Logg inn med Facebook eller Google!

Naxos påske 2013... hilsen fra Anders

Started by Anders, 01. May 13, 17:20:48

Previous topic - Next topic

Anders

Påskeaften ble IKKE som tenkt eller planlagt :-(
Startet jo bra, med veldig fint vær (som holdt seg gjennom dagen) Jeg "ruslet" nedover mot Ag. Anna, det tok meg en time halvannen, men pytt-pytt. Satt på Gorgonas og nytte en øl og tillot meg til og med å sende en melding til fruen der hjemme for å fortelle hvor godt jeg hadde det.
Fem minutter senere stakk "den onde" hodet frem. Ikke bare det... han hugget tennene skikkelig fast i låret og nektet å slippe taket. Alle som noen hang har opplevd Isjias-smerter vil vite hva jeg snakker om .
Så jeg gjorde som doktor og alle andre sier... prøvde å "gå det av meg". Må innrømme at det antagelig aldri har blitt fremsagt så mange besvergelser rundt kapellