Logg inn med Facebook eller Google!

Ninette paa Kreta

Started by Ninette, 26. Aug 08, 15:06:21

Previous topic - Next topic

Ninette

Naa har jeg vaert paa Kreta snart en uke. Denne ferien er litt annerledes enn tidligere, i foerste rekke fordi vi naa ferierer midt paa sommeren og det er utrolig varmt (34 grader og vindstille). I tillegg har vi med godt voksne foreldre som foretrekker rolige aktiviteter i stedet for aa springe i fjellet. Men med denne temperaturen er det ikke saa mya annet aa gjoere enn aa ta det med ro. Det er meldt litt lavere temperatur fra i morgen.

Men vi har det flott. Allerede dagen etter at vi ankom Argiroupolis, kom Epi og Znuppa paa besok. Og det var utrolig hyggelig :-) Vi var paa spasertur i landsbyen, spiste middag paa en stemningsfull taverna, og vi gikk paa leting etter romerske utgravinger. Veldig hyggelig, og jeg er stolt og glad over aa ha fatt vise fram denne nydelige landsbyen min til to forummedlemmer.

Naa er vi i Analipsi, en liten ferieby utenfor Iraklion. Her er det stille og fredelig, og som sagt veldig varmt. Det er mye grekere som ferierer her naa.

For de som kjenner Steilios som driver taverna her (Sigbjorn, var det du som besokte han i fjor sommer?), saa er han stadig i storslag.

Mot helgen setter vi kursen mot Argiroupolis igjen.

I morgen skal jeg legge ut noen bilder her. Ha det saa lenge!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Koselig å høre hvordan dere har det på Kreta. :-)
Gleder meg til å se bildene dine.

Så flott at dere fikk til et lite forumtreff i \'\' landsbyen din\'\'.

Kos dere videre!   :flower:

Ninette

Hei igjen!

Ikke fullt saa varmt i dag, bare 28 grader - og vind.

Jeg legger ut noen bilder fra Argiroupolis, blant annet av Epi sammen med en av de lokale karene, Dimitris :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Flotte bilder!  :cheers:

Epi så da riktig så fornøyd ut. :-)

Epicuristen

Jeg er da aldri fornøyd med noe som helst! :lol: (Ok.. Det var ironi... Big time! :biggrin:)
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Sigbjorn

Misunnelig?

Kan ikke helt nekte for det nei.
Ja, jeg bestøkte Archistelios i fjor sommer. Det ble ikke noe Hellas på oss i år, men hvis det går slik jeg planlegger, så blir det et par uker på Kreta med Analipsi som base.

Sigb
Δεν πειραζει

znuppa

Flotte bilder og en veldig hyggelig liten landsby dere har funnet dere ja :thumbright: Vi storkoste oss der - både stedet og selskapet var fortreffelig :hello1: . Dere får fortsette å nyte avslappende dager også skal du hilse Dimitri fra Epi hvis dere ser han før dere reiser hjem igjen.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser!

Ninette

Quote from: \"znuppa\"Flotte bilder og en veldig hyggelig liten landsby dere har funnet dere ja :thumbright: Vi storkoste oss der - både stedet og selskapet var fortreffelig :hello1: . Dere får fortsette å nyte avslappende dager også skal du hilse Dimitri fra Epi hvis dere ser han før dere reiser hjem igjen.

Ja, vi skal tilbake til Argiroupolis, enten eller i morgen eller litt ut i neste uke. Huset som vi har ventet nesten to aar paa faa leie, er naa ledig for oss. Saa naa maa vi ta stilling til om vi onsker fast \"bopel\" paa Kreta og samtidig sjekke om venner og kjente er interessert i aa leie huset i sammenheng med ferie.

Vi trives i alle fall utrolig godt i denne vakre landsbyen, som er full av gjestfrie, varme mennesker.

Og selvfolgelig skal vi hilse til Dimitris. Han er alltid aa treffe nar vi er der :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Ninette

Quote from: \"Sigbjorn\"Misunnelig?

Kan ikke helt nekte for det nei.
Ja, jeg bestøkte Archistelios i fjor sommer. Det ble ikke noe Hellas på oss i år, men hvis det går slik jeg planlegger, så blir det et par uker på Kreta med Analipsi som base.

Sigb

Stelios fortalte at det var noen nordmenn der i fjor som var saa glad i raki. En av dem sovnet paa toilettet, og laa der i fire timer.

Jeg spurte om denne personen kanskje heter Sigbjorn, men jeg fikk ikke noe svar :-) Kanskje han ikke forstod sporsmaalet? (Jeg har jo sett at du har lagt ut bilde her paa forumet av den gronne raki-karaffelen hans :-)

Archisteilos er en flott taverna og tilbringe kveldene paa. Deilig mat og god stemning. The number one!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Torill

Flotte bilder Ninette :flower: Kos deg masse videre!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Sigbjorn

Quote from: \"Ninette\"
Quote from: \"Sigbjorn\"Misunnelig?

Kan ikke helt nekte for det nei.
Ja, jeg bestøkte Archistelios i fjor sommer. Det ble ikke noe Hellas på oss i år, men hvis det går slik jeg planlegger, så blir det et par uker på Kreta med Analipsi som base.

Sigb

Stelios fortalte at det var noen nordmenn der i fjor som var saa glad i raki. En av dem sovnet paa toilettet, og laa der i fire timer.

Jeg spurte om denne personen kanskje heter Sigbjorn, men jeg fikk ikke noe svar :-) Kanskje han ikke forstod sporsmaalet? (Jeg har jo sett at du har lagt ut bilde her paa forumet av den gronne raki-karaffelen hans :-)

Archisteilos er en flott taverna og tilbringe kveldene paa. Deilig mat og god stemning. The number one!

Den siste kvelden vi var der i fjor tok det litt av, men jeg tror ikke noen sovnet på toalettet. Vi var der samtidig med noen engelskmenn og noen dansker som hadde vært der før. Jeg tror vi var ca 20 mennesker der den kvelden.Danskene tok over rakiserveringen, og det gikk nok 3 dunker med raki. Engelskmennene var kjempefornøyde når de gikk.

Sigb
Δεν πειραζει

Mixelite

Herlige bilder Ninette! Lykke til med husvalget!

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...