Logg inn med Facebook eller Google!

Taxi til Rafina

Started by Eskild, 04. Jun 13, 14:40:51

Previous topic - Next topic

Eskild

Hei.

Vi skal reise fra Rafina til Ios. Vi har aldri reist fra Rafina før så jeg trenger noen tips. Flyet vårt lander 13.05 og båten går 15.55 så der er jo litt knapt med tid. Tenkte jeg skulle bestille transfer siden det er dårlig tid men synes det var litt dyrt. 150 euro. Men hvis det er beste mulighet så gjør jeg jo det. Alternativet hvis vi ikke rekker båten er hotell i pireus til dagen etter å ta highspeeden. Noen gode tips??  8) 8)

Anders

Dere har plenty med tid... bussen går hver time tror jeg, og bruker ca 30 min. Koster 3-4 €. Ifjor kom vi akkurat for sent til bussen og endte opp med en trivelig taxi-tur... 20-30 min og 40€. Så ingen grunn til å bli stresset om flyet er noen minutter sent eller dere må vente litt på bagasjen... dere rekker kanskje til og med en Mythos der i havna før båten går :-)

Svein~B

Bussen går 14.10 slik rutene ser ut akkurat nå (forbehold om ruteendringer). For meg ser det ut til å passe helt perfekt. Hvis dere ikke rekker den bussen, må dere ta taxi, for det blir for knapp tid med neste.

http://www.ktelattikis.gr/routes.php
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Frynse

Fra hvor på flyplassen er det bussen til Rafina går ?
Går ut fra at man kjøper billett i den vanlige luka der man kjøper billetter til Pireus, eller kjøper man ombord på bussen ?

Kristian

Quote from: Frynse on 07. Jun 13, 09:41:31
Fra hvor på flyplassen er det bussen til Rafina går ?
Går ut fra at man kjøper billett i den vanlige luka der man kjøper billetter til Pireus, eller kjøper man ombord på bussen ?

Tok bussen for noe år siden og synes å huske at vi kjøpte bilett på bussen. Bodene er for Aten/Pireus.

Bussen går rette under gangbroa over til hotell og tog/t-bane, på samme plan som ankomst andre busser. SPØR

Midt i solsteika.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Frynse

Får gjøre det.
Alltid et temperatursjokk å komme ut fra flyplassen, men det blir herlig.

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes


Frynse

Se der, ja  :),
Takk skal dere ha, begge to.

Eskild

Tusen takk for mange gode tips Kristian og Anders:-)

ASSA

Billetten på bussen koster 5€ (voksen) Betalte på bussen eller rettere sagt da vi gikk av, hadde det litt trevelt bussen stoppa for oss da den var på vei ut fra busslommen.
Hadde ikke skjedd hjemme at sjåføren stoppa for oss når vi ikke rakk fram til bussstoppen nei :)


Kristian

Quote from: ASSA on 25. Jun 13, 14:20:31
Billetten på bussen koster 5€ (voksen) Betalte på bussen eller rettere sagt da vi gikk av, hadde det litt trevelt bussen stoppa for oss da den var på vei ut fra busslommen.
Hadde ikke skjedd hjemme at sjåføren stoppa for oss når vi ikke rakk fram til bussstoppen nei :)




Sorry, men det gjør de titt og ofte.

Men den artige var på Amorgos/Katapola opp en laaaang bakke til Choraen.

Start fra kaia og et par stopp på holdeplasser?, tror nå det. Så plutselig stopp utenfor et hus. De lokale trakk på skuldrene.Ut fra huset en dame med et spedbarn som ble sendt inn i bussen til første i fremste sete. Etter et par tre lignende seanser kom "madamen" med gjøungen ved brystet og bussen var klar for fortsatt avgang.

En annen fra tur (ruskete) med Delos Express fra Mykonos til Naxos via Naoussa. EN av dem som ble satt i land i Naoussa stoppet båten og ropte: Lommeboka ligger på set! Båten rygget opp, og en løp inn og kastet lommeboka over på kaia, ja ikke bare over på, men over kai, heldighvis ned på en labank under kaikanten på andre siden. Lommeboka ble reddet

Jeg kan fortsette med historier om busser som stopper og tar med folk i gangfeltet på Groru


Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...