Logg inn med Facebook eller Google!

Fotokonkurransen 2013: Småprat og diskusjon

Started by Ole, 04. Aug 13, 00:41:39

Previous topic - Next topic

karri

Jeg hadde i år som i fjor, penn og papir ved min side når bildene skulle under lupen.  ;)
Bildets nummer og poeng ned på papiret, så er det bare å føre inn poengene.
Lett som en plett.  ;) ;)
Liker å ha det nedskrevet når resultatet kommer også.. da er det bare å slå opp i notatene og se hvordan jeg rangerte bildene i toppen.  ;D
KARRI

marjana

Jeg gjør også som du, Karri. Jeg noterer ned bildene jeg plukker ut på papir, og ser på bildene omigjen både to og tre ganger over flere dager, for å se om jeg er enig med meg selv. Til slutt fordeler jeg poengene på papiret med bildene og mine kommentarer, og fører så inn poengene i forumet.
Glika i zoi

Tjorven

Gjør akkurat det samme som deg, karri  ;D  Er jo et liste-menneske, så penn og papir må til for å holde styr på ting  :P Har det med å fordele litt for mange poeng i startfasen, så da må bildene gjennomgås på nytt og poenglista justeres, før jeg og poengsummen er enig med hverandre, og kladden endelig kan føres inn i avstemmingskolonnen. Hadde ikke klart meg uten lista, nei  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

...eller penn og papir, selv om alt er på data nå!
Glika i zoi

Tjorven

Ja det er jo liksom penn og papir som er nødvendig for å lage den lista i utgangspunktet, da.....  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

27. Oct 13, 22:38:14 #77 Last Edit: 27. Oct 13, 22:44:18 by Ole
Quote from: IngeS on 27. Oct 13, 17:17:40
Føler det litt problematisk med å holde fokus når jeg må scrolle opp og ned på bildesidene for å finne ut hvem som er berettiget til poeng.

Om det ikke er for mye arbeid med det kunne jeg tenkt meg bildene lagt inn som i fotogalleriene: http://hellasforum.net/index.php?action=gallery;cat=73 Det ville vært lettere å holde kontroll når man ser flere bilder samtidig.


Som jeg svarte til deg i en melding for noen dager siden da du spurte om det samme: Hvis jeg får tid, så skal jeg gjøre det. Tid er skikkelig mangelvare for tiden, så da må du nok scrolle. :)

Men jeg tar med meg alle tips til neste års konkurranse....

Riitta

Jag körde också med penna och papper :D Under tiden bilder lades ut så skrev jag upp favoriter i olika kategorier och sedan var det bara och finna ut hur många poäng man skulle ge var och en :D

Riitta

Ole

Da er det drøyt 30 personer som har stemt i de forskjellige kategoriene.....

IngeS

Quote from: Ole on 28. Oct 13, 15:48:37
Da er det drøyt 30 personer som har stemt i de forskjellige kategoriene.....


Kan det være at folk trur det er bare de som har deltatt med foto som kan stemme? I så fall kunne jo en samlePM til alle medlemmene rydde opp i sånn tankegang
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Ole

Ikke godt å si... Jeg kan sende ut en melding i kveld.

Tjorven

Folk er jo innom og ser på bildene, og har forhåpentligvis lest reglene også. Der står det ingen ting om at kun deltakerne kan stemme. Folk trenger kanskje bare litt lenger tid på seg  ;) Så får man bare håpe (og oppfordre til) at så mange som mulig "gidder" å stemme, selv om de ikke har deltatt selv  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

stein

 :) Da har jeg vært gjennom 5 kategorier, begynte på 7 og jobber meg nedover. Da jeg skulle begynne på 2 måtte jeg ta en pause, til i morgen tenker jeg. Det er neimen ikke lett. Jeg prøvde meg på denne metoden, kopierer 5 bilder jeg liker og limer de inn på et eget ark. Så kan jeg i ro og mak sammenligne de 5 og gi mine 10-8-6-4 og 2 poeng. Men det går ikke i alle kategorier. I en har jeg gitt poeng til bare 2 bilder, 10p til hver. :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...