Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Monemvasia.

Started by Magnolia, 23. Nov 07, 15:43:05

Previous topic - Next topic

Tjorven

Takk for svar Filhelener og Magnolia. Det var nok dyrere enn hva jeg er vant med også, men for noen bosted! Vil gjerne ha to dager på meg for å utforske dette vakre stedet, og tror nok en overnatting i slike omgivelser er verd prisen. Jeg er helt solgt!!!
Om vi orker fler bilder, Magnolia? Ja, du kan spøke du ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Epicuristen

Bare pøs på du Magnolia! Vi sier nok stopp om vi skulle bli lei! :wink:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Magnolia

Takk takk. :)
Jeg synes virkelig du skulle unne deg en overnatting i byen, Tjorven. Jeg husker hvor overrasket jeg ble da vi ble vist til et bitte, lite hus der vi skulle bo. Jeg tenkte jo tradisjonellt, og ventet meg et vanlig stort hotell, men den gang ei.
Det er nok gamle, vanlige bolighus som er pusset opp og brukes som hotell. Du aner ikke hvor i byen du kommer til å bli plassert - but don\'t worry - Monemvasia er liten så du finner tilbake etter en bytur. :)

En liten digresjon:
Siste gang vi var der, var vi fire damer som ruslet rundt. Vi kom til ei dør med en nøkkel i. Vi er jo vant med at da er det et kapell, og låste opp. Forbauselsen ble stor da vi merket at det var et soverom! Da så vi det lille blå skiltet utenfor som viser at dette var et hotellrom. :)

PS! \"Photobucket maintenance,\" så jeg kommer ikke fram til bildene akkurat nå. Kommer sterkere igjen om litt. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Da er photobucket oppe og går igjen, så vi kan fortsette vår vandring i Monemvasias idylliske gater og smug.



Av og til går vi i grender der vi lurer på om vi er på privat grunn, men så lenge vi møter andre turister, tror vi at det er ok.



Veldig smal trapp. :)



Pipe eller?



Dette kirketårnet har vi sett fra en annen vinkel tidligere.



Å rusle rundt i disse små grendene er en lise for sjela.



Det blomster og blomstrer og blomster......



Nok en liten detalj som fanget min oppmerksomhet.



Her er det trangt.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Disse deilige bildene dine får meg til å føle at jeg e r i Monemvasia og vandrer rundt i de charmerende omgivelsene igjen :flower:

- s å TETT på motivene og så B R A, Magnolia  :sunny:
Kari

filhellener

Quote from: \"Magnolia\"Det var litt av ei trapp ja! Møblene har de vel tatt inn via verandaen. :)
Og den utsikten! Det er nesten som en ikke kan rive seg løs. Vi hadde nok ikke helt denne standarden, verken på rommet eller verandaen, men du verden, det var mer enn godt nok.
Jeg pleier heller ikke bo så dyrt, men av og til er det moro å leke storkar. :)

Jeg syntes dere og bodde veldig charmerende og fint jeg  :sunny:

- vi bodde kun en natt i Monemvasia, og når man først  e r  der , så er det koselig å unne seg å bo slik  :iconbiggrin:
Kari

Magnolia

Tusen takk filhellener for gode ord som varmer. :)

Hotellet ja. Vi var svært godt fornøyd med rommet vårt. Det var stort, lyst og med en herlig veranda. Siden rommene er spredt rundt om i byen, er det rimelig at de varierer når det gjelder innredning. Jeg tror nok ingen blir missfornøyd uansett hvor de havner i Monemvasia. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Nydelig som alltid Magnolia :flower:
Nå har vi invistert i nytt kamera. Blir veldig spennende :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

bengalow

Ack, Momenvasia! Det kommer tillbaka till mig, när jag ser bilderna! Men det var varmt att gå omkring där. Och att bara tänka på att man skulle jobba där i hettan ger mig svettningar. Det är ju ett mirakel att man bara har kunnat göra det man gjort. Ett enastående hantverk och en arbetsinsats som är fantastisk!!!
När man så ser era fina bilder därifrån blir man helt sjuk, och vill tillbaka!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Magnolia

Gratulerer med nytt kamera, Torill. Da kommer det nok mange flotte Skiathos-bilder fra deg til høsten. :)
Det blir spennende.

Vi som har vært i Monemvasia, lengter vel tilbake. Vi er enige at det er et utrolig arbeid som har blitt lagt ned med å restaurere de gamle bygningene.
Her er to trofaste arbeidere. :)



Bildet er av dårlig kvalitet, men det sier så mye om insatsen som blir gjort. Disse to frakter materialer gjennom byen. Jeg møter dem hver gang jeg er der.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower: Takk for alt det vakre og all stemingen du formidler til oss, Magnolia.  :drunken: Jeg drømmer og kjenner at lengselen blir stadig sterkere etter å komme tilbake.
 :love3: Jeg var i Monemvasia for tre år siden og vil gjerne tilbake, slik at jeg kan få delt dette spesielle og vakre stedet med Sverre, men jeg tror vi venter til våren (blir nok en ny tur i april).
Sist jeg var der var i slutten av august og det var mye folk og veldig varmt å gå til topps. Både turen opp og utsikten fra toppen var fantastisk.

Til jeg får en ny tur får jeg glede meg over bildene dine. Gleder meg til fortsettelsen. Likte godt bildet med mannen og hesten. :hello2:

Athina

Quote from: \"Magnolia\"Vi som har vært i Monemvasia, lengter vel tilbake. Vi er enige at det er et utrolig arbeid som har blitt lagt ned med å restaurere de gamle bygningene.
Her er to trofaste arbeidere. :)



Bildet er av dårlig kvalitet, men det sier så mye om insatsen som blir gjort. Disse to frakter materialer gjennom byen. Jeg møter dem hver gang jeg er der.

Dette var et fantastisk bilde, Magnolia, snakk om å fange øyeblikket :cheers:
Et herlig blinkskudd :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...