Logg inn med Facebook eller Google!

Biltur på Peloponnes, september 2013

Started by Katherina, 03. Feb 14, 22:34:48

Previous topic - Next topic

Katherina

 :tovenner: Joda, vi vet å kose oss. Da jeg slutta i en jobb for noen år siden, så min da værende leder noen ord til meg og det var blant annet at jeg var livsnyter på en positiv måte. Prøver å leve opp til det når anledningen byr seg.  ;)

Så da fortsetter vi å kose oss på Ritsa stranda. Litt av miljøet rundt oss.


TIDLIGERE KUNNE MAN LIGGE I SKYGGEN AV DENNE STEINEN, MEN ETTER NOEN VINTER STORMER ER DET SLUTT PÅ DET.








KJEKT Å HA













Magnolia

Vi blir glad av å se på bildene dine. De er bare herlige. Snart er dere der igjen. Lykke.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

 :kd66: Takk, Magnolia!  :blomst3:

  :sol:Nå skinner sola fra en skyfri himmel her i hos oss også. Veranda døra er åpen, lunsjen inntas ute, klessvaska henger for første gang dette året i sola og Sverre tar seg av den lille hageflekken vår! Dagens trim i bassenget er unna gjort. En herlig dag! Det er vår i Horten!  :45fjj:

:cheers3: VI GRATULERER HELLAS MED DAGEN! Feirer med hjemmelaget moussaka og tzatziki!  :bye:

:dream: Tankene vandrer mye til Kardamili nå. To og en halv uke igjen! Så da passer det å ta en tur på stranda igjen og i dag blir det bading. Kan jo, ikke bare ligge i sola å dra oss. Jeg elsker vann og blir som en unge når jeg kommer uti det herlig, krystallklare vannet. Det var mange år jeg ikke badet i sjøen. Syntes det var kaldt, ekkel bund og fant alle slags unnskyldninger. Men det var før vi kom til Lesvos (første tur i Hellas). Det var som noe våknet til live igjen i meg. Jeg ble ganske enkelt litt sprø. Fikk ikke nok!
Da tar vi oss en dukkert!


"DISKUSJONSHJØRNET!" 


EN... "HOPPE SA GÅSA...."


TO........."DANSE SA REVEN!"


:yes:



HAN VET Å NYTE DET PÅ SIN MÅTE


MEN, SUKK, ALT HAR EN ENDE!




PARASOLLEN PAKKES GODT. DET ER FLERE MÅNEDER TIL DEN SKAL PAKKES UT IGJEN!


SALE PÅ!


FARVEL! "TAKK FOR DENNE GANG, KJÆRE RITSA STRAND!"
VI KOMMER IGJEN. MON TRO OM PLASSEN ER HER DA ELLER HAR NATUREN SØRGET FOR EN FORANDRING?





Solgry

Ahh - DEN følelsen - når årets siste strandtur er over, og vi vet at det står en lang, kald vinter foran oss! :solbriller:

Men - NÅ venter vår og sommer + en ny Hellastur på ettersommer'n - for oss!!

Tusen takk for herlige skildringer og fantastiske lengtebilder, Katherina :kissand:
Lodotter er englenes tøfler.....

Tjorven

Tusen takk for et herlig reisebrev med masse flotte bilder, historier og info  :-* ;D  Man blir glad av å være med dere på tur, uansett hvor turen går! Og jeg blir like "sprø" som deg når jeg kommer uti vannet, Katherina  ;D  Det er ennå et par måneder til for min del, men gleder meg allerede til det første badet  8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

 :blomst3: Ja, Solgry, det er en spesiell følelse å pakke ned etter det siste strandbesøket for ferien. Vi vet at nå er det straks høst og etter hvert vinter, men nå som det er vår igjen er allting glemt og nye turer venter. Godt er det!

:vinke: Men ferien var ikke over  riktig enda. vi må jo tilbake til Pierides også. La oss slå følge med Sverre.
















