Logg inn med Facebook eller Google!

Den perfekte Vi seiler i Hellas spilleliste.

Started by Frøken Sofie, 22. May 13, 22:48:36

Previous topic - Next topic

Frøken Sofie

Bare for moro fikk jeg lyst til å lage den perfekte spilleliste som vi kan seile til i sommer....
Med innspill herfra! Så nå blir jeg glad om dere vil bidra. Legger den på spotify hvis fler vil ha den...
Så hjelp meg med å lage den perfekte Vi seiler i Hellas  sommeren 2013 listen!!

Gresk, engelsk, svensk, norsk....? Eller noe annet? Som er med på å lage goood stemning!?!

Takker og håper noen vil bidra!!

Christina Sofie

karri

Artig.
Men, jeg kommer bare på " I am sailing"...  :-\
KARRI

Frøken Sofie

Hehehehe .... Da får jeg den med. Mååååååå jo ikke være seiling med .... ;D men jeg starter herved med forslaget jeg!!! Og tenker på deg når jeg hører den!

bengalow

Varför planera - när det ändå inte blir som man tror


Sjøløve

Det første som ramler ned i hodet på meg er Vikingarnas "Annu kan en sjømann lengta hem"
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Sjøløve

Jeg aner jo ikke  hva slags musikksmak dere har.  Men hvis spillelisten skal assosieres med det våte element kan kanskje noen ramsalte sørlandsviser skape stemning.  "Viser fra Sørlandet" med Ivar og Eivind Bøksle finnes på Spotify.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

marjana

"In this boat" av Manos Hadjidakis fra albumet "Never on a Sunday", som er veldig gresk.
"Jag kan ro" og "Tåg & fly & båt" med Fläskkvartetten fra albumet "Jag ger vad som helst för lite solsken".
"Trains and boats and planes" med Astrud Gilberto, (bossa nova).
"Floating" med Julee Cruise, (hun som synger så sakte og deilig i tv-serien Twin Peaks).

Alt er på Spotify.
Glika i zoi

Frøken Sofie

Tjaaa.... Det er vel ikke så mye av dette man finner av musikk hos oss ... Skal jeg nevne noe norsk så kan jeg vel nevne Jo Nesbø, Silje Nergård og Katzenjammer? Ellers er Pink Floyd den store favoritten. Les Miserables får meg til å gråte, Mamma Mia til å smile, Evita og Moulin Rouge til å danse og synge med!
Og er det sjøslag kan vi godt ende opp med Stormy weather chanty choir.
Jeg vasker huset til Lana del Rey, og ligger lat rett ut i solen med bok og hører på "loungemusikk".

Frøken Sofie

Quote from: marjana on 23. May 13, 00:39:58
"In this boat" av Manos Hadjidakis fra albumet "Never on a Sunday", som er veldig gresk.
"Jag kan ro" og "Tåg & fly & båt" med Fläskkvartetten fra albumet "Jag ger vad som helst för lite solsken".
"Trains and boats and planes" med Astrud Gilberto, (bossa nova).
"Floating" med Julee Cruise, (hun som synger så sakte og deilig i tv-serien Twin Peaks).

Alt er på Spotify.

Jeg leter meg frem og legger til, tusen takk for forslag.

Ingeborgimevind

Dette er spillelisten for hjemturen: "Ingeborg seiler"

"Ingeborg" (selvsagt) Vamp, "Into the sea" - Sivert Høyem, "Hildringstimen" - Erik Bye, "Sailing" - Rod Stewart, "Hurtigrute" - Kari Bremnes, "Sailing to Philadelphia" - Mark Knopfler, "Så länge skutan kan gå" - Evert Taube, "Måkene" - Lars Martin Myhre/Odd Børretzen, "Whoop! Jamboree" - Erik Bye, "Landkjenning" - Glittertind, "Brede seil over Nordsjø går" - Glittertind, "Jamaica farewell"  - Harry Belafonte, "Ut mot havet" - Kringkastingsorkesteret, "Pirates of the Caribbean" - soundtrack, "Tigris O'Hoi" - Ole Paus, "Dar kjem dampen" - Ivar Medaas, "Været i Værran" - Otto Nilsen, "Son of a son of a sailor" - Jimmy Buffet, "Southern Cross" - Crosby, Stills & Nash, "Sloop John B" - The Beach Boys, "The wreck of the Edmund Fitzgerald" - Gordon Lightfoot, "Changes in latitudes, Changes in attitudes" - Jimmy Buffett, "If I had a boat" - Lyle Lovett, "Come sail away" - Styx, "Brandy" - Looking Glass, "The Mary Ellen Carter" - Stan Rogers, "Barrett's Privateers" - Stan Rogers, "Sail away" - David Gray, "It's five o'clock somewhere" - Alan Jackson, "Ebb tide" - The pussycats, "Blå odyssé" - Lillebjørn Nilsen, "Fritiof Andersson" - Evert Taube, "Skomværsvalsen - (denne gang med ) Halvdan Sivertsen, "Der fliegende Holländer" - Berlin Symphonie Orchester, "What shall we do with the drunken sailor" - The windjammers, "Camouflage" - Stan Ridgway, "Riskafjord" - Leif og kompisane, "Tyttebærturen til Jørpeland" - Grete Lill Tangen.

Litt av hvert, og noe for en hver smak.... ::)
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

marjana

23. May 13, 20:25:08 #11 Last Edit: 23. May 13, 23:03:53 by marjana
Det er litt mer sånn myk solnedgangsmusikk jeg foreslår.
Og en annen "gyngende" låt er Harvest Moon med Neil Young. Deilig...

Den greske radiostasjonen Kosmos spiller forskjellig, men "myk" musikk døgnet rundt.
http://tunein.com/radio/ERA-Kosmos-936-s25485/
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...