Logg inn med Facebook eller Google!

Er dette et forum for spisielt intereserte?

Started by Miguel, 31. Mar 07, 20:20:12

Previous topic - Next topic

Miguel

Jeg ( den kvinnelig delen av Miguel) er innom dette forumet noen ganger i døgnet. Jeg finner ikke noe av interesse. Da spør jeg meg selv : Er dette bare et forum for en elite? Jeg er genuint interessert i Hellas, kanskje da spesielt i Kykladen. Men jeg finner ikke noe som fenger meg!! zxcqqqaaaaaaaa  Jeg hadde håpet på litt informasjon angående bosteder, restauranter, serverdigheter o.s.v. Håper på positiv respons på dette cxsdfafdddddd

Margrethe

Quote from: \"Miguel\"Jeg ( den kvinnelig delen av Miguel) er innom dette forumet noen ganger i døgnet. Jeg finner ikke noe av interesse. Da spør jeg meg selv : Er dette bare et forum for en elite? Jeg er genuint interessert i Hellas, kanskje da spesielt i Kykladen. Men jeg finner ikke noe som fenger meg!! zxcqqqaaaaaaaa  Jeg hadde håpet på litt informasjon angående bosteder, restauranter, serverdigheter o.s.v. Håper på positiv respons på dette cxsdfafdddddd

Det er absolutt ikke noe forum for en elite!
Kan nok være enig i at det foreløpig er blitt postet litt lite info her. Jeg tror kanskje det har noe med, for min del ihvertfall, at jeg skrev ganske mye info om Karpathos i det gamle forumet, og så får jeg en følelse av at jeg bare sitter og gjentar meg selv hvis jeg skriver det samme nå. Men det er jo selvfølgelig helt feil tenkt av meg, for dette er jo et nytt forum! Skal prøve å komme sterkt tilbake med info om MIN øy i Hellas. :smile:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Mixelite

Quote from: \"Miguel\"Jeg ( den kvinnelig delen av Miguel) er innom dette forumet noen ganger i døgnet. Jeg finner ikke noe av interesse. Da spør jeg meg selv : Er dette bare et forum for en elite? Jeg er genuint interessert i Hellas, kanskje da spesielt i Kykladen. Men jeg finner ikke noe som fenger meg!! zxcqqqaaaaaaaa  Jeg hadde håpet på litt informasjon angående bosteder, restauranter, serverdigheter o.s.v. Håper på positiv respons på dette cxsdfafdddddd

Post noe selv :) Lurer du på bosteder, restauranter, severdigheter etc i Kykladene(eller hvor som helst), så post et innlegg eller fem og spør! Selv om folk ikke uoppfordret legger inn infoen du leter etter, kan det jo være at noen har noen gode svar.

Vet ikke helt hva du mener med elite... ? Tenker du på pludringen og den noen ganger litt interne tonen som kommer av at folk kjenner hverandre? Det er bare å kaste seg i det og delta. Eller overse det. Alt etter hva du føler for. Det er iallfall ikke internt som i \"her er det ikke plass til flere\". Jeg tror det må være ubegrenset med barkrakker i den baren... :)

Pjokken

Dette er vel slett ikke noe forum bare for en \"elite\" som du kaller det zxzaxxxxxxxxx
Medlemmene i dette forum er stort sett folk som setter stor pris på Hellas, og deler sine erfaringer med andre intereserte.
Forumet flyttet til denne adresse for ikke lenge siden, og mye av det gamle stoffet finnes fortsatt i det gamle forumet.
Det tar tid å bygge opp et forum, med all den informasjon som er ønskelig for alle.

Jeg vil anbefale deg å gå inn i arkivet( det gamle forumet), der vil du helt sikkert finne mange opplysninger om Kykladene.
Jeg vil også oppfordre deg til å dele den kunnskap du har, med oss andre i forumet, og på den måten være med på å gjøre dette til et sted å søke informasjon og trives i  ztwyyyyyyyy

http://hellas.diskusjonsforum.no/

JohnS

Jeg skjønner veldig godt spørsmålet ditt Miguel, og noe av de samme tankene har gjort at jeg bortimot har \"flytta ut\" av dette forumet og over på andre og mer Hellas-orienterte fora.

La meg først si at det finnes utrolig mye kunnskap om Hellas samlet blant medlemmene her, så hvis du lurer på noe spesielt, han du få svar på det aller meste,  Det virker imidlertid som om mange som vet mye, er i samme situasjon som beskrives ovenfor, at man har fortalt det meste, og føler det blir repetisjoner.

I stedet blir det da den pludringa som beskrives, som tar overhånd, og som gjør at det blir en begrenset klikk som totalt dominerer forumet.  Av alle innleggene, har faktisk de 5 - 6 mest aktive nær halvparten av alle innlegg, de fleste uten relevans til Hellas.

Av alle innlegg, er 60 % det som kalles \"pludring\" i baren, 10 er internt om forumet og hvordan det fungerer, og 10  er \"Alt annet\" .  det gir ca.  20 % av innleggene som egentlig har direkte med Hellas å gjøre.

