Logg inn med Facebook eller Google!

Dining with Dimitra.....

Started by Anders, 20. Sep 14, 22:30:41

Previous topic - Next topic

Anders

Da kommer det en dose Mandraki til da, Tjorven. :-) Som man kanskje kan se så blåste det ganske friskt, men det var bare svalende og ganske umerkelig noen meter fra sjøkanten. Vi stortrivdes iallfall begge to, og tuslet rundt og bare kikket og koste oss. Og jeg var jo fornøyd med å takle noen av de oppoverbakkene og trappene :-)

Draugen med hele familien?


Klosteret Spiliani hadde en dominerende og utsiktsvennlig posisjon over byen. Restene etter den gamle Kastro fosvant liksom i bakgrunnen.




Og arkitekturen varierte (og imponerte).












Og en gang i tiden var visst dette byens eneste drikkevannskilde?



Fortsettelse følger :-)

Tjorven

Koser meg masse med å følge dere gatelangs  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Håper disse bildene kan være med og gi et ørlite inntrykk av Mandraki, iallfall.

Trollstigen :-)


Ehh...


Ummm...


Titt-titt :-)














Kabi

Takk for fine bilder - moro å følge dere gatelangs :)

Tjorven

Mandraki bare vokser og vokser på meg  ;D  Tusen takk, så langt, Anders  :-* 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Kjekt at noen henger med. Det kommer noen flere "bolker" :-)    Og Mandraki hadde virkelig noe "godt" ved seg... man skal ikke se vekk ifra at det blir flere besøk :-)

Anders

Noen som begynner å gå lei av Mandraki, Nisyros nå? Sorry folks... dere får nok holde ut en stund til. For det var faktisk en veldig okay liten by å rusle rundt i. Og jeg klarte tilogmed å slite meg opp de der kloster-trappene... men utsikten var jaggu verd det!













Og byen fortjener egentlig en mer høytflyvende og ordrik beskrivelse... får se hva det blir til. Det var iallfall en deilig dag på et deilig sted og jeg/vi dullet bare rundt og hadde det veldig bra. :-)

Anders

Opa!  Er vel på tide å rusle videre... vi traff jo på både hyggelige mennesker og fredsommelige dyr.

Ikke helt heldig med sminken...


Stor bås og fin utsikt...




Og noe for den oppvoksende generasjon...






Rådhuset




Hedres den som hedres skal...


Vi tuslet rundt i nesten fire timer... ikke rart det ble mange bilder :-)   Og det kommer vel fler...

Tjorven

Herlig, og jeg har iallfall ikke gått lei, på noen måte. Skjønn liten puse det der, og den naturlige "make-up'n" var jo aldeles sjarmerende   :-*  Artige hestebilder også, tydelig at den ene var helt forgapt over den flotte utsikten, ja  ;D 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Og vi ruslet og vi vandret... vi kikket og vi "kjek"... Mandraki vokste seg til noe aldeles bedårende. Virkelig en fin by. Godt påvirket av dagsturistene fra Kos og Rhodos, men ikke overveldende så. Det var bare godt og gå rundt og bare være i den behagelige atmosfæren. Så da havnet vi nede ved den knøttlille (og ikke altfor innbydende) "bystranden" igjen... på taverna "Nosto". Et godt sted å sitte og hvile beina mens man observerte livet rundt seg.





Et bilde av det gode liv som har blitt heftig kommentert og diskutert på Facebook :-)




Og da båten fra Rhodos arriverte ble det klart at den var innom Tilos på veien... for der dukket den finske "Pekka" opp, og Dimitra var snar med å gjemme seg i skyggen. Og han var ikke alene. Hundrevis av mennesker ruslet plutselig forbi, på jakt etter nye opplevelser.
Men det gikk fort over... butikkene fikk solgt sine souvenirer og de fleste virket å være happy med tingenes tilstand.
Vi... hadde blitt skikkelig sulten igjen, så vi fant veien tilbake til torget.









Et virkelig herlig sted å sitte. Kjølende under den stekende solen, og med akkurat passe liv og røre rundt en. Den "kjappe lunsjen" ble til et totimers måltid, med ymse av ting som dukket opp på bordet etter hvert. Er det noe som heter Fiken-trær? Men vi satt under nett, og ingenting "uvedkommende" havnet på fatet. Mye skrik og lyder fra en av sidegatene... Dimitra mente bestemt at det virket som et daghjem der. Men livet tuslet sin gang... og vi var happy og etter hvert veldig mette. Det hadde en sterk innvirkning på aktiviteten resten av dagen :-)

Anders

Og grunnen til at jeg spør om fiken-trær er at kelneren på Irini den første kvelden pekte på eget tre og sa "Fikos Normal" mens det over på Vegos ble omtalt som "Fikos Benjamin" :-)

Kabi

Har faktisk hatt Fikos Benjamin som stueplante , men her i Norge kaller vi den bjørkefiken, tror jeg .

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...