06. Jun 24, 00:15:34


Logg inn med Facebook eller Google!

Episode 24

Started by Ole, 23. Dec 08, 21:03:10

Previous topic - Next topic

Ole

Da er det klart 24. og siste episode av årets julekelender. Takk til dere som har fulgt med! Jeg håper dere har hatt noen trivelige stunder med julekalenderen nå i desember!


Episode 24:
Dagens episode er på 10 min., (66 Mb) og det vil nok ta litt tid å laste den ned. Obs: Det kan virke som filmen er slutt etter oppgave 12, men det er den ikke. Etter oppgave 24 kommer det et utrolig fint klipp filmet av Tor Atle!
Start filmen, og oppgavene kommer etterhvert. Totalt 24 spørsmål!
Direktelink:
Svarfrist: 27. desember ca. kl. 21:00.
Svar sendes i PM til Ole.

[video width=640 height=480]http://olesivert.com/julekalender2008/24desember.wmv[/video]

bengalow

Det är synd att julen är \"över\", och kalendern färdig. Jag har haft gränslöst trevligt åt dessa julnötter! Tack Ole, för allt arbete du lagt ner för att vi skall ha kul!! Hoppas att pedagokiken har gått fram, så många tips på fina ställen i Grekland får man inte på något annat ställe, tror jag!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

Takk for det, Bengalow! Så gjenstår det å se hvor mange som har tid til å svare på episode 24 da......hittil er bare ett svar som er kommet inn.

Riitta

Då har jag också lämnat in dom sista svaren på denna härliga julkalendertävling :bom:  Det har varit spännande och titta på uppgifterna varje kväll. Ibland har det svarit svårt och ibland lite lättare :drunken:
Tack Ole att du har gjort allt detta jobbet för vår skull :flower:  :flower:

Riitta

Athina

Det har vært kjempemorsomt, ganske vanskelig, men også lærerikt å prøve å finne svar på oppgavene :cheers:
Takk skal du ha, Ole, for at du har tatt deg tid til å lage en flott julekalender i år også :flower:
Mine svar på episode 24 kommer, skal bare se om jeg kan finne noen flere svar først. Øyene er min svake side, så der må jeg som oftest lete litt i fotogalleriet, i gamle (eller nyere) innlegg eller google... :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Anders

helsike...den her var vanskelig! Hvem er vel SÅ godt kjent i Athen? Husker noen av stedene, men hva de heter og sånn er jo gresk for meg...hehe.
Får sette meg til med tour-guiden imorgen... verre blir det med siste halvdelen.
Men kjempebra tillaget uansett. Tror vi kan lage en ny organisasjon og sette Ole inn som leder...gresk/norsk Folkehjelp!

Ingrid

Ojda! Her var det mye vanskelig, spesielt for meg og andre som aldri har vært i Athen....men har prøvd å lete meg fram til noen svar på nettet.

Ellers stor takk til Ole for årets julekalender,det har vært moro og også lærerikt å prøve seg på oppgavene.

bengalow

Ingrid! Det kanske ger anledning att åka och se på allt det fina som Atén har att bjuda på. En oerhört intressant stad!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

Fasit fra 24. desember:
1. Olympeion, Zevstempelet
2. Monastiraki
3. Parlamentsbygningen
4. Herodes Attikus teateret
5. Dionysosteateret
6. Lykavittos
7. Hadrians bue
8. Stadiou
9. Hefaistostempelet, Antikke agora
10. Vindenes tårn, Romersk agora
11. Sentralmarkedet
12. Den ukjente soldats grav
13. Sifnos
14. Folegandros
15. Kykladene
16. Naoussa
17. Parikia
18. Kos
19. Kos by
20. Athens International Airport Eleftherios Venizelos
21. Pireus
22. Panathinaikos
23. Flying dolphin
24. Stifado

Resultater:
Bengalow 23
MaFi 23
Riitta 21
Athina 24
Thera 22
Ingrid 18
Tommy 22
Katta 16
Kos44 6
Ouzolina 7
Annlaug 23

Det var ikke alle som svarte på alle spørsmålene.

Gratulerer alle sammen!

Hvem vant premiene? Sjekk denne tråden: http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3017

Thera

Jeg gikk skikkelig inn for å ha alt rett denne gangen, men det gikk ikke gitt.. Jaja, det var gøy å prøve å finne svarene ihvertfall. Og nå har jeg enda mer lyst til å besøke Athen enn tidligere.. :icon_smile:

Det har vært kjempefint å følge med på kalenderen. Både å faktisk kunne svare på noe \"helt av meg selv\", bare se på alle de fine bildene og videoene når jeg ikke har hatt peiling på svarene, gjette eller søke på forumet og andre steder..

På jakt etter videoen i oppg.14 så jeg mange av Anders sine videoer. Utrolig mange fine steder! Astypalea så ut til å være litt av en perle, så jeg tok en pause fra letingen og så på noen av Filhelleners bilder derfra også.. Wow! :love10:


Ole har gjort en super jobb med å lage julekalenderen!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Katta

Fikk ikke tid til å lete så mye denne gangen (stoor avsluttningsoppgave), men jeg er ganske fornøyd med resultatet alikevel. Tusen takk Ole for det arbeidet du har hatt med kallenderen! Det har vært gøy og lærerikt å være med.

Riitta

Jag hade fel på öarna som ligger i Kykladerna :cyclops:
Känner ju lite dåligt dom trakterna :clown:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...