Logg inn med Facebook eller Google!

Øyhopping i Dodekanesene

Started by Hillevi, 02. Jul 14, 09:22:04

Previous topic - Next topic

Hillevi

Hei!
Vi skal på vår første loffing i Hellas. Vi starter og slutter på Kos, og har ankomst der på fredag formiddag. Foreløpig har vi overnatting på Kos de første tre nettene, men er usikre på om vi drar videre tidligere. Vi ønsker å få med oss Patmos på turen ellers er det så mye å velge i at vi strever med å bestemme oss! Noen anbefalinger for reiserute? Bør vi bestille hoteller før vi ankommmer øyene, eller kan man ta det på stedet? Hvilke båter/ferger velger vi? Vi er bare to i reisefølget, og er ute etter de rolige og behagelige dagene :) :)

IngeS

02. Jul 14, 14:10:13 #1 Last Edit: 02. Jul 14, 14:12:31 by IngeS
Hei

Du skrev ikke noe om hvor lang tid dere vil bruke, og hvilket tidsrom om sommeren

Det går båt fra Kos til Kalymnos. Der anbefaler jeg å bo her: https://www.facebook.com/groups/112173698808125/. Hotel Nefeli i Myrties. Tre dager med leie av bil er perfekt på Kalymnos. En kveld  med god middag på naboøya Telendos er et must. 10 min med båt over.

Annenhver dag går fergen Nissos Kalymnos til Pythagorion på Samos. Den anløper Leros, Lipsi, Patmos, Arki og Agathonisi. To dager på Patmos synes jeg er nok.

For sikkerhets skyld kan derre jo forhåndsbestille hotellrom
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Hillevi

Hei! Takk for tips! Vi drar nå på fredag 4. Juli og har to uker til rådighet.  :)

IngeS

Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Hillevi

Ser ut som det hotellet er fullbooket den første delen av ferien, men skal definitivt ta det med som et tips på turen. Vi kan jo avslutte med Kalymnos. Noe tips til hvilke øyer vi bør prioritere ellers da? Vi ser for oss at Samos blir en ukestur, så den sparer vi til en annen gang..

Anders

Leros. Vakker og med mye spennende historie fra "nyere" tid.

Anders

Og så har Leros Pandeli-stranden :-) Aldri sett så klart vann. Noen dager på Leros, med en sjåførguidet busstur innlagt, helt toppers :-)

Anders

Du kan jo sjekke om dette er i "drift" fortsatt. Fire år siden vi bodde der, men det var midt i blinken. 
http://www.laskarinatravel.gr/index.shtml

Hillevi

Supert! Nå begynner jeg virkelig å få reisefeber!

Tjorven

Foreslår også Leros. Var der for noen år siden og bodde da i Alinda, men anbefaler dere å bo i Pandeli. Og det uten å vært der ennå  ;) Men skal dit nå i høst, og skal bo på Kavos. Etter bilder og diverse anbefalinger høres Pandeli ut som et rolig og sjarmerende sted å være  :-* Gleder meg til ei uke der! Lipsi ligger bare et steinkast unna med ferje, og er også ei herlig lita øy (som også skal besøkes igjen på samme tur) Drar dere dit, er dagsturen med båt et must  8) Flott natur, bad i krystallklart vann og besøk til øyene Marathi og Arki inkludert. Herlig  ;D
Kan anbefale Galini Studio og Kalypso hotell på Lipsi.

Start med øya lengst unna, Patmos, og "jobb" dere tilbake til Kos.
God tur!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Hillevi

Tusen takk for innspill alle mann! Nå er sekken pakket og i natt drar vi. Gleder oss nå ja  :smile12: 

Tjorven

Blir spennende å høre hvilke øyer dere velger, så håper vi får en liten "rapport" om hvordan dere hadde det når dere kommer hjem  :)  Ønsker dere en herlig ferie  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...