Logg inn med Facebook eller Google!

Re: Skogbrann på Peloponnes

Started by Sigbjorn, 27. Aug 07, 16:11:32

Previous topic - Next topic

Sigbjorn

Hvis noen har lyst til å gi et økonomisk bidrag til å hjelpe brannofrene i Hellas er det info om det her:

http://www.bankofgreece.gr/en/announcements/text_release.asp?relid=1460

Sig
Δεν πειραζει

Epicuristen

Quote from: \"Sigbjorn\"Hvis noen har lyst til å gi et økonomisk bidrag til å hjelpe brannofrene i Hellas er det info om det her:

http://www.bankofgreece.gr/en/announcements/text_release.asp?relid=1460

Sig

Takk for opplysningen! :) Håper det er de riktige folkene som får fordele pengene!!!
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Tommy

Har bestämt mig för att inte resa som jag planerat till Karapathos den 23/9.

Känner mig så j-la beklämd, förbannad, illa berörd, upprörd, ledsen över det som skett så jag känner ingen glädje med en resa till Grekland nu eller inom det snaraste.

Har inte köpt och betalat för en paketresa utan \"bara\" betalat för flygstol, så den personliga förlusten är ju endast en pink i nilen jämfört med det som drabbat många människor i Grekland.

Pengarna jag avsett att använda för boende och uppehåll ämnar jag sätta in på kontot till hjälp för brand-offren, och hoppas dom kommer till användnig som lindring och hjälp för brandoffren.

Reslusten till Grekland kommer säkert tillbaka någon gång efter att detta har lagt sig, men just nu så får det vara för min del.

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

gallerytouri

Quote from: \"Tommy\"Pengarna jag avsett att använda för boende och uppehåll ämnar jag sätta in på kontot till hjälp för brand-offren, och hoppas dom kommer till användnig som lindring och hjälp för brandoffren.

Reslusten till Grekland kommer säkert tillbaka någon gång efter att detta har lagt sig, men just nu så får det vara för min del.

Tommy

TAKK, Tommy, jeg takker på vegne av alle de trengende i dette landet! Jeg håper og vil tro at pengene havner der de skal. Er glad dette kom opp i forumet, og håper andre også har mulighet til å hjelpe. Behovet er STORT...
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Mixelite

Quote from: \"gallerytouri\"TAKK, Tommy, jeg takker på vegne av alle de trengende i dette landet! Jeg håper og vil tro at pengene havner der de skal. Er glad dette kom opp i forumet, og håper andre også har mulighet til å hjelpe. Behovet er STORT...

Jeg har sendt en mail til den norske ambassaden i Athen i dag og spurt etter en adresse man kan sende ting og tang til. Vi er ikke av dem som har haugevis av klær til overs, men noe er det vel. -Og leketøy til ungene f.eks.

Toya er også på saken for å finne en adresse. Ferdig frankerte esker som rommer en hel masse koster ikke allverdens, så hvis postgangen fungerer der nede... -men det raskeste er jo å sette penger rett inn på kontoen!

brit

Sitter litt på gjerdet......vil hjelpe....men vil vente og se til vi kommer ned på mandag. Synes også det er enklere å kjøpe ting der nede enn å slepe med oss hjemmefra. ztweeeeeeeee

Mixelite

Quote from: \"brit\"Sitter litt på gjerdet......vil hjelpe....men vil vente og se til vi kommer ned på mandag. Synes også det er enklere å kjøpe ting der nede enn å slepe med oss hjemmefra. ztweeeeeeeee

Når det er så kort tid til du kommer ned, er det jo mye bedre å vente :)

KyriaT

Mange grekere er bekymret for om hjelpen kommer fram til riktig sted, og vegrer seg for å gå gjennom statlige kanaler.
Se artikkel i Aftenposten: Aftenposten om korrupsjon i hjelpearbeidet

Grekerne prøver først og fremst å gi hjelp direkte til de som er rammet, eller å gå gjennom private organisasjoner som Røde Kors.

Jeg skal i løpet av dagen skaffe en adresse til de som vil sende noe fra Norge, og informasjon om hvor reisende i Hellas kan henvende seg.
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

xristina

Så flott, Toya! Hadde tenke å spørre deg om det, men tenkte at du hadde nok å tenke på...

brit

Quote from: \"KyriaT\"Mange grekere er bekymret for om hjelpen kommer fram til riktig sted, og vegrer seg for å gå gjennom statlige kanaler.
Se artikkel i Aftenposten: Aftenposten om korrupsjon i hjelpearbeidet

Grekerne prøver først og fremst å gi hjelp direkte til de som er rammet, eller å gå gjennom private organisasjoner som Røde Kors.

Jeg skal i løpet av dagen skaffe en adresse til de som vil sende noe fra Norge, og informasjon om hvor reisende i Hellas kan henvende seg.

Flott at vi har deg Kyria!

KyriaT

Nå har vi etter mye styr fått tak i noen i Røde Kors, og de sier følgende. For de som vil sende fra Norge så er adressen:

ΕλληνικόÏ, Ε�?Ï...θ�?ÏŒÏ, ΣÏ,,αÏ...�?ÏŒÏ,,
ΛÏ...καβηÏ,,Ï,,ο�? 1,
106 72 Î'θήνα
(redigert: Vet ikke hvorfor de greske bokstavene ikke kommer riktig fram, men dere finner i hvert fall adressen nederst til venstre her:
Gresk Røde Kors)

eller med latinske bokstaver
Greek Red Cross
Lykavittou 1
106 72 Athens

MEN - og dette er viktig - DE TAR IKKE I MOT HVA SOM HELST.
* Tørrmat med lang holdbarhetsdato, hermetikk o.l.
* Olivenolje og eddik
* NYE klær (altså ikke brukte, selv om de er vasket etc.)
* Kjøkkenutstyr

For de av dere som skal reise til Hellas, så kan dere ta kontakt med det lokale Røde Kors der dere skal. For Kalamata kan dere eventuelt gi tingene til meg, så skal jeg sørge for å få det levert.
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Mixelite

Takk for svar KyriaT. Well, da får det bli penger. Det blir jo helt meningsløst å reise ut her og kjøpe tøy, tror jeg. Pengene strekker vel lenger til i Hellas?

:)

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...