Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Monemvasia.

Started by Magnolia, 23. Nov 07, 15:43:05

Previous topic - Next topic

brit

Tusen,tusen takk Magnolia! :cheers:
Dit måååååå jeg!

Anita

Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Anita\"Åååhh for en herlig plass  :flower: - tusen takk for de flotte bildene.

Nå ble listen min over steder som skal besøkes i Hellas enda lengre.


 Vennlig hilsen Anita
Ja dit MÅ du bare en gang Anita! Kan ikke takke Magnolia nok for at hun arangerte den turen!!! Tusen takk igjen Magnolia :flower:  :flower:

Hvordan reiser dere når dere skal dit ? Er det chartertur eller må en reise på egenhånd? Noen spesielle hoteller dere vil anbefale?

Hilsen en amatør (Anita) når det gjelder Peleponnes
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

bengalow

Det får man göra helt på egen hand, Anita. Monemvasia ligger helt nere i sydöstra delen av Peloponnessos.
Vi bodde på ett hotel Akteion för en natt,  45€ utan frukost. Närmaste större stad är Gytheion, en härlig liten pärla....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Magnolia

Quote from: \"Anita\"
Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Anita\"Åååhh for en herlig plass  :flower: - tusen takk for de flotte bildene.

Nå ble listen min over steder som skal besøkes i Hellas enda lengre.


 Vennlig hilsen Anita
Ja dit MÅ du bare en gang Anita! Kan ikke takke Magnolia nok for at hun arangerte den turen!!! Tusen takk igjen Magnolia :flower:  :flower:

Hvordan reiser dere når dere skal dit ? Er det chartertur eller må en reise på egenhånd? Noen spesielle hoteller dere vil anbefale?

Hilsen en amatør (Anita) når det gjelder Peleponnes

Hei Anita.
Jeg er litt usikker på hvor du mener, men kan gjerne fortelle litt.
Når jeg reiser til Peloponnes, reiser jeg med Lilleput til Kardamili.  Som du sikkert har forstått, ligger mye av hjertet mitt igjen i den sjarmerende landsbyen på Mani. Jeg bruker den som base, og drar på en del dagsturer derfra.
En av favorittene mine er Monemvasia. Den ligger ca 15 mil fra Kardamili. Det er umulig å komme dit med rutebusser (i alle fall hvis vi har planlagt en dagstur). Ikke tør jeg kjøre i Hellas heller, så leiebil er utelukket. Dermed står det bare igjen et alternativ, og det er drosje. :)
Det er ikke alltid så lett å få fatt i drosje, så det er lurt å bestille noen dager i forveien. Det blir alltid en opplevelse siden sjåføren er like dyktig til å guide som å kjøre. :)
Vi pleier ta en kaffepause i Gythio, og på heimveien passer det godt å spise middag i Areopoli - eller som vi ofte gjør - i Platsa.

Jeg er som regel i Kardamili i mai/juni og september. Men jeg  har merket meg et turistkontor sør i byen som har åpent i høysesongen. Jeg er temmelig sikker på at de har utflukter til Monemvasia. Dessuten fant jeg denne linken på nettet. http://www.zorbas.de/english/excursions.php#monemvassia
Der finner du mange utflukter. Kontoret deres er i nabobyen Stoupa.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anita

Quote from: \"Magnolia\"
Quote from: \"Anita\"
Quote from: \"Torill\"
Quote from: \"Anita\"Åååhh for en herlig plass  :flower: - tusen takk for de flotte bildene.

Nå ble listen min over steder som skal besøkes i Hellas enda lengre.


 Vennlig hilsen Anita
Ja dit MÅ du bare en gang Anita! Kan ikke takke Magnolia nok for at hun arangerte den turen!!! Tusen takk igjen Magnolia :flower:  :flower:

Hvordan reiser dere når dere skal dit ? Er det chartertur eller må en reise på egenhånd? Noen spesielle hoteller dere vil anbefale?

Hilsen en amatør (Anita) når det gjelder Peleponnes

Hei Anita.
Jeg er litt usikker på hvor du mener, men kan gjerne fortelle litt.
Når jeg reiser til Peloponnes, reiser jeg med Lilleput til Kardamili.  Som du sikkert har forstått, ligger mye av hjertet mitt igjen i den sjarmerende landsbyen på Mani. Jeg bruker den som base, og drar på en del dagsturer derfra.
En av favorittene mine er Monemvasia. Den ligger ca 15 mil fra Kardamili. Det er umulig å komme dit med rutebusser (i alle fall hvis vi har planlagt en dagstur). Ikke tør jeg kjøre i Hellas heller, så leiebil er utelukket. Dermed står det bare igjen et alternativ, og det er drosje. :)
Det er ikke alltid så lett å få fatt i drosje, så det er lurt å bestille noen dager i forveien. Det blir alltid en opplevelse siden sjåføren er like dyktig til å guide som å kjøre. :)
Vi pleier ta en kaffepause i Gythio, og på heimveien passer det godt å spise middag i Areopoli - eller som vi ofte gjør - i Platsa.