Sammenligner man med sitronbrus-diskusjonen for noen år siden, spørs det om ikke Mattilsynet eller annen dertil egnet myndighet ville pålegge forumet å endre navn til \"Forum med Hellas-smak\" på grunn av lavt innhold av hovedingrediensen  zthhhhhht

Men jeg gjentar så gjerne at det er utrolig mye kunnskaper samlet her, hvis man sorterer ut alt det andre.  Jeg følger med i de rommene i forumet som er interessante for meg, og får mye nyttig ut av dem.  Som du ser, hender det også jeg slenger innpå et innlegg.

Og for all del, mange av dem som er mest aktive her, koser seg med det, så jeg skal ikke si det er noe feil med forumet, selv om det ikke helt passer meg.  Det kan jo tenkes at det er jeg som er litt sær, eller rett og slett at det som passer for noen, ikke passer for alle, uten at det er noe galt med noen av oss.

PS  Og enten det har med Hellas å gjøre eller ikke, jeg må få med meg Lindstrøm! zqr2333222222
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Barbro

Jeg sitter her litt stum,jeg..
 Dette forumet har alt som behøves,masse fakta,bilder,tips..alt..
 Nå er det jo noen av oss som koser oss masse med f eks å prate i baren,noe som ble ekstra viktig i forbindelse med forumtreffet..
 At noen kan orke å dømme dette forumet nesten nedenom og hjem pga den herlige tonen her,er meg totalt ubegripelig..
 Om det er et akademi man forventer,er nok dette feil plass. Dette er,min oppfatning,en herlig arena for alle,en perfekt blanding av facts,opplysninger,galgenhumor,intern humor..alt!
 Jeg ønsker alle som bare vil ha et forum uten det mellommenneskelige aspekt lykke til i andre fora..
Det dette forumet gir,tror jeg ikke man finner andre steder. Takk.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

donnerwetter

Jeg har til dags dato ikke oppfattet det nye Hellasforumet som elitistisk, snarere tvert om.
At noen kunne oppfatte enkelte tråder i det gamle forumet som elitistiske er sikkert mulig, men vanskelig å forstå for undertegnede.
At man i et forum får endel \"pludring\" er jo helt naturlig, og med en viss egeninteresse faller man snart på plass i sjargongen.
Etter min ydmyke oppfatning er dette et av de fora som det er lettest å komme inn i, og jeg oppfatter forumet som åpenbart inkluderende!
(det er jo, Miguel, vanskelig å bli inkludert dersom man ikke ønsker det selv. Hva forventer du? Vaiende faner og hornmusikk ved din inntreden i forumet? ) cxsdfafdddddd
Mvh.
Øistein

My mind is made up,
please don\'t confuse me with facts

Ole

Quote from: \"Miguel\"Jeg ( den kvinnelig delen av Miguel) er innom dette forumet noen ganger i døgnet. Jeg finner ikke noe av interesse. Da spør jeg meg selv : Er dette bare et forum for en elite? Jeg er genuint interessert i Hellas, kanskje da spesielt i Kykladen. Men jeg finner ikke noe som fenger meg!! zxcqqqaaaaaaaa  Jeg hadde håpet på litt informasjon angående bosteder, restauranter, serverdigheter o.s.v. Håper på positiv respons på dette cxsdfafdddddd

Den beste måten å gjøre dette til et godt forum på, er å delta selv med spørsmål og kommentarer om Hellas. Du kan ikke forvente at andre skal sitte og produsere stoff for deg! Jeg foreslår at du forteller litt om dine opplevelser i Kykladene, så er jeg sikker på at folk henger seg på med kommentarer og spørsmål. Innleggene som Miguel hadde i det gamle forumet var flotte! Håper dere vil fortelle mer om deres opplevelser!

Hvis du ikke finner den informasjonen du er ute etter her, vil jeg foreslå at du logger deg inn på det gamle forumet og leser der. Der er det jo plenty av lesestoff både om Kykladene og andre steder.

JohnS har regnet ut at ca. 20% av alle innlegg handler om Hellas. Med ca. 5600 innlegg skulle det bli godt over 1000 innlegg om landet vi elsker! Og det på under en måned. Om det er for lite for hver enkelt gjøre seg opp en mening om. Jeg syns det er bra! Selvsagt hadde det vært supert med enda flere innlegg om Hellas, men man være litt realistisk også.

Ellers så må jeg bare si at for min egen del, så kommer jeg til å legge ut mye om Hellas etter årets to turer. I mai blir det Athen/Pireus og trolig Poros og Hydra. I juli/august går turen til Athen, Naxos, Paros + ei øy eller to til.

