Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er din favorittstrand i Hellas?

Started by Ole, 09. Oct 07, 16:49:30

Previous topic - Next topic

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Och utan solstol HURRA :happy7:

Riitta

Det finns solstolar där om man så önskar, men just denna dagen så kändes det bäst utan  :icon_smile:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Favorittstrand?Subjektivt sett,et umulig spørsmål :icon_smile: ..
Flotte sandstrender er..ja,flotte,og kan være en herlig opplevelse,og et vakkert skue..
Pandeli,på Leros,med rullestein,blottet for gyldne sandkorn..er og blir min drømmestrand..på grunn av alle gode følelser og tanker jeg har omkring denne plassen..så enkelt kan det være :thebirdman: ..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tommy

För all del så kan jag ju hålla med Riitta om att Porto Katziki kan vara rätt läckert, sett genom ett objektiv alltså   :iconbiggrin:  

 
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

JohnS

Jeg er ikke noe strandmenneske, så mine krav til en perfekt strand er kanskje noe spesielle.  Noen gode trær med skygge å sitte i mens jeg leser og venter på at de andre blir lei av å grilles i solen, et par gode tavernaer med en pratsom fyr eller to,  kaffe, frappe og kanskje en ørliten Mythos i de nærmeste omgivelser, og et område som frister til vandringer på egen hånd når rastløsheten tar overhånd etter en halvtime eller så.  

Petra, Lesvos og Krioneri, Parga er gode eksempler.  Det samme er Aghii Apostoli og Matala, Kreta.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

bengalow

Men JohnS, det måste väl finnas ett ställe där du kände, att här trivdes du speciellt bra!!?? Jag menar inte, att det var en bra bok du läste där, men just känslan att kunna känna att \"dit längtar jag tillbaka!\"
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

brit

Jeg har to favoritter jeg. Det er Lalaria på Skiathos:

 Og denne stranden på den lille øya utenfor Skiathos, Tsougria

JohnS

Quote from: \"bengalow\"Men JohnS, det måste väl finnas ett ställe där du kände, att här trivdes du speciellt bra!!?? Jag menar inte, att det var en bra bok du läste där, men just känslan att kunna känna att \"dit längtar jag tillbaka!\"

Javisst er det mange steder jeg føler det slik, bengalow, men det er ikke stranden som er avgjørende.  Jeg glemte forresten Stoupa, som er en absolutt favoritt når det gjelder å kombinere andres strandliv med de tingene jeg setter pris på.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

bengalow

Tavernan där på Stoupa, t.ex. Det hör ju också till \"strandlivet\"!!! Också en strand jag glömde...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

Anti-Paxos har ei nydelig strand. Ei av de flotteste jeg har sett i hellas! Var der på en dagstur fra Parga i 1994. Jeg vet ikke navnet på stranda. Kanskje noen andre gjør?

Tjorven

Har vært på mange fine strender,men den mest spesielle må være i Sidhari nord på Korfu. Små bukter mellom helt unike fjellformasjoner skapt av vind og vær, med uthulinger og små grotter.Fasinerende. Noen sm har bider derfra,kanskje?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Livsnyteren

Jeg å setter veldig pris på at det er en koselig taverna på den  stranda jeg drar til :iconbiggrin: Man må jo ha mat :iconbiggrin: Tigaki beach på Kos har mange slike koselige tavrnaer og stranda er veldig bra den også

Admirala

Jeg er litt sånn som JohnS, og nyter strandlivet bare i små porsjoner, da helst på en myk solseng med parasoll over, og noen dypp i skikkelig varmt badevann. Den deiligste stranden jeg har vært på, hadde imidlertid ikke solstoler. Den lå på Peloponnes, like nord for Zaharo (den lille landsbyen som var i alle nyhetene fordi det brant så fryktelig der i sommer), nærmere bestemt ved Kaïafas. En kjempelang, vid, gyllen sandstrand, med et bakteppe av trær, praktisk talt folketom (i juli). Sanden var myk som melis, havet gullende rent og lyseblått - deilig!

Hotellet vårt lå forøvrig bak dette skogholtet, ute på en liten innsjø, et gammelt herskapshus som var bygget om til et herlig, lite hotel.

Lurer på hvordan det ser ut der nå, hvor mye skade brannene har gjort.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...