ENDELIG SNART HJEMME! BARE DEN SISTE KNEIKA IGJEN


TROR DET ER AKKURATA HIT, DENNE UTSIKTEN JEG LENGTER TIL NÅ!
HER KAN JEG SITTE LANG STUND AVGANGEN!
ENTEN I STILLHET FOR MEG SELV, MED FERIEBOKA, DAGBOKA ELLER SLÅ AV EN PRAT MED
NABOENE


RETT FRA KJØLESKAPET. HERLIG! OGSÅ EN KALD DUSJ OG STREKEK UT PÅ SENGA!
FOR NÅ ER DET RETT FØR ALVORET STARTER!
DET ER INGEN VEI UTENOM, I MORGEN VENDER VI NESA NORDOVER



dagstaalesen@hotmail.com

Ja den siste dagen før hjemreise er alltid spesiell. Da må dere ha en riktig god tur nedover.
Dag.

Tjorven

Sorry, det var ikke meninga å avslutte turen FØR dere  :-[  Her var det jo flere fine bilder i vente  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

 :hello43: elt greit, Tjorven. Det var enda litt igjen av ferien. På dette tidspunktet prøver vi å dra den ut så godt vi kan. Nyte det siste av både det ene og det andre.

Alt har sin faste rutine. Koffertene pakkes. Den siste kvelden nytes, avskjeder og tidlig opp. Frokosten er restemat. Så kommer den kjente motorlyden, som er helt uunngåelig, men som jeg ikke liker helt. Det er Stavros som kjører fram pickupen til bagasjen.
  :vinke:"Ja, farvel!" "Vi ses igjen på den andre siden av vinteren!"  :bye:
:juble: (Og. det er NÅ!)  :juble:
Turen ned til bussen går i sagte tempo. Noen nordmenn, som enda har noen deilige dager i vårt felles ferieparadis er kommet for å vinke farvel! Også et vemodig farvel, om vi ses neste gang? Håper det klaffer slik. En lysbrun buss dukker opp, koffertene stables inn og den siste en times turen denne gang mot Kalamata og flyplassen starter. Vi snirkler oss opp de kjente svingene, Kardamili blir mindre og mindre og snart dukker Kalamata opp! Innsjekkingen har de siste gangene gått raskt og greit. De kommer seg i Kalamta også. De siste solstrålene nytes og det siste farvelet står for tur.

:bye: Denne gangen er det reiselederne, som de siste gangene har vært Denia og Bjarne. Kjenner jeg er blitt glad i dem også.

Så sitter vi der på "sikker sone". "Ombordstigning i SAS til Oslo og Gardermoen. "Det er ingen vei tilbake!"

"TAKK FOR GODE DAGER! STÅR DET TIL OSS, SÅ ER VI TILBAKE TIL VÅREN!"

:kissand: TAKK TIL ALLE DERE SOM HAR FULGT MED OSS PÅ FERDEN! DET HAR VÆRT KOSELIG Å HA DERE SOM REISEFØLGE :bye34:







KLAR TIL AVGANG












JEG PRØVER Å TA NOEBN BILDER GJENNOM BUSSVINDUET MED IPHONEN.
KARDAMILI BLIR LENGRE OG LENGRE BAK OSS.




Katherina

 :vinke: Legger inn resten av bildene mens jeg holder på.  :)


VI NÆRMER OSS KALAMATA, SOM ER HOVESTAD I REGIONEN MESSENIA.


KALAMATA LIGGER VAKKERT TIL VED HAVET OG HAR EN 4 KM LANG STRANDLINJE


LANGS STRANDPROMENADEN LIGGER STRANDBARENE OG TAVERNANENE PÅ REKKE OG RAD




VI NYTER DEN SISTE VARMEN OG SYDENS SOLSTRÅLER


DETTE BILDET ER FRA SEPTEMBER 2011. DEN GANG VAR DET HELGE SOM VAR REISELEDER SAMMEN MED DENIA




SISTE GLIMT AV PELOPONNES. JEG TROR DET ER TRAKA LAKE VI SER.






Kabi

Takk,takk,Katherina :) Gleder meg allerede til du skal fortelle fra turen som snart venter dere !

Tjorven

Det var nesten vemodig å se de siste "avgangs"bildene dine, kjenner den siste-dagen-følelsen  :-\  Men heldigvis drar dere snart nedover igjen, så godt å se at dere jubler over det  ;D
Får si som Kabi, gleder meg allerede til å bli med på deres neste tur  :)  Takk for fin reiseskildring i tekst og bilder  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...