Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er dine Hellas-planer for 2014?

Started by Ole, 24. Oct 13, 22:12:12

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: Tjorven on 26. Nov 13, 20:08:14
Jeg ble bitt av iveren til Anita og frudiddi, og måtte en tur inn på SAS for å sjekke priser igjen  ;)  Og jeg fant, jeg fant, min faste reiserute Trondheim-Kjøben-Athen 25. mai til kr 974  ;D  Billigere får jeg det vel ikke, og med kun 2 plasser igjen kapra jeg den nest siste plassen i en fei  :P Returen sånn ca en mnd tid deretter får jeg planlegge senere, men jeg kommer meg iallfall nedover  8) Er i Athen kl 13.00, og da går det vel som vanlig et innenriksfly til Paros eller Naxos ikke lenge etter. Eller kanskje tar jeg ei ferje til Serifos først, før jeg ender opp på Antiparos  ::)  Eller muligens durer jeg over til Amorgos på slutten av ferien og reiser hjem fra Santorini? Hvem vet, valgmulighetene er mange, nå er det "bare" å surfe rundt for å finne den best egna returbilletten  ;D


Det ble litt forandringer i øyvalg, siden jeg bestemte meg for å reise hjem igjen fra Santorini. Nå blir det 3 uker på Antiparos samt 1 uke hver på Sikinos og Folegandros  ;D
Og nå er også alle flybilletter til Sisi og min høsttur også bestilt. Fant veldig rimelige billetter tur/retur Trondheim-Athen med korresponderende innenriksfly til og fra Samos  ;D Så nå er det bare å planlegge loffeturen deretter. Det blir garantert Fourni og Lipsi, så spørs det om vi velger Leros eller Ikaria - eller kanskje noe helt annet - som 3.øy  ::)  En overnatting eller to på Samos må vi også regne med, og vi har 29 dager til rådighet  8)
Her er det bare å glede seg til to herlige Hellasturer framover. Føler meg SÅ heldig og takknemlig for at jeg har muligheten til alt dette  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngeS



Det ble litt forandringer i øyvalg, siden jeg bestemte meg for å reise hjem igjen fra Santorini. Nå blir det 3 uker på Antiparos samt 1 uke hver på Sikinos og Folegandros  ;D
Og nå er også alle flybilletter til Sisi og min høsttur også bestilt. Fant veldig rimelige billetter tur/retur Trondheim-Athen med korresponderende innenriksfly til og fra Samos  ;D Så nå er det bare å planlegge loffeturen deretter. Det blir garantert Fourni og Lipsi, så spørs det om vi velger Leros eller Ikaria - eller kanskje noe helt annet - som 3.øy  ::)  En overnatting eller to på Samos må vi også regne med, og vi har 29 dager til rådighet  8)
Her er det bare å glede seg til to herlige Hellasturer framover. Føler meg SÅ heldig og takknemlig for at jeg har muligheten til alt dette  :-*
[/quote]

Næmmen så trivelig da at det kommer trøndere på besøk. Det betinger jo en invitasjon til Kakavia i min ringe bolig. Bare gi beskjed i god tid om når det passer.

Husk at Ikaria og Fourni er i en retning fra Samos, mens Lipsi og Leros er i en annen. Men med det antall dager dere disponerer  er jo begge deler mulig.

Gi beskjed om jeg skal skaffe der bosted i Pythagorion.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Quote from: IngeS on 07. Jan 14, 19:53:50

Næmmen så trivelig da at det kommer trøndere på besøk. Det betinger jo en invitasjon til Kakavia i min ringe bolig. Bare gi beskjed i god tid om når det passer.

Husk at Ikaria og Fourni er i en retning fra Samos, mens Lipsi og Leros er i en annen. Men med det antall dager dere disponerer  er jo begge deler mulig.

Gi beskjed om jeg skal skaffe der bosted i Pythagorion.


Tusen takk for hyggelig invitasjon, Inge  :-*  Det høres veldig trivelig ut, så det vil vi selvfølgelig prøve å få til  :)  (Om det blir smått med tid, må vi iallfall møtes på en kafe/taverna om ikke annet.) Vi er jo helt i startfasen av planlegginga, og jeg har knapt nok fått undersøkt hvordan ferjene går hit og dit  ;)  Men jeg skal gi deg beskjed om planene våre når de er mer sammensnekra. Fint med bostedstips også, det tar vi gjerne imot  :) Det blir nok bare med 1-2 overnattinger, kommer igjen an på ferjeavganger, men siste natta, 24. til 25. september må vi overnatte, da flyet vårt tilbake går tidlig morgen den 25. Vi liker sånne små familiedrevne bosteder, og krever ingen luksus annet enn kjøleskap, en vannkoker til kaffen og en balkong, gjerne med koselig utsikt. Nede i eller nær havna hadde vært fint, da beina mine ikke er særlig glad i lange trapper (som jeg husker fra Pythagorion) Jeg var litt friskere til beins da jeg spratt opp og ned disse trappene på min aller første Hellastur  ;D

Jo, jeg vet at Fourni/Ikaria og Lipsi/Leros ligger i forskjellige "ferjeleier" men det skal vi få til  :) Må jo innom Samos igjen etter Fourni for å komme oss videre sørover, men det skal gå bra med den tidsrammen vi har.
Takk for hjelp så langt, Inge  :)

There are no strangers, only friends we haven't met.

