Logg inn med Facebook eller Google!

San Torini-Amorgos-Naxos bestille båtbilletter på forhånd.

Started by Ingrid E, 10. Jun 13, 21:24:39

Previous topic - Next topic

Ingrid E

Hei, jeg har brukt dette forumet mye når vi skulle designe vår ferie i juli i år. Det var mange nyttige tips og råd, og vi endte opp med å bestille fly til San Torini og bruke dette som utgangspunkt til øyhopping til Amorgos og videre til Naxos før vi avslutter på San Torini igjen  ;)
Alle hoteller er bestilt på forhånd ( vi er to familier med tenåringsbarn som skal reise). Det som gjenstår er båtbillettene... Bør man bestille disse på forhånd, eller skal man ta det på sparket? Når det gjelder båt til Amorgos, så går jo ikke den så ofte.. Kan kanskje være greit å sikre denne...? Hvilke erfaringer har dere med bestilling av båtbilletter mellom disse øyene?

Ingrid

Anders

Hvilken båt tenker dere fra Santo til Amorgos da? SuperJet? Jeg har ikke erfaring med det selv, men tror jeg kanskje ville vurdert å bestille billetter på forhånd. Videre til Naxos og tilbake bør gå helt fint å kjøpe på stedet (flere muligheter)

marjana

Hvis dere er mange som reiser sammen i juli, så ville jeg vel vurdert å kjøpe billetter på forhånd. Det er flere ferger som seiler fra Santorini, til Amorgos og så til Naxos og videre til Piraeus.
www.gtp.gr gir en god oversikt.
Glika i zoi

Ingrid E

Hei, vi skal reise med super jet fra santorini til amorgos, og den går visst bare en gang om dagen. Er prisene omtrent de samme om vi bestiller billettene online eller lokalt?

Ellers så gleder vi oss veldig til å dra, vi har ikke vært i kykladene før. Vi håper vi har funnet et knippe med spennende øyer. Først skal vi være 4 dager på santorini, deretter 4 dager på amorgos og tilslutt 10 dager på naxos. Det blir en god blanding av fart og spenning og avslapning, trur vi. Jeg leste reiseskildringen din, Anders, fra Amorgos, det virket helt herlig der. En spennende øy, blir artig å se om ungdommen blir rastløs der, siden stedet er såpass "jomfruelig" i forhold til en del andre øyer ( vi skal bo i aegiali).  8)

marjana

Hva som skjer med fergene her i Hellas nå er faktisk vanskelig å si. De fleste eierne har stukket av med pengene. Min gode venn Makis som jobber på en ferge sier at han må vente og se om det kommer penger inn i sommer sånn at han kan betale sine regninger. Han får nå rundt 200-300 euro per måned, og han jobber døgnet rundt.

Glika i zoi

Kristian

Akurat til Superjeten ville jeg nok ha bestillt bilett på forhånd. I alle fall kjøpt med en gang jeg kom til Santorini.

Er vel bare Seajet 5 dager i uka (unntatt fredag/lørdag) i juli etter OpenSeas og [urlhttp://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=14&SchMonth=7&SchYear=2013&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=1&Origin=EGRSKY22SATATI,11808,8&Destination=EGRSKY51AMO,12018,7[/url], samt Express Skopelitos på søndagen.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ingrid E

Hei, er det noen som vet hvordan det fungerer når man booker fergebilletter online? Vi skal reise med båt den 14. juli og tenkte å forhåndsbooke sea-jeten fra SanTorini til Amorgos i dag. Får man da en voucher per mail som skal løses inn som en billett i havna, eller sender online selskapene billettene per post (i så fall er vi lovlig sent ute...) eller...?

Håper noen kan hjelpe meg med denne, hadde tenkt å burke internettadressen www.gtp som ble anbefalt her på nettsiden til online booking

Anders

Akkurat det der har jeg aldri gjort selv, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Mener andre har skrevet her på forumet at de fikk billettene sendt hjem i posten etter ett par dager. Ellers burde du sjekke om det er billetter tilgjengelig i det hele tatt, så snart som mulig. Jeg er fargeblind, så jeg kunne faktisk ikke si om fargesymbolet stod for "available"...

Kristian

I Athen er det enkelte reisebyråer som har pickup på flyplassen andre i havna.

Om de har noe tilsvarende på Santorini vet jeg ikke, men muligens bør du søke på agenter på Santorini (på flyplassen eller i havna)hvor de kan hentes?
Kristian/Planer er til for å utsettes


polyanna

Quote from: Sveinung on 02. Jul 13, 19:30:53
Du kan bestille fergebilletter hos Hellasspesialisten i Oslo før du reiser, http://www.hellasspesialisten.no/batbilletter  :D 8) ;D
Quote


Det svaret var i hvert fall svært konkret!  :) Ikke nødvendig å 'dekode'. Dette hadde jeg gått for, bra å slippe unødvendig prakk.

streamer

På Blue Star skal biletter som er bestillt løses inn i havna. Og plassen er reservert i det øyeblikk du bestiller

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...