Jeg er som regel i Kardamili i mai/juni og september. Men jeg  har merket meg et turistkontor sør i byen som har åpent i høysesongen. Jeg er temmelig sikker på at de har utflukter til Monemvasia. Dessuten fant jeg denne linken på nettet. http://www.zorbas.de/english/excursions.php#monemvassia
Der finner du mange utflukter. Kontoret deres er i nabobyen Stoupa.

Tusen takk for svar  :flower:  Så det er Kardamili som er løsningen hvis en skal nedover dit. Har hørt om Stupa, at de som reiser dit er veldig godt fornøyd. Hmmm - kanskje det blir en vårtur nedover til Peleponnes om ikke så allt for mange år.

Trodde dere bodde i selve Monemvasia når dere var der nede. Ser at det også går an, men det blir vel gjerne litt for rolig.

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Quote from: \"bengalow\"Det får man göra helt på egen hand, Anita. Monemvasia ligger helt nere i sydöstra delen av Peloponnessos.
Vi bodde på ett hotel Akteion för en natt,  45€ utan frukost. Närmaste större stad är Gytheion, en härlig liten pärla....

Hei Bengalow  :cheese:

Tusen takk for svar, nå har jeg lagret nettsiden til Akteion i feriekatalogen min. Den katalogen begynner å bli rimelig stor etter at jeg har meldt meg inn her.

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Magnolia

Quote from: \"Anita\"Hmmm - kanskje det blir en vårtur nedover til Peleponnes om ikke så allt for mange år.

Trodde dere bodde i selve Monemvasia når dere var der nede. Ser at det også går an, men det blir vel gjerne litt for rolig.

Vennlig hilsen Anita

Bare for å ha nevnt det. Det planlegges et forumtreff til Kardamili til våren. Du finner mer om det her under \"Peloponnes.\"

Ei natt eller tre i Monemvasia er helt ubetalelig. Den riktige sjarmen kommer til syne etter at dagsturistene har dratt igjen om kvelden. Jeg vil anbefale deg å finne et rom inne i selve Monemvasia, og ikke i den nyere bebyggelsen (Gefira) på fastlandet. Det vil nok koste litt mer, men jeg synes det er verdt pengene. Vi bodde på hotel Byzantino, men det er nok ikke det eneste. Reiser dere utenfor høysesongen, svarer det seg å ikke bestille på forhånd.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Det er ingen tvil om at Monemvasia er den mest spesielle byen vi har besøkt i Hellas, og disse deilige bildene dine, får virkelig lengselen til å blomstre, Magnolia  :flower:

Vi bodde også på Byzantino, det er nok det mest spesielle hotellrommet vi har hatt noen gang  - og utenfor var det en fhv stor balkong med deilig utsikt  :iconbiggrin:
- men spindeltrappa opp var så trang at det ikke var mulig å ha sekk på ryggen  :icon_smile:
Kari

Magnolia

Monemvasia er en spesiell liten by.
Det er så facinerende at det ikke finnes vanlige hotell, men at rommene er spredt rundt i hele byen i forskjellige små hus.
Vi bodde litt nedenfor gata, - litt ned, rundt et hjørne, gjennom en liten tunnel, rundt et hjørne igjen og så bitte litt nedover igjen.
Til og med utenfor inngangsdøra hadde vi denne idyllen.

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Alt var idyll der Magnolia! En liten eventyrby,som man bare trur finnes på film :cheese: Men Monemvasia finnes i virkeligheten,og dit skal jeg dra med Per en gang,vær sikker!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

filhellener

Quote from: \"filhellener\"Det er ingen tvil om at Monemvasia er den mest spesielle byen vi har besøkt i Hellas, og disse deilige bildene dine, får virkelig lengselen til å blomstre, Magnolia  :flower:

Vi bodde også på Byzantino, det er nok det mest spesielle hotellrommet vi har hatt noen gang  - og utenfor var det en fhv stor balkong med deilig utsikt  :iconbiggrin:
- men spindeltrappa opp var så trang at det ikke var mulig å ha sekk på ryggen  :icon_smile:


Her er trappa opp til rommet vårt, trangt er bare fornavnet  :cheese:  :


Her er litt av rommet vårt  :icon_smile:
 (- en annen standard enn vi er vant til, vanligvis bor vi enkelt når vi er i Hellas, og trives med det)
- på den andre siden av senga, i hjørnet, var det en tilsvarende stol + en dobbelverandadør i samme stil som vinduene :



- og her er utsikten fra balkongen vår :


Å bo inne i Monemvasia vil jeg gjerne neste gang vi kommer dit og  :love10:
Kari

Tjorven

Hadde ikke hatt noe imot å bo der et par døgn, nei, selv om jeg heller ikke er vant til slik \"hotell-velstand\" til vanlig.
Hvor mye koster det å bo i Monemvasi sånn ca?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...