  :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Katherina

:flower:  :cheers: Tusen, tusen takk for herlige bilder fra også mitt favorittsted Kardamili.
 :cheese: Sier som Magnolia. Det pirrer reiselysten og jeg kjenner lengselen vokse, men om 20 dager er vi der.
Det er artig å se Kardamili gjennom andres kameralinse. Andre vinklinger og motiver. Noen ganger lurer jeg på om det finnes mer å ta bilder av, men det gjør det så visst. Det har du vist på en flott måte.
 :flower: Leit at været ikke var helt på deres side. Det var nok svært stille der nå, men da fikk dere i hvert fall oppleve stedet helt utenom turistsesongen. Selvom det også i den travleste tiden kan være et bedagelig tempo der.

Synes dere fikk med dere utrolig mye på en dag.

Gro

Takker for alle godord folkens:-) Skal se om jeg finner mappen med de siste bildene... jeg er ikke den mest datatekniske som dere sikkert har forstått ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Så nærmer det seg lunsjtid, og vi er nå foresten kommet til tirsdag 7 april om noen skulle bry seg om det :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...