Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er dine Hellas-planer for 2014?

Started by Ole, 24. Oct 13, 22:12:12

Previous topic - Next topic

Anders

Har bodd på Artemis... fikk et knøttlite rom med utsikt mot innsiden... samt en diger palme like foran verandakassen. Sjefen var sur, betjeningen var sur, servicen lå på "allernådigst"-nivå...    dette er riktignok noen år siden, men jeg skygger den plassen som fanden!

Anders

Hvorfor ikke bare reise ned og finne seg et sted med utsikt mot havnen? Det er jo ørten av dem :-)

marjana

Quote from: Anders on 21. Jan 14, 19:12:50
Har bodd på Artemis... fikk et knøttlite rom med utsikt mot innsiden... samt en diger palme like foran verandakassen. Sjefen var sur, betjeningen var sur, servicen lå på "allernådigst"-nivå...    dette er riktignok noen år siden, men jeg skygger den plassen som fanden!


Det er noe helt annet enn anmeldelsene på TripAdvisor! Artemis Hotel har visst pusset opp nylig, men hva vet jeg?

Glika i zoi

marjana

21. Jan 14, 19:24:58 #111 Last Edit: 21. Jan 14, 19:28:03 by marjana
Quote from: Anders on 21. Jan 14, 19:16:33
Hvorfor ikke bare reise ned og finne seg et sted med utsikt mot havnen? Det er jo ørten av dem :-)



Det kan godt hende at det er bedre, og at det gir en bedre pris også...
Prøver vel bare å orientere meg på sted og pris. Det er uansett kun snakk om tre netter.
Tar selvfølgelig imot alle gode tips!
Glika i zoi

Tjorven

Kanskje vi bør flytte denne diskusjonen til baren eller andre steder? Begynner å bli litt off topic i denne tråden, eller? Du kan sikkert få gode tips i en spesifikk bosted- Antiparostråd, Marjana.
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Jeg har bodd på Artemis en gang. Uten å forhåndsbestille, fikk nedslag i prisen uten å spørre. Det var første uken i juni. Kan ikke huske at sjefen var sur, men slett ikke sikkert at jeg bet meg merke i det. Uansett ok sted.

Dersom du lar være å booke på forhånd og ikke får det rommet du helst vil ha, eks. med havutsikt, er det jo bare å gå til neste sted. Det er helt uproblematisk å få rom på den tiden på Antiparos. Som Anders vel også sier.

Innseilingen til Antiparos er en fryd dersom en tar den lille båten fra Parikia.  En merkelig ro innfinner seg, det er bare å glede seg.

marjana

Takk skal dere ha, og jeg har vel egentlig fått svar på det jeg lurte på så langt.

Enig i at det er bedre å fortsette med konkrete spørsmål om Antiparos under fanen Paros og Antiparos.
Glika i zoi

TOMS

Så er det meste i boks for Hellasturen! I år som i fjor - Santorini 3 dager og 11 dagar i Katapola - Amorgos. Første gong i livet eg gjentar same ferie to år på rad. Får med oss gode vener som eg gledar meg til å la oppleve først Santorini men mest Amorgos og livet der!! Minoa/Landeris Hotel har fått ordre på leilighet og rom!! Blir herrrrlig :-)

Tjorven

Skjønner deg så godt, selv om du også var på Amorgos i fjor. Min venninne og jeg besøkte Amorgos for første gang i fjor høst, som vi begge syns var et herlig bekjentskap  :-*  Vi hadde planlagt ei uke i Katapola, men ble en dag ekstra. Mer hadde vi dessverre ikke tid til, for vi måtte bare ha noen dager på Koufonissi før et visst forumtreff på Naxos  ;) Vi storkosa oss på Anna Studio (på veien opp til der dere skal bo, er det ikke?) Her fant vi roen og nøyt hvert sekund, både på bostedet og i byen, sukk! Vi kommer definitivt tilbake, men i år har vi andre planer. Og neste gang blir oppholdet lengre!
Tror nok vennene deres også blir veldig fornøyde med feriestedsvalget  ;D 8) ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sveinung

Jeg skulle også gjerne vært tilbake på Amorgos. Bor alltid hos Eleni - Rooms Eleni i Katapola.
Men i år blir det Kardamili - 2 uker i mai/juni og Paleochora - 2 uker i september.
Men først blir det en tur til Østerrike nå i mars - for å kjøre slalåm ;D 8)

TOMS

04. Mar 14, 14:29:55 #118 Last Edit: 04. Mar 14, 14:44:20 by TOMS
Minoa hotel ligger helt nede på kaien ved sida/bak restauranten Mythos, Tjorven! Eigar og drivar av hotellet er Stamatis med fru Ioanna, sønn til gamlefar Mavros, som har vore eigar av svært mykje i Katapola. De møtte han kanskje på ein stol eller faktisk i kassen på supermarkedet som ligger lengst mot parkeringsplassen/busstoppet! Ekteparet eig også Landeris - der vi har leigd rom dei to gongene me har vore der før! Ligger i smuget bortafor Mythos. Forøvrigt finns det mange historiar om gamlefar Mavros, som har vore den lokale innvestor og bank for dei som ynskjer å få til noko nytt i Katapola. Men også "ein vegg" som er vanskeleg å koma forbi om ein ikkje er på lag med han :-) Familien eig også ganske mykje sjølve av butikkar og andre bygningar. Skal snuse litt i det og kanskje fortelle litt etter vi har vært der i sommar :-)

Film og bilder frå Katapola - Amorgos! Mannen på stolen med baby, på den første linken, er vår kjære venn Vangelis frå Albania, som driv resturant Mythos!



Film frå Mythos:




Tjorven

Ooooh lengsel, sukk  :-*  Jeg tror faktisk jeg møtte på "gamlefar Mavros", det høres iallfall ut som han etter din beskrivelse  :)  Det satt iallfall en eldre mann, full av smilerynker, på en krakk utenfor "super'n" du nevner. Vi skulle kjøpe med oss vann på tur til Chora, og der spretter det plutselig fram en en smilende gubbe som vifter til oss med en klase druer  ;D "Ela,ela, kom og smak" Og mens vi bifalt den gode smaken, fylte han en pose med en diger drueklase som han bestemte oss for å kjøpe  ;)  Ikke noe i veien med salgsteknikken der i gården, nei!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...