03. Jul 24, 00:06:45


Logg inn med Facebook eller Google!

Norwegian

Started by bengalow, 06. Mar 15, 14:27:03

Previous topic - Next topic

mouche

11. Mar 15, 08:38:41 #37 Last Edit: 11. Mar 15, 08:43:44 by mouche
Quote from: bengalow on 10. Mar 15, 21:50:41
Använder du fortfarande albaner som arbetskraft?


Har du noe i mot albanere?

Bolag som dessa är inte värda den respons dom fått, men i Norge verkar man vara stolta över skattesmitare...som drabbar samhället i stort. (Läs Björn Kjos)

Er det noe ulovlig han/de har gjort eller bare noe som ikke er i samsvar med dine ønsker og/eller meninger med hensyn til hva som er akseptabelt eller godkjent eller hva mener du egentlig? Fint om du utdyper dine påstander, gjerne med litt dokumentasjon og helst saklig!

polyanna

 :) Etter å ha lest om at både Norwegian og andre flyselskaper bruker uerfarne piloter som faktisk b e t a l e r for å få flyerfaring, kan en lure på om passasjerene 'vant'. Høres ikke trygt og sikkert ut, men kanskje det er det. Har aldri hørt om dette før.

http://www.nrk.no/norge/norwegian-kjopte-seg-ut-av-pilotkrisen-med-omstridt-selskap-fra-litauen-1.12249816

bengalow

Nej, jag har intet emot albaner, mouche. Flitiga underbetalda arbetare av rätta sorten, men i Grekland behöver man också arbete, utan att importera folk, som skall göra det. Och visst var dom billigare än grekerna?

Vad beträffar Norwegian och skattesmiteri, så är hela deras upplägg med dotterbolag i andra länder inget annat än manipulation, för att undvika skatt. En avgift till staten, som har gjort att Norge är vad det är, med ganska rimliga fördelar till alla. När sedan folk med "superkapitalistiska", för att citera telma, inkomster börjar att dra sig undan sin solidariska plikt, så blir, om ingen annan, jag förbannad. Då är det svin-del...omoral så det stänker om det. Och du försvarar det. Kanske sitter du i samma sits, och blir förnärmad?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Kan du ikke heller si i klartekst hva siom er problemet ditt mht hvem jeg benytter/ikke benytter til å gjøre en jobb for meg enten dette er i Hellas eller i Norge? Den ene kryptiske meldingen etter den andre fra deg er egentlig nokså patetiske, men det er kanskje noe du sliter med som du ikke ønsker å dele med oss?

Nei, ingen av dine innlegg fornærmer meg. Heller ingen av dine meninger og/eller holdninger, men jeg tillater meg å riste litt på hodet, et skjevt smil i munnviken og skjønner at du ikke er vant til å operere i en internasjonal "setting".

Litt mer om flyselskapene i Norge/Norden:

http://www.hegnar.no/bors/artikkel539958.ece

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel539965.ece

Widerø er eid av SAS, et selskap som er i stor grad eid av de nordiske land og kun har overlevd på grunn av skattebetalernes ufrivillige bidrag!

bengalow

11. Mar 15, 18:11:33 #41 Last Edit: 11. Mar 15, 18:24:50 by bengalow
Vill du inte svara på frågor, så vill du inte - det ger mig bara mer vatten på kvarnen. Albaner i Grekland och polacker/balter eller svenskar i Norge...jaja. Min bild av dig klarnar alltmer...
Nej, jag är inte van att operera i internationell miljö, det duger gott med det hemvävda, solida. Att fladdra runt världen med taxeringskalendern som CV är inte min modell. Ställer skattemyndigheten krav, så betalar jag. Hur gör du? Letar efter kryphål? Som Norwegian?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Jeg har forstått det dithen at du har startet en tråd/diskusjon med basis i dine sterke følelser overfor Norwegian som selskap og største aksjonær og administrerende direktør, men at du nå er mest interessert i meg som person? Bare spør i vei du, hva vil du vite?

bengalow

Jag tiger...jag är överhuvudtaget inte intresserad av dig, om du nu skulle tro det. Du är inte alls medelpunkten i diskussionen. Det är finansiell moral jag är ute efter - och där är Michael  O´Leary och Björn Kjos enastående...något med gris, som du antydde. Jag skrev svin-del...Jag skulle kanske nämna en annan aktör på marknaden, som stör mig - Berlusconi i Italien, men han agerar på ett annat plan.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Huff, dette var ille, god bedring!

mouche

Jeg tror man bør holde seg langt unna de svina, eller grisene, som styrer/leder/eier SAS når man ser hvordan de har behandlet sine ansatte:

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel540139.ece

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel540118.ece

Og toppsjefen i SAS tjener faktisk mer enn toppsjefen i Norwegian! 8)

bengalow

Jag tiger. Om du vill skrapa kakefatet från smulor så är det OK - det lär du inte bli mätt på, men håll tillgodo....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Jeg har forståelse for at du "tiger", en klok avgjørelse.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...