Sunnaelskersol

Bestilt biletter til Athen, og derfra går turen til Milos, mulignes noen dager på Serifos og Sifnos!
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

kari

Da er billettene bestilt til høstens Hellastur.

Det blir 10 dager på Naxos/ Athen; fly via Athen.
Vi forlater gamlelandet torsdag 28. august og returnerer fra Athen søndag 7. september.
Så da blir det 7-8 dager på Naxos og 2-3 dager i Athen; alt etter hva reisefølget ønsker.

SAS nedover og Norwegian hjem.
SAS passer bra nedover;- den er så tidlig i Athen at vi kommer oss utover til Naxos med 17 ferja samme dag; hvis den går på samme tidspunkt i år også da.

Så nå kan det gledes  ;D
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Solgry

14. Jan 14, 12:30:27 #77 Last Edit: 14. Jan 14, 16:56:02 by Solgry
Så bra, Kari! Da kan det hende at vi treffes på Naxos! Vi er der 30.8.-6.9.14, og skal bo på Plaka. Da har vi vært èn uke på Paros.
Vi drar med SAS tur/retur Oslo/Santorini, og det ble ca. kr. 18.000,- tur/retur for alle 9, med smått og stort! :hoppende:
Lodotter er englenes tøfler.....

kari

Da må vi få til et treff en av dagene ja. Det hadde vært veldig trivelig. Vi blir nok boende i Agios Prokopios, på Hotel Three Lakes tenker jeg.

Godt å ha noe å se fram til i nesten 20 kuldegrader. Ikke riktig så kaldt nå, men i helga var vi nært 20 blåe.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

eh... gjør det noe om man hilser på, hvis man "tilfeldigvis" skulle befinne seg i de samme trakter på samme tid...? :-)

kari

Veeeeldig gjerne Anders. Vi får slå oss sammen alle mann og damer en kveld for en bedre middag i godt selskap.

Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Solgry

14. Jan 14, 21:07:11 #81 Last Edit: 14. Jan 14, 21:09:38 by Solgry
Og vi vil også veldig gjerne ha et "miniforumtreff" på Naxos i september! Litt uvant for oss å ikke være "på hytta", dvs Summertimes, i Naxos by, men hun var fullbooka!
Så det blir en ny erfaring å bo i et "eget" hus på Plaka, en uke.
Lodotter er englenes tøfler.....

marjana

Da er vi vel mange sammen rundt i Naxos-farvannet igjen som i fjor?
Jeg er på Syros fra 28. august og utover. Jeg tar gjerne en tur over i noen dager...
Glika i zoi

stein

Seilferien begynner så smått å falle på plass :) Vi drar til Athen torsdag 28.august (399,- direkte med Norwegian) og bor 2 netter på Hotel Kimon på Plaka. Så seiler vi den tradisjonelle Viseilerigjen i Saronic 30.august til 5.september, Poros, Hydra og Dochos bla. 3 båter. Inn igjen til Athen og en natt på Hotel Poseidon like ved marinaen. Nede i marinaen er det altfor mye bråk, vi orker ikke en natt til der.
Kona og jeg tar imot nytt mannskap lørdag 6.september. De har aldri vært på seilferie før og kommer til å få en fantastisk opplevelse. Vi skal til Kithnos, Serifos/Sifnos, Milos, Folegandros, Ios og Anafi. Kommer til Santorini lørdag 13.september. Kona og hele mannskapet tar SAS direkte hjem fra Santorini søndag 14.september. Foreløpig sitter jeg alene igjen på Santo med en Oceanis 43 ned i havna. Heldigvis er det lenge til, det skal vel bli ei rå med mannskap etterhvert 8)
Fortsetter nordover til Amorgos, Småkykladene og antakelig Naxos. Har også lyst på et par dager på Syros, Marjana, du er vel der da? Der ligger tavernaene helt ute på kaikanten i Ermoupolis. Blir nesten 2 uker på veien tilbake til Athen der jeg må være fredag 26.september.
Nøyaktig en måned i Hellas, det blir helt nytt. For det meste vært på ukesturer, men satte ny rekord i fjor med 16 dager.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...