Mitt tips til deg (den kvinnelige delen av Miguel) er at du kaster deg ut i det sammen med Miguel og skriver litt om Hellas og Kykladene. Verre er det ikke!

 zqr2333222222

Livsnyteren

Det er ikke lett å få noe positiv respons når det første Miguels kvinnelige halvpart skriver er at hun ikke finner noe av interresse her.Har ho for eksempel sett alle de flotte bildene som har blitt lagt inn i det siste?Og dette forumet er virkelig for folk i alle aldre og alle mennesker uansett om de har vært i Hellas eller ikke.Men som Ole sa,det nye forumet har jo bare vært oppe og gått ca en mnd.Det blir jo nesten sett på som negativt at folk prater med hverandre i baren.Jeg syns det er en styrke med forumet jeg da.Dere snakker vel med hverandre når dere er i Hellas også?
Og vi har jo et valg om vi dere vil gå inn i baren eller ikke.Og jeg må jo si Johns at det var virkelig hyggelig å snakke med deg når chatten var oppe og gikk zqr2333222222 Du var jo ivrig nok der.Og det det var jo mest pludring det gikk i der også,var det ikke det da?
Nei vi får slutte å klage og gjøre noe med det i steden zqr2333222222

Svein~B

Det jeg synes er litt trist er at de mest aktive brukerne går i forsvarsposisjon hver gang noe sånt som dette tas opp. Tåler dere ikke at andre har meninger om hvordan forumet fungerer? Er det bare dere som skal få ha meninger om det? Det tyder på at dere i hvert fall selv oppfatter dere som eiere av forumet og at ingen andre skal få lov å bry seg.

Jeg føler absolutt selv at jeg har blitt tatt imot med åpne armer av de faste gode gamle brukerne av forumet og at jeg gjerne kunne tatt del i pludringen mer enn jeg gjør hvis jeg ønsket det. Men det ligger ikke for meg å pludre pr. PC, jeg har bare ikke noe særlig behov for det. Likevel gjør det meg ikke noe at det skjer. Det jeg har reagert litt på er alle tråder har en tendens til å bli kuppet av en intern tone som blokkerer for åpen diskusjon. Er det sånn at dere ikke ønsker saklige diskusjoner i forumet?

Jeg tror at en del av medlemmene har snakket seg tomme om Hellas, kanskje til og med lei. De har ikke mer å bidra med, derfor blir det heller usakligheter og andre ting. Tar jeg feil?

Og igjen understreker jeg, jeg har ikke noe imot pludringen i baren. Jeg ønsker heller ikke å forandre forumet. Men jeg skjønner hvorfor noen reagerer og jeg synes de må ha lov til det.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mixelite

Jeg tror jeg skjønner hva du mener SveinB. Og jeg skjønner at noen reagerer. Også de som går i forsvarsposisjon!

Selv har jeg ikke noe imot pludringen, selv om jeg ikke ofte deltar. Det er mitt valg. -men når jeg _ønsker_ delta, føler jeg iallfall ikke at det er noe problem. Folk blir tatt imot med åpne armer, enten de deltar mye eller lite...

Jeg har deltatt ivrig i diskusjonsfora på nettet i 8 år og denne diskusjonen dukker opp med jevne mellomrom over alt uansett type forum. Noen vil ha forumet slik og noen vil ha det sånn. En mer fruktbar måte å forandre forumet på, blir å sette seg ned og lage innlegg om det man _ønsker_ å ha der. Føler man tråden blir kuppet, så får man si fra om det! Det er bare et tegn på at folk er ivrige og interessert, føler jeg, og ingen blir sure om man sier fra som jeg har merket.

Og så er det kanskje på tide å grave litt noen hver og sjekke om det ikke ligger _litt_ inspirasjon til å skrive godt gjemt et sted. Men når _det_ er sagt;

Hvis noen leter etter informasjon; Spør!! Man kommer lenger med å spørre, \"Hvilke restauranter vil du anbefale på Chios?\" enn å skrive \"For et drittforum, her står jo ingenting om restauranter på Chios!\".

Og for å være helt sikker på å ikke bli misforstått; Det siste der er ikke rettet mot _noen_. Det var bare en lignelse for å få frem et poeng!

Livsnyteren

Er det så merkelig at du går i forsvarsposisjon når det er noe du liker ekstra godt da?Det hadde vel du gjort også SveinB?Vi som er veldig aktive på forumet klager vel ikke på dere som vil ha det litt mer seriøst vel.Vi som er mye i baren er jo like interresert i den seriøse delen av forumet selv om vi bare prater usakligheter som mange av dere kaller det.Det jeg ikke skjønner er at hvorfor skulle det ikke være plass for både seriøse og useriøse tråder tråder på dette forumet.Det er jo bare å velge hvilken del du vil gå inn på.Det er ikke alle som er like flinke til å skrive om Hellas selv om de er aldri så glade i å Reise til Hellas.Jeg må i hvertfall for min egen del si at jeg er veldig glad i ¨å lese alt dere flinke folk skriver om Hellas selv om jeg ikke skriver så mye seriøst som jeg gjerne kunne ønske zqr2333222222
Jeg er faktisk noe mer en bare en barløve zqr2333222222

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...