Logg inn med Facebook eller Google!

Unntakstilstand i Hellas

Started by xristina, 25. Aug 07, 16:03:08

Previous topic - Next topic

-POE-

Aktuell bild från Nasa
//PO

//PO

brit

Leste nå i et annet forum at greske nyheter melder at det verste er over. Håper virkelig at det stemmer!!! ztweeeeeeeee

Liv

Quote from: \"Tommy\"Men jag tror inte de som utfört gärningarna självklart är de samma som de som planerat bränderna, inga små galna pyromaner som tuttat på lite här och var alltså, utan jag tror det är hantlangare till \"stora gossar\", och de \"stora gossarna\" tror jag inte har några som helst problem med sömnen. Fast nu spekulerar jag bara  zxzaxxxxxxxxxx

Det er nok ingen \"små galna pyromaner\" som du sier Tommy,som står bak dette.
Jeg skulle ikke bli forundret om man finner folk høyt oppe i \"systemet\" som står bak, det være seg næringsinteresser (utbyggere) etc. Jeg tror dette kan ha forbindelser til både departement og ministre.

-POE-

Läs mer om misstänkt anlagda bränder här

Ett naivt önskemål vore att ändra lagen så att ett nerbrunnet skogsområde måste återplanteras med skog och inte få styckas upp till tomter.
Om skogen nu är skyddsvärd så ska man väl inte få sätta det skyddet ur spel med en tändsticka?

Tänk om det vore så enkelt??

//PO
//PO

xristina

Akkurat de tankene har jeg gjort meg også, POE! Det burde være så enkelt. Det innbyr i alle fall til påtenning når nedbrente områder kan omreguleres til eiendomsutbygging...

Tommy

Fy faaan om det är så att det sträcker sig opp på myndighets- och ministernivå, det stinker ju i så fall ännu värre av den smutsiga byken än av röklukten från bränderna, det är ju så man nästan totalt tappar aptiten på allt vad Grekland heter.

 zxsssssssaaaa  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bipbap

Datteren min kom fra Kreta i natt. Hun sa Hellas var et grusomt syn fra luften. Så ut som en eneste glohaug - helt ubeskrivelig ille. Får håpe det stemmer at det verste er over  zxcqqqaaaaaaaa

brit

Quote from: \"bipbap\"Datteren min kom fra Kreta i natt. Hun sa Hellas var et grusomt syn fra luften. Så ut som en eneste glohaug - helt ubeskrivelig ille. Får håpe det stemmer at det verste er over  zxcqqqaaaaaaaa

Tror desverre ikke at det stemmer! zxzaaaaaaaaaaa
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1960226.ece

bipbap

Nei, er ikke så sikker på det jeg heller .. Virker helt ute av kontroll spør du meg. Synes de har fått alt for lite hjelp!

brit

Quote from: \"bipbap\"Nei, er ikke så sikker på det jeg heller .. Virker helt ute av kontroll spør du meg. Synes de har fått alt for lite hjelp!

Enig! Men de burde kanskje ha bedt om hjelp før.... zxcqqqaaaaaaaa

bengalow

Eller kanske ordnat med en effektivare brandskyddsorganisation. De gamla bilar från ibland 50-talet, som jag ser här och där kommer knappast uppför backarna med vattenlast. Grekland har alltid \"drabbats\" av bränder, antingen av ekonomiska grunder eller av olycka, så vetskapen om att det sker, och fortsatt vill ske, finns där. Men har man gjort något åt det?
Hjälp utifrån? Ja, men kan man begära, att det skall komma när det behövs? När vi var på Cypern nyss, så talades om alla \"brandgator\" som gick härs och tvärs i bergen. Nu var det inte sådana, utan mer vägar som byggts för att brandfordon skulle kunna ta sig fram. Det var inte vackert, men kanske lite mer effektivt än om dom inte funnits.
Och just lagen om förbränd mark....Det är minst 20 år sedan jag hörde om det första gången. En skogsägare satte fyr för att sälja mark. Det var på Chios. Alla visste vad som skett, och varför, men när det en gång brunnit så vad skall man göra? Sälja marken, som man köpt billigt......!!!
Visst, 32 personer har gripits för illdåden, men hur mycket har dom fått för att ödeläga Grekland? Det är knappast sin egen mark dom satt fyr på.
På mig verkar det som det amerikanska systemet med \"kontrakt\" med människoliv på spel, har funnit sin väg till Europa...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Epicuristen

Quote from: \"bengalow\"Eller kanske ordnat med en effektivare brandskyddsorganisation. De gamla bilar från ibland 50-talet, som jag ser här och där kommer knappast uppför backarna med vattenlast. Grekland har alltid \"drabbats\" av bränder, antingen av ekonomiska grunder eller av olycka, så vetskapen om att det sker, och fortsatt vill ske, finns där. Men har man gjort något åt det?
Hjälp utifrån? Ja, men kan man begära, att det skall komma när det behövs? När vi var på Cypern nyss, så talades om alla \"brandgator\" som gick härs och tvärs i bergen. Nu var det inte sådana, utan mer vägar som byggts för att brandfordon skulle kunna ta sig fram. Det var inte vackert, men kanske lite mer effektivt än om dom inte funnits.
Och just lagen om förbränd mark....Det är minst 20 år sedan jag hörde om det första gången. En skogsägare satte fyr för att sälja mark. Det var på Chios. Alla visste vad som skett, och varför, men när det en gång brunnit så vad skall man göra? Sälja marken, som man köpt billigt......!!!
Visst, 32 personer har gripits för illdåden, men hur mycket har dom fått för att ödeläga Grekland? Det är knappast sin egen mark dom satt fyr på.
På mig verkar det som det amerikanska systemet med \"kontrakt\" med människoliv på spel, har funnit sin väg till Europa...

Det var det jeg også ville vite. Hva har blitt gjort for å forebygge at en brann skal få forhold til å utvikle seg til en katastrofe? Men om det er en haug med raske ben utrustet med fyrstikker nytter jo ikke det heller. I alle fall burde ingen som allerede har mye penger få lov til å kjøpe den opp.....
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...