01. Jul 24, 03:57:06


Logg inn med Facebook eller Google!

Norwegian

Started by bengalow, 06. Mar 15, 14:27:03

Previous topic - Next topic

mouche


mouche

Stadige innlegg fra "enkelte" her som kan synes å ha en agenda ved å svartmale et flyselskap og lovprise et annet. Av den grunn kan det være på sin plass å for eksempel også vise til at SAS er dømt i norsk rett (Høyesterett ville ikke ta anken fra SAS så dommen er rettskraftig) for industrispionasje mot Norwegain og dømt til å betale 175 millioner kroner i erstatning til Norwegian. Enda godt at Kjos/Norwegian hadde mulighet for å gå til dette søksmålet for å stoppe SAS, og eventuelle andre, fra å drive med denne type aktiviteter. ANdre nystartede flyselskap i Norge siste tiårene har ikke klart det og gått konkurs mens SAS har "skummet fløten" av sine ufine triks. At SAS har tre nordiske land som de støste eierne gjør en slik sak enda mer uspiselig etter mitt syn.

filhellener

Quote from: bengalow on 11. Mar 15, 13:53:47
Nej, jag har intet emot albaner, mouche. Flitiga underbetalda arbetare av rätta sorten, men i Grekland behöver man också arbete, utan att importera folk, som skall göra det. Och visst var dom billigare än grekerna?

Vad beträffar Norwegian och skattesmiteri, så är hela deras upplägg med dotterbolag i andra länder inget annat än manipulation, för att undvika skatt. En avgift till staten, som har gjort att Norge är vad det är, med ganska rimliga fördelar till alla. När sedan folk med "superkapitalistiska", för att citera telma, inkomster börjar att dra sig undan sin solidariska plikt, så blir, om ingen annan, jag förbannad. Då är det svin-del...omoral så det stänker om det. Och du försvarar det. Kanske sitter du i samma sits, och blir förnärmad?


Det er en tanke som slår meg,bengalow, dere reiser jo på så mange fine og eksotiske reiser. Ofte med selskaper  jeg går ut i fra det ikke er enkelt å vite forretningsdetaljer om og/eller hvordan de behandler sine ansatte osv..
Da må du vel ha en enorm jobb med research før du kan booke reisene? - så du ikke er med og støtter foretak som strider i mot moralen din :)
Kari

bengalow

Varför skulle jag ha det, filhellener? Ge mig en endaste anledning, så skall jag undersöka BA, Lufthansa, SAS m.fl. Norwegian kommer jag aldrig att flyga med, och skulle dom boka in mig som passagerare, så avbokar jag. För mig är detta bolag jämställt med Aeroflot...detta är mitt sista inlägg i saken.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Hvor utgangspunktet er galest, blir titt resultatet originalest.


Fra Peer Gynt av Henrik Ibsen, fortsatt like dagsaktuell.

mouche

Tror enkelte her kan få problemer med å komme seg sydover etter hvert?

Lufthansa-ledelsen holder fast ved forsøkene på å tilby mindre attraktive arbeidsbetingelser til yngre flygere, mener fagforbundet, og dermed ser pilotene ingen annen utvei enn å streike

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel540564.ece

Kanskje en el-sykkel er å anbefale?

mouche

Og så er det dobbeltmoralen: Gerd Kristiansen kritiserer Norwegian for benytte utenlandske ansatte på lavere lønninger og andre ordninger enn i Norge. Men når det kommer til sine egne tenner og egen økonomi, er hun seg selv nærmest og aksepterer ikke det norske kostnadsnivået, sier Dybvik.

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel540855.ece

Gjør ikke som jeg gjør, men som jeg sier? :bang:

Atle

Får ta noe posetivt om Norwegian, siden vi her i Noreg ( og Sverige ? ) ikke klarer å finne noe posetivt om dem, muligt det er janteloven som forsatter rår her i Noreg  :o
http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-2777132/What-REALLY-fly-London-New-York-150-Norwegian-s-budget-transatlantic-flights-test.html
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

filhellener

Quote from: Atle on 20. Mar 15, 14:39:01
Får ta noe posetivt om Norwegian, siden vi her i Noreg ( og Sverige ? ) ikke klarer å finne noe posetivt om dem, muligt det er janteloven som forsatter rår her i Noreg  :o


Fint med positiv omtale av Norwegian Atle :)
Men... ??? - hvor har du det i fra at "vi/nordmenn ikke klarer å finne noe positivt om dem"?
Min erfaring er at Bjørn Kjos både var og er ganske så populær i Norge.
Hvordan det er i Sverige vet jeg ikke, men at ( minst) e n svenske ikke finner noe positivt om Kjos/Norwegian vet vi... ::)

Kari

Tjorven

Som kunde av et flyselskap har jeg heller ikke noe negativt å si om Norwegian. Jeg benytter dem ofte innenlands, og også på retur fra Hellas. Reisen til Hellas har som oftest blitt med SAS, pga best flytid/rute/pris fra Trondheim. Jeg har heldigvis ikke opplevd kanselleringer med noen av selskapene til/fra Hellas, men derimot endel med SAS innenlands og til Sverige  :(  Og jeg glemmer heller aldri den sure "megga" av en flyvertinne i SAS som nesten ødela turen min til Hellas en gang  :-X  Bortsett fra det, så velger jeg flyselskap etter lommeboka og det som gir meg den mest bekveme reisetida på langtidsturer. Jeg føler meg like trygg hos begge. verre enn det er det ikke for min del  ;)
Men at folk med lønninger i millionklassen streiker i 11 dager pga "ubekvem" arbeidstid, eller ekstraforsikringer om på forhånd lovte jobbgarantier, det har jeg ikke den store sympatien for  :-\  De kan jo prøve seg i helsevesenet ei stund, lurer på hva de syns er mest lukerativt.....
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Kom plutselig til å tenke på at lederen i LO i Norge tjener mer enn statsministeren under den "flotte" forklaringen at hun aldri har fri. Hva med statsministeren da? At hun også reiser til Ungarn for å få nye tenner for det er så dyrt i Norge gjør det hele enda "morsommere". Minner meg også på uttrykket; Gjør ikke som jeg gjør, men som jeg sier!

Ser ellers at streiken i Lufthansa utvides.

mouche

En tragisk flyulykke:

http://livebeta.dagbladet.no/flystyrten_i_alpene

Flyet tilhører German WIngs, et selskap eid 100% av Lufthansa, og var hele 24 år gammelt. Streiken i Lufthansa er foreløpig over, men pilotene har varslet/truet med ny streik i påskehøytiden.

Tror jeg kan slappe av siden jeg selv reiser med Ryan til uken, moderne fly, topp safety record og ingen streik!

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...