Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2015

Started by Marit, 08. Sep 14, 21:00:04

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: mouche on 19. Dec 14, 18:33:24
Er det billigere enn å reise med hvem som helst ellers og kjøpe en separat billett ut til øyene? Jeg flyr gjerne med Aegean, liker selskapet og servicen, men pris teller mest for meg!


Det varierer sikkert med hvilken dato man reiser og prisene de forskjellige selskapene har Oslo - Athen, Mouche!
Jeg har kjøpt Oslo - Athen (direkte) - Rhodos  søndag 4.okt,  det kostet 88 euro/pers,bra pris synes jeg  :)

Det var ikke veldig mye dyrere med Norwegian Oslo - Athen + separat billett innenriks!
- men, med Aegeans fine flytid ( 12.10 fra Gardermoen) sparer vi penger, fordi vi kan ta flybussen og komme til G.moen 2 timer før flyavgang :)
Skulle vi reist med Norwegian måtte v i enten ta flybuss dagen før og ta en natt på hotell, eller kjøre selv og betale m y e for å parkere, siden planen er å være i Hellas 2 mnd)
Kari

Vegard

Da kom det nok også svar på om den nye flyplassen på Paros blir klar i 2015 eller ikke. Som ble diskutert tidligere i tråden her.
Billetten vår går fra ATH til PAS (blir ikke flyplasskoder endret da man bygger nye flyplasser?)
Jeg er vel ikke helt sikker her, men kanskje noen andre her inne vet om dette med flyplasskoder stemmer?

Vegard
Håper redningsarbeidet går bra med fergen som brenner.

Marit

28. Dec 14, 13:43:48 #38 Last Edit: 28. Dec 14, 13:45:48 by Marit
Norwegian har nå også Kos på programmet, men dessverre avslutter de sesongen i midten av august. Jeg kommer meg til Kos, så jeg kan kanskje bare droppe returen  ;D

Søkte litt på Ryanair også, og fant ut at de hadde flyvninger i juli, men fikk ikke opp noen datoer i august.

Kan reise med Aegean, men siden jeg ikke er en morgenfugl så har jeg ikke lyst på avgang kl 06.35. Men, om jeg tar en overnatting i Athen så kan jeg reise på dagen/ettermiddagen til Athen og hjem med Norwegian dagen etter......
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

therese

Quote from: Marit on 28. Dec 14, 13:43:48
Jeg kommer meg til Kos, så jeg kan kanskje bare droppe returen  ;D



god idé!

Marit

Da har jeg funnet ut at Star Tour har veldig kort sesong på Kos sommeren 2015, med siste utreise 7. august for 1 uke. Ser ut til at de konsentrerer seg om kun skoleferien i år i motsetning til 2014 hvor de hadde hele sesongen.

Synd i og med at de har hotellet jeg bruker å bo på og i 2014 fikk jeg 2 uker et par tusen billigere enn med Apollo.

Vel, da blir det å sjekke ut rutefly mer.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

polyanna

Quote from: Marit on 12. Jan 15, 20:24:30
Da har jeg funnet ut at Star Tour har veldig kort sesong på Kos sommeren 2015, med siste utreise 7. august for 1 uke. Ser ut til at de konsentrerer seg om kun skoleferien i år i motsetning til 2014 hvor de hadde hele sesongen.

Synd i og med at de har hotellet jeg bruker å bo på og i 2014 fikk jeg 2 uker et par tusen billigere enn med Apollo.

Vel, da blir det å sjekke ut rutefly mer.


Men kanskje du kan gjøre som meg ? - tar 'kun fly' nedover ( uti september for min del), vet ikke helt hvor enda - og satser på SAS sammen med lokalfly hjemover i oktober en gang. Det er slett ikke dyrt, synes jeg. Som alene-reisende er det mye koseligere o g ikke minst billigere enn å kjøpe en pakketur.

Marit

Quote from: polyanna on 13. Jan 15, 01:44:34
Men kanskje du kan gjøre som meg ? - tar 'kun fly' nedover ( uti september for min del), vet ikke helt hvor enda - og satser på SAS sammen med lokalfly hjemover i oktober en gang. Det er slett ikke dyrt, synes jeg. Som alene-reisende er det mye koseligere o g ikke minst billigere enn å kjøpe en pakketur.


Har gjort det tidligere, og skal sjekke det ut, men har erfaring med at det kan være billigere med rutefly. Fly til Kos med Norwegian koster ca 400, så det gjelder å se om jeg finner en retur som ikke koster skjorta og litt til.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

Som tidligere nevnt så skulle Ryanair redusere avganger fra Moss, bl.a. avgangen til Kos. Så ble det lagt ut billetter for flyavganger i juli, men nå har de lagt ned flyruten:

http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/solgte-billetter-la-ned-flyruten/a/23414194/
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Ole

Kos legges ned, men likevel flyr de til åtte polske byer fra Rygge. Forstå det den som kan!

mouche


Hellasfrelst

Et lite hjertesukk fra meg. :(
Angående vår ferie i september har vi kikka litt på flymuligheter. Vi bruker en del "kun fly"- billetter på charterfly for å komme raskt frem.
Men det ser ut som om flere og flere reisemål får kortet ned på sesongen. Mange av turene slutter tidlig i august. Det er vel bare til Rhodos og Kreta du kan reise med charterfly fra Trondheim i september. Så da blir det rutefly via Oslo som er muligheten.
Hva er grunnen til at sesongen er kortet ned så mye på mange steder? Vil de bare fly i fellesferien når flyene er fulle og de får full pris?
i zoi ine tora - livet er nå

polyanna

Det reduserte tilbudet kan kanskje delvis skyldes at mange nå 'pakker' sin egen reise? Og hvorfor Apollo er i ferd med å trekke seg ut, er heller ikke godt å si. Selv om prisen på  'kun-fly' billett hos charterselskapenes kan virke uforholdsmessig høy, velger jeg ofte det. Komfortabelt og mindre stress.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...