Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos påske 2013... hilsen fra Anders

Started by Anders, 01. May 13, 17:20:48

Previous topic - Next topic

Anders

08. May 13, 08:27:46 #60 Last Edit: 08. May 13, 08:35:08 by Anders
Dimitri på Finikas viste meg for øvrig en helt fantastisk billedbok fra Naxos igår. Antagelig finnes den ikke for salg lengre, men jeg skal nå ut på litt jakt likevel :-)
For og si det sånn... med de bildene (og de små lyriske hyllester ved siden av), så hadde de fleste ønsket seg en busstur som varte i dagevis! Helt fantastiske bilder, og mye av det totalt ukjente motiver for meg. Nesten så jeg blir turgåer... :-)

Manoli hadde funnet den perfekte guiden til septemberturen, sa han... perfekt inntil han husket at vedkommende ikke snakket annet enn gresk. Men han har et par andre i tankene... lokale, "ikke-profesjonelle" guider som bare vil vise oss sin øy... høres ikke det okay ut?

Vakhos som marjana skal bo på er et av de eldre hotellene her på Ag.Georgios-siden, men etter hva jeg kunne se gjennom åpne dører og vinduer så virket iallfall møblementet nytt :-) Og ca 120 meter rett frem til Meltemi...
Hotel St.George har fått et ørlite dårlig rykte på seg pga at de bløffer folk med bilder fra strandstedet men putter gjestene inn på ett eller annet "studio" St.George som ligger inneklemt i en bakgate. Jeg fortalte verten at hvis noe sånt skjedde med Tjorven i september så ville mitt sinne bli småtteri mot den aggresjon han ville oppleve fra to illsinte, trønderske furier :-)  Han tok poenget... lovet på tro og ære at rommet på hjørnet oppe skulle stå og vente... jeg skal minne ham på det noen ganger gjennom sommeren... :-)

Anders

Og nå holder det grå på å bli såpass tungt at det kanskje blir "under tak" noen timer idag?
Iallfall på tide å gå på Finikas og spise frokost... de har omsider fått "be-kån" til eggene... :-)
Snakkes når vi snakkes...

Solgry

Har du noen andre steder å anbefale, for kun 1 natt (11.9.), siden det er fullt hos Sophia?
Tenkte det var greit å ha bestilt på forhånd, slik at vi slipper å lete, når vi kommer med BS fra Paros på formiddagen...
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Anbefale og anbefale... var innom Poseidon hin dagen, det er jo litt "finere" og ligger vegg-i-vegg med Meltemi... de skulle ha 30€ natten i september? Ellers har du jo "strøket" der svært mange forumister skal holde hus... Kalergis, St.George, Sigma, Deogenis...

Anders

Viste forresten Sofia bildet av deg, Solgry... hun strålte opp (yes I KNOW this people!) og vi vitset om telt på taket eller kanskje hun skulle bygge på en etasje. :-) Hun beklaget veldig at hun ikke hadde rom til dere den natten, men sa samtidig at du gjerne måtte holde kontakten utover i tilfelle hun fikk avbestillinger.

Anders

Og om det ikke akkurat har lysnet så har det "løsnet"... varmen høljer ned!
Og har fått en flaske av årets Giannis-vin... om den ikke akkurat havner på noen fransk restaurant så vil jeg si at dette tilhører de bedre årganger fra hans hånd :-)

Her er utsikten fra et frokostbord på Finikas...






Anders

Og arbeidet med å rengjøre "plankefortauet" for sand har kommet igang...




staale

Solgry: sjekk Hotel Palatia på St.George. Vi bor alltid der. Lite og billig hotel rett bak Restaurant Ialos

Solgry

08. May 13, 13:05:56 #68 Last Edit: 08. May 13, 13:07:35 by Solgry
Quote from: Anders on 08. May 13, 11:02:32
Viste forresten Sofia bildet av deg, Solgry... hun strålte opp (yes I KNOW this people!) og vi vitset om telt på taket eller kanskje hun skulle bygge på en etasje. :-) Hun beklaget veldig at hun ikke hadde rom til dere den natten, men sa samtidig at du gjerne måtte holde kontakten utover i tilfelle hun fikk avbestillinger.

Det var kjempekoselig! Vi har allerede booket på Summertimes, en drøy uke, i slutten av september i år.
Fikk forresten julekort fra Ulf og Lena, som du også kjenner, og de hadde også tenkt seg til Naxos i september!
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

...åsså bjynte det å reine... tra-la-la-la...
..."better one day rain than four days clouds".... alt iflg Manoli :-)

Ole

Jeg kan ikke dy meg: 23 grader og sol i Ålesund i dag! Men det varer vel bare en dag.......

karri

Quote from: Ole on 08. May 13, 17:06:02
Jeg kan ikke dy meg: 23 grader og sol i Ålesund i dag! Men det varer vel bare en dag.......


Og det var den sommer`n.....................
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...