Logg inn med Facebook eller Google!

Magnolia i Kardamili

Started by Torill, 20. Apr 08, 14:19:14

Previous topic - Next topic

Athina

Quote from: \"Magnolia\"Athina, det gaar nok bare vanlige rutebusser enda. Og de gaar ikke ofte vet du! Badebussene har ikke kommet i gang enda. Det er bare to, tre stykker som klarer aa bade enda. Vannet er kaldt, sier de.

Det er verre med landsbyfesten. Har ikke snakket med Toya om det enda, men det gaar rykter i byen at Maria og Fannis har sluttet der oppe.

Takk for opplysningen, regnet med at det var dårlig bussforbindelse nå på våren, ja.
Men synd med landsbykvelden i Kastania (hvis ryktene stemmer). Den var jo unik.

Ha det fortsatt fint i Kardamili, Magnolia :flower:

Takk for ønske om god tur, MaFi :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Ryktet er bekreftet. Jeg snakket med Toya i gaar, og hun fortalte at det naa var nye eiere paa tavernaen. De holder paa med oppussing der oppe naa, og jeg forsto det slik at en ny avtale ikke var i orden enda.
De har det saa travelt paa lilleputkontoret naa, for de er bare to stykker for tida.
Det blir nok landsbyfest en gang, men i alle fall ikke foer 20 mai. :)

Naa er jeg aleine her. Venninna mi og andre jeg har blitt kjent med har reist. Det er en litt rar foelelse slik med den samme. Jeg var med ned til bussen og vinket dem god tur heim. Naa har jeg hele dagen for meg selv. Jeg maa i alle fall vaske mye klaer. Saa tar jeg meg nok en tur i byen og snakker med venner. Det er bare saa synd at kafeen paa platiaen er stengt. Det ser ikke ut aa skje noe arbeid der naa, saa det tar nok flere uker til de gule stolene er paa plass igjen.

Ha en flott dag alle sammen. Og Torill, naa kan du begynne aa telle dagene. Om en god time lander flyet fra Norge, og neste gang er du ombord i det. Tenk det! Gleder meg til aa treffe deg. Du faar passe godt paa henne Athina. :)
Det blir utrolig greit aa faa ei uke sammen med deg igjen Athina. Du verden saa moro vi skal faa det.

Velkommen til dere begge.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Quote from: \"Magnolia\"Ryktet er bekreftet. Jeg snakket med Toya i gaar, og hun fortalte at det naa var nye eiere paa tavernaen. De holder paa med oppussing der oppe naa, og jeg forsto det slik at en ny avtale ikke var i orden enda.
De har det saa travelt paa lilleputkontoret naa, for de er bare to stykker for tida.
Det blir nok landsbyfest en gang, men i alle fall ikke foer 20 mai. :)

Det er bare saa synd at kafeen paa platiaen er stengt. Det ser ikke ut aa skje noe arbeid der naa, saa det tar nok flere uker til de gule stolene er paa plass igjen.

Ha en flott dag alle sammen. Og Torill, naa kan du begynne aa telle dagene. Om en god time lander flyet fra Norge, og neste gang er du ombord i det. Tenk det! Gleder meg til aa treffe deg. Du faar passe godt paa henne Athina. :)
Det blir utrolig greit aa faa ei uke sammen med deg igjen Athina. Du verden saa moro vi skal faa det.

Velkommen til dere begge.

Så synd med tavernaen i Kastania. Kommer til å savne de magiske kveldene hos Fannis og Maria.

Ser at Lilleput søker reiseleder på Peloponnes omgående. Du kan jo steppe inn en ukes tid, Magnolia. Du er iallefall godt kjent i området!

Og kaféen på platiaen med de gode stolene under pinjetrærne, den var jo liksom et \"landemerke\" i Kardamili. Godt den kommer tilbake en gang, men den vil bli dypt savnet nå i mai.

Torill og jeg skal nok få en fin reise. Blir hyggelig med selskap på turen :flower:

Takk, Magnolia, vi kommer til å få en strålende uke. Ses neste lørdag :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Torill

Hei Magnolia.
Ja nå har jeg begynt å telle timer. Gjett om!!! De er underbemannet på Lilleput i Norge også :cheese: Måtte snakke med dem om noe ang. billetten min. De var ganske stresset,men kjempehyggelige og hjelpsomme :flower: Tenker vi skal få det helt topp uten både gule stoler og landsbyfest :blob5:  :blob5:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Athina, jeg ble faktisk tilbudt en enkel jobb hos Lilleput her nede, men jeg takket nei. Du vet jeg liker ikke aa snakke i mirkofon osv.......
Vi var to gjengangere som ble tilbudt jobben, og heldigvis takket hun andre ja. Det hjelper godt for de to andre guidene her. Gjett om de har det travelt!

Torill, jeg tror jeg kjenner foelelsen din. Aa reise til et nytt sted er alltid spennende. Naar du i tillegg reiser aleine blir det ekstra spennende. Jeg synes du er knall modig! Vi skal nok ta godt vare paa deg her nede.
Det skal bli moro naar dere kommer, begge to. :)

Som jeg skrev i gratulasjonstraaden, saa planlegges det visst bursdagsfest for meg her i kveld. Det blir spennende aa se hva de finner paa. Det eneste jeg vet er at jeg skal stille hos Stavros kl 20!
Det tegner til aa bli en straalende dag paa alle maater. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...