Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

stein

Jippi  ;D  Da har jeg bestilt SAS fra Santorini til Gardermoen søndag 15. september til kona og meg. Vi får se hvor ferden går fra Pireus lørdag 7.september og nedover til Santo. Kommer nok til å grave og spørre litt for å få gode råd. Blir sikkert bare ett stopp på vegen. Naxos kanskje?
Men nå skal jeg inn på Norwagian å bestille fly til Athen torsdag 29. august og deretter seilbåt for en uke fra Marina Kalamaki (Alimos)  :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Niaas

Og jeg fikk igår bestillt første charter-tur til Karpathos for i år. Drar nedover igjen 26.mai.
Der blir godt å komme ned til huset vårt igjen da!   8)
Men jeg fortsetter å sjekke flytider, for jeg vil gjerne ta en tur nedover i begynnelsen av april også. Jeg finner ganske bra priser til Athen, men flyet fra Athen til Karpathos er dessverre dyrt! Så jeg får se hva lommeboken tillater! ???
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

marjana

Du kan sikkert få en billigere flyløsning hvis du flyr til Kreta og tar ferge derfra til Karpathos. Mikke har vel lagt ut hvordan man kan finne ut av dette.

Glika i zoi

marjana

Siden jeg har flybillettene Oslo-Aten-Oslo 18.april - 3.juli, så er det på tide å finne et rom i Ermoupolis på Syros. Jeg sendte en e-mail i går til en jeg kjenner som driver et reisebyrå, og han lurte på hvor mye jeg vil betale, og så skulle han finne et rom til meg. Jeg har surfet litt rundt på nettet selv også, og plutselig så var nesten alle rom rundt 30 euro utsolgt i slutten av april/tidlig i mai. Den greske påsken er i første uka i mai, så derfor er det nesten fullt overalt! Så det er lurt å bestille rom så fort som mulig for den greske påsken!
Glika i zoi

Anders

Jeg har bestilt :-)  Men må kanskje sende en bestilling til... har et lønnlig håp om å få en gammel kamerat nedover siste uken... det hadde vært kjempekjekt! Han var på Syros i sin pure ungdom, i den tid man var skikkelig loffere og villcampet på stranden og alt sånn, og siden den gang har han faktisk aldri vært i "syden". Jeg reiser gjerne fra Naxos og ned til Santorini for å treffe han på flyplassen og ta han med tilbake til "mitt" sted... :-)

stein

Anders og andre: tips til bosted i 4 dager på Naxos i beg september? Ønsker utsikt over havna og se på seilbåtene som går inn og ut (surprise anybody?). Gjerne nær fergekaia.  :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Har bare bodd på "bysiden" en gang... Hotel Verikokkos... da blåste det noe innforjæ****, så vi fikk ikke sove om natten :-)  (Alt tauverket som plinget mot mastrene) Helt okay plass, to minutter opp fra havnen, fin utsikt. Tror den godeste Nicos har bygget på også. Ellers er vel ikke Naxos havn den helt store "seilerhavnen"? De fleste båtene er utleie/dagsturbåter som ligger der fast. Despinas Rooms er iallfall godt synlig fra sjøsiden, så da er vel utsikten andre veien den samme? Antar GT eller andre kan gi mere vettuge svar.

streamer

27. Jan 13, 20:57:20 #3559 Last Edit: 27. Jan 13, 21:06:22 by streamer
Hotell Coronis kan kanskje være et alternativ. God utsikt over havna og perfekt beliggende der hvor seilbåtene kommer inn. Har ikke benyttet det selv men sett at andre skryter av det. Et av webcameraene på siden jeg legger ut link til er montert på veggen til hotellet. En bør nok spesifisere at en vil ha rom mot havna.
http://www.naxosisland.eu/portara.html

http://www.hotel-coronis.gr/

stein

Har booka 5 netter på Hotel Coronis med havutsikt og ønske om rom helt på fronten av hotellet  :) 7-12.september.  8) 8) 8)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Anders

Håper dere får rom mot havnen da. Er jo perfekt plassering for å studere sjø og havn og folkeliv. Så kanskje blir det en anledning for oss til å kikke innom også? :-)

kaka

Endelig!
Det lønner seg å vente  :)

Jeg har bladd rundt og vurdert forskjellig alternativer, bla fordi "hytta" i Kardamili var opptatt (og "Huset" i Plomari ikke har åpneT for sesongen når jeg skal ned)
Har vært nær på å bestille både det ene og det andre, men med de siste trådene fra Katheringa har jeg fått så lyst på enda en tur til Heiene på Peloponnes, - fort!

Så forsøkte jeg å ringe for å høre om jeg kunne få sette meg på en slags venteliste, - hvis noen skulle avbestille.
- Kom ikke gjennom på telefonen, - og ga opp det. Så tenkte jeg "kanskje noen snakker lenger, - for å avbestille ...  :)
- og sjekket igjen, for n `te gang.
OG PLUTSELIG VAR DET LEDIG!!
Jeg bestilte før jeg rakk å tenke, så nå er det i boks.

HURRA!!
KariK

karri

Quote from: kaka on 18. Feb 13, 19:00:44
Endelig!
Det lønner seg å vente  :)

Jeg har bladd rundt og vurdert forskjellig alternativer, bla fordi "hytta" i Kardamili var opptatt (og "Huset" i Plomari ikke har åpneT for sesongen når jeg skal ned)
Har vært nær på å bestille både det ene og det andre, men med de siste trådene fra Katheringa har jeg fått så lyst på enda en tur til Heiene på Peloponnes, - fort!

Så forsøkte jeg å ringe for å høre om jeg kunne få sette meg på en slags venteliste, - hvis noen skulle avbestille.
- Kom ikke gjennom på telefonen, - og ga opp det. Så tenkte jeg "kanskje noen snakker lenger, - for å avbestille ...  :)
- og sjekket igjen, for n `te gang.
OG PLUTSELIG VAR DET LEDIG!!
Jeg bestilte før jeg rakk å tenke, så nå er det i boks.

HURRA!!


HURRA, KAKA  :juble:
Det oser reiseglede av hvert ord du skriver  :) Gleder meg på dine vegne  ;)
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...