Logg inn med Facebook eller Google!

Hva slags musikk hører du på akkurat nå? (ikke gresk!)

Started by Ole, 01. Mar 07, 21:25:28

Previous topic - Next topic

Liv

Quote from: \"bengalow\"Jag har spelat den varje dag, och varenda dag så sitter jag och låter tårarna bara rinna. Den speciella \"I Ellada  kaigetai\"(Grekland brinner) får mig att komma ihåg skogsbränder och elände som inträffar därnere nu. Det är så synd att det sker, t.o.m. med dödlig utgång . Jag satt och läste \"ertonline\", och nu är det en by, Patras Messinides, som var helt omringad av eld. Llyckligtvis är befolkningen på ca 300 personer evakurerade.
Till råga på allt så skall det bli en ny värmebölja med uppåt 42º till helgen. Allt är inte lycka, bara för att det är sol och varmt.....

Nei,dessverre så er det ikke sånn......

Akkurat nå hører jeg på den nye CD til Nikos Zoidakis.
( ΚÎ'ΛΟΣΟΡΙΣΕΣ ΚÎ'ΡÎ"ΙÎ' ΜΟΥ).


Anne

Jeg fikk tak i dobbel  cd til Dalaras med konserten fra 1983. Ta tragodia mo. Det er absolutt hans beste i mine ører. Nå storkoser jeg meg. Kan anbefales til alle Dalaras fans.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Liv

Quote from: \"Anne\"Jeg fikk tak i dobbel  cd til Dalaras med konserten fra 1983. Ta tragodia mo. Det er absolutt hans beste i mine ører. Nå storkoser jeg meg. Kan anbefales til alle Dalaras fans.

Ja, den CDen er bare helt topp!


Marit

Regner med å kjøpe mer gresk musikk når jeg reiser til Kos om 4 uker. Har planer om å kjøpe mer av bl.a. George Dalaras.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Vasilis Skoulas, som sjunger sånger av Mario Tokas, med en kretensisk lyra som komp....faktiskt den \"första\" av den typens musik som jag fastnat för. Riktigt njutbar!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

...och klockan 15 CET kommer Melina Aslanidou, det söta lilla stycket, i ett \"eget\" program som heter \"Exei gousto\"  2 timmar långt - mycket prat med henne, men också mycket musik!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Liv

Quote from: \"bengalow\"Vasilis Skoulas, som sjunger sånger av Mario Tokas, med en kretensisk lyra som komp....faktiskt den \"första\" av den typens musik som jag fastnat för. Riktigt njutbar!!!

Det ligger mange videoer på YouTube med Vasilis Skoulas,men de har du kanskje sett Bengalow?

Akkurat nå ser jeg på denne.
Skoulas er en stor favoritt hos meg.


bengalow

Nej, Anemona, dom har jag inte sett. Jag är inte så flitig till sådant.
En fråga, det finns en \"tuff\" sångare och liraspelare från Kreta, kanske 40 år, som jag sett många gånger på \"Stin Ygeia Mas\" och \"Kyriatiko Trapezi\", men aldrig fångat upp hans namn. Han ser väldigt manlig ut...Kan du föreställa dig vem jag menar??
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Liv

Quote from: \"bengalow\"Nej, Anemona, dom har jag inte sett. Jag är inte så flitig till sådant.
En fråga, det finns en \"tuff\" sångare och liraspelare från Kreta, kanske 40 år, som jag sett många gånger på \"Stin Ygeia Mas\" och \"Kyriatiko Trapezi\", men aldrig fångat upp hans namn.
 Han ser väldigt manlig ut...Kan du föreställa dig vem jag menar??

Jeg kommer ikke på hvem du mener...alle jeg tenker på ser mannlige ut...he-he.
Har ikke sett noen av de programmene,så jeg vet ikke hvem som har medvirket der,men har du noen flere kjennetegn?!

filhellener

Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Anne\"Jeg fikk tak i dobbel  cd til Dalaras med konserten fra 1983. Ta tragodia mo. Det er absolutt hans beste i mine ører. Nå storkoser jeg meg. Kan anbefales til alle Dalaras fans.

Takk for \"påminnelsen\"  zqr2eeeeeeff  
Den konserten har jeg LIVE på VHS zwwhhhhaaaxx
- kjøpte den på Greek Music&Video for 5-6 år siden, men har ikke spilt den på lenge.
Kari

bengalow

Grigoris Bithikotsis - the one and only, på en samlingsskiva som heter \"Eleftheros typos\" - En riktigt grekisk skiva med den störste av alla sångare!! Just nu \"Egnatias 406\" eller mer känd som \"Opa, opa ta bouzoukia, opa kai o baglamas\". Med på skivan finns också t.ex. \"Tou voutanikou o Maggas\", \"St´Apostoli to Koutouki\", \"Enas alitis pethane\", \"Sto belami to ouzeri\", \"Magas vgike gis Sergiani\" mfl riktiga \"godingar\"!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Riitta

Den låten är härlig zxcqqqaa

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...