Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er dine Hellas-planer for 2014?

Started by Ole, 24. Oct 13, 22:12:12

Previous topic - Next topic

Anders

Quote from: Solgry on 14. Jan 14, 21:07:11
Og vi vil også veldig gjerne ha et "miniforumtreff" på Naxos i september! Litt uvant for oss å ikke være "på hytta", dvs Summertimes, i Naxos by, men hun var fullbooka!
Så det blir en ny erfaring å bo i et "eget" hus på Plaka, en uke.


Ligger ikke sånn til at vi kan begynne å fable om et ørlite miniforumtreff igjen vel? Uten de helt store fakter? Da syns jeg dere som har spikret tur allerede får drive det videre :-) Jeg deler mer enn gjerne et måltid  og en ouzo med dere hele gjengen!

streamer

Jeg deler mere enn gjerne et måltid med tilbehør på Naxos i September. Det ser ut som om jeg tilfeldigvis vil være der i noen uker på september.

kaka

Unnskyld at jeg bryter inn i planer om nytt Naxos treff.
Tenkte bare jeg skulle meddele noe om mine Hellas-planer for 2014 (siden det ser ut som dette er tråden for slikt) :)

Endelig fikk jeg grønt lys for å bestille tur til Jazzfestival i Kardamili.
Det gleder jeg meg til!
http://www.lilleput.no/cms.cfm?nPageNo=84541
KariK

marjana

Hei, Stein! Tenkte det kunne være ok for deg å se hvordan det ser ut på brygga i Ermoupolis. Bildene er fra 12. november 2013, så det var ikke så mange seilbåter der da, og en del tavernaer hadde stengt og tatt inn bordene. Du ser at det er tårn for vann og strøm hele veien bortover havnepromenaden, og tidligere i sesongen så ligger det mange seilbåter der.
Jeg er på Syros fra 28. august og utover til ca 1. desember. Kanskje det blir en tur til Naxos igjen også i september?
Uansett, så er jeg på Syros til høsten, så det er jo bare å se om det passer og treffes hvis du kommer en tur dit!
Glika i zoi

Tjorven

Quote from: kaka on 18. Jan 14, 11:04:52

Endelig fikk jeg grønt lys for å bestille tur til Jazzfestival i Kardamili.
Det gleder jeg meg til!
http://www.lilleput.no/cms.cfm?nPageNo=84541


Det der må jo være midt i blinken for deg, kaka. Grattis med ny tur med "någo spesielt attåt"  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Junituren min begynner også å ta form, nå når jeg endelig klarte å bestemme meg for hjemreisedatoen  ::)  Billett Santorini-Trondheim med Norwegian ble kjøpt forleden, og jeg blir å finnes i Hellas fra 25.mai til 3.juli  ;D ;D ;D Mitt lengste opphold hittil, og med tre øyer + Santorini, også min største utfordring alene til nå  :P Innholdet innenfor ramma begynner å ta form (foreløbig basert på fjorårets ferjeruter) men så langt blir det Antiparos 25/5-14/6. Deretter ca 1 uke på Sikinos og 10 dager på Folegandros  8) Oppe i Chora ligger hotellet jeg har falt fullstednig for, www.polikandia-folegandros.gr. Noe anderledes enn bostedene jeg ellers velger, og ganske så over mitt vanlige budsjett også  ??? men det ligger midt i smørøyet, sikkert et sosialt sted å bo også, så jeg er veeeeeeldig frista. Derfor sendte jeg en mail til hotellet og forhørte meg om de har mulighet til å gi meg et litt lavere pristilbud siden jeg skal være der i 10 dager  :D Det er jo lov å prøve seg  ;) Kommer nok til å unne meg den luksusen uansett, for en gangs skyld  ;D Bor jo så billig på Anti, og regner med at det ikke koster all verden på Sikinos heller. Blir  spennende å sjekke mailboksen framover  :P
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

jeg har sagt det før, Tjorven: Jeg er imponert! Du er modig og kreativ.
Hotellet/området så jo ritkig fint ut også, Lykke til med pris  ;)
KariK

marjana

18. Jan 14, 19:47:03 #91 Last Edit: 18. Jan 14, 22:02:14 by marjana
Jeg har også tatt en titt på linken til hotellet nå, og det er i hvertfall fargerikt der! Lykke til med å få en god pris for dine 10 dager der!
Det er jo merkelig, for på Kea for et par år siden så krevde et 1-stjernes "økonomihotell" 50 euro per natt i MAI! Ikke basseng eller noe særskilt fancy så det ikke ut der heller. Så jeg dro ikke dit.
Glika i zoi

Tjorven

Takk for hyggelige kommentarer kaka og Marjana (koselig å kunne dele gleden ) Booking.com og lignende sider tilbyr Polikandia til ca 50€, noe som er helt uaktuelt. Men på sine egne bookingsider tar de 41,4€ pr natt for 1 pers. Så får vi se da, om de vil redusere prisen eller ei  ;) Men tar det uansett, for her VIL jeg bo og bare nyyyyyte  8)
Skjønner godt at du ikke "slo til" på det hotellet på Kea, Marjana. Makan til pris i mai  :o
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Er helt enig med kaka, du er jo helt rå på dette med sjekking og bestilling og mailing hit og dit, Tjorven!! :D Skulle ønske at jeg selv var like begeistra for den delen av "prosessen" med ferie! Nå har du masse helt konkrete reiser å se fram til, det må være en herlig følelse! :)

Selv har jeg ikke kommet lenger enn til tenkestadiet vedr. årets Hellas-ferie, men kunne gjerne tenkt meg en tur i både juni og september. Vi får se, vi får se... ;)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Takk for rosen fra deg også, Fia  :-*  Men jeg syns jo dette er artig og spennende å holde på med, jeg da  ;D  Skal det bli noen tur, må jeg jo ordne opp sjøl (og dessuten liker jeg å ha kontrollen på slike ting sjøl også)  ;)
Men fikk meg et hakeslepp da jeg var inne på sidene til Olympic forleden. Da jeg bestilte innenriks til Paros tidlig i desember, kosta billetten 97,64€. Kun 2 seter igjen så jeg bestilte i en fei  :P Nå var det i tillegg kommet billigbilletter til 57,64€  :o  Fy f... så snurt jeg ble  :-[  Derfor ringte jeg til Olympic i dag og fikk bytta billetten. Måtte ut med 20€ for avbestillinga, men tjener likevel 20€ på det  ;D  Ikke så store summen, men jeg er nå fornøyd læll  ;D

Nå står det igjen å sende en mail til bostedet jeg har sett meg ut på Sikinos. Det får bli en annen dag.

Fia, kan du ikke ta deg en tur til Anti i juni, du også da? Det hadde vært kjempeartig  ;D  Du må gjerne bli med på resten av "turneen" også  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Begynner og bli "komplisert", dette... er jo noen helligdager i ukene både før og etter Tjorven sin dag... undres om det er mulig å strekke den en-ukers'en til en to-ukers... må sjekke alternative ruter her :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...