Logg inn med Facebook eller Google!

Påske 2015

Started by Anders, 04. Apr 15, 19:11:32

Previous topic - Next topic

Kabi

Jamen godt at vinden har roet seg! Å se videosnutten med Blue Star Paros som  sloss med bølgene fra Tinos til Syros  var som å gjennoppleve en hurtigrutetur over Hustadvika i orkan. Kjenner enda redselen over 40 år etterpå...

marjana

Glika i zoi

Greece-Traveller

11. Apr 15, 13:31:37 #38 Last Edit: 11. Apr 15, 13:53:41 by Greece-Traveller
QuotePoenget mitt er at vi skal si ja takk når vi er tatt inn i greske hjem. Spesielt når det er påske.


Marjana - som nevnt spiste jeg dette første gang jeg feiret påske der med mine venner. De var spente på min reaksjon, og de gangene jeg har vært der siden i påsken (ca. 15 år nå) har vi på forhånd vært enige om at jeg står over Mageritsa'en og holder meg til geitekillingen og eggene på samme måte som ungene deres.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

marjana

Det er nok akseptert blant grekerne at vi turister ikke liker Magertisassuppen.



Glika i zoi

filhellener

Unnskyld at jeg bruker Påsketråden din, Anders :-[
Torsdagkveld var vi glad FlyingCat gikk til Poros, i går var det fortsatt kjølig og vind, men IDAG er det DEILIG :)
- og varmere/bedre skal det bli i morra, da skal v i og ta med badetøy når vi går til Askeli :)
Her er et bilde av ei som koser seg i seg i vannet idag :)
Kari

filhellener

Quote from: Anders on 11. Apr 15, 00:16:55
Men vinden har roet seg... hyler bare på sånn ca 50 decibel nå.... og siden fru taxidriver og jeg ble enige om at Mageritsa ikke er noe å trakte etter så ble vi også enige om at en tur til Iraklia imorgen (med separate soverom!) er veldig mye mer attraktivt og noe vi skal prøve.... ettersom de ikke har hørt om Mageritsa der nede :-)

Ønsker en fin tur til Iraklia :)  - og fortsatt God Påske med fint vær, Anders :)
Kari

Anders

Det ble en "ymse" påske, filhellener... som noen av dere vil vite så kan jeg gå i veggen avogtil. Langfredag ble en veldig okay forestilling i Angidia (hvor jeg faktisk satt mutters alene på tavernaen/"samfunnshuset" en stund og var caretaker/resident manager mens alle andre var i kirken) :-)  Påskeaften begynte heller bra, men sluttet litt verre, så den står jeg over. Første påskedag hos Manoli ble en ny, strålende opplevelse, hvor jeg fikk mye god mat og mere innsikt og forståelse. (Faktisk spiste jeg Koukouretsi!!!)  Ellers var vær og vind både opp og ned, det meste av tavernaer var stengt, og mye av tiden ble brukt på å forsøke å organisere turer som skal komme senere iår. Men her kommer nok noen bilder etterhvert.... som fx slike av noen av mine "venner" på Naxos. :-)






Anders

EN ting kan jeg iallfall gå særdeles god for... Susannas Chicken Camembert var det nærmeste jeg kom den greske påskehimmel! Jeg aner ikke hva hun har i den sausen, men det gikk med tre slike på halvannen uke, så da kan dere vel tenke dere....




Ole

Det så ganske godt ut!  ...og velkommen hjem!

Anders

Og så var det jo dette stedet da... som jeg har inntrykk av at "alle" kjenner... hektisk aktivitet dagen før offisiell åpning...









Så kom den store dagen....  hvor undertegnede faktisk var den første som ble servert :-)  Pepper Filet'en ble det faktisk ettpar-tre av også. Er jo så enkel i matveien... :-)









Kjenner at jeg ble litt sulten her nå.... selv om magen er helt "på trynet" etter et heller ubehagelig møte med en cheese-burger på Kastrup på hjemveien. Natten og morgen og deler av dagen har blitt tilbrakt i nærheten av porselenet... :-(   

Solgry

Blir litt feil å klikke "liker" på den siste setningen din, Anders, men jeg likte alt det andre..... :)
Velkommen hjem til gamlelandet, og da kan du jo bare begynne å glede deg til neste tur!!!

For vår del, så har vi lang tid på å glede oss, for det er nesten 5 måneder til avreise! :juble:
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Og aldri har jeg vel sett så mye vann under "Sukkenes Bro"... hadde regnet uvanlig mye gjennom vinteren, ble det sagt. Men bra for bøndene :-)





Ikke ofte man må hoppe over her....




Men noen satte jo veldig pris på det.... :-)


Og stort sett så var det jo en fin påsketur, med mye bra vær og god mat og hyggelige folk :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | Today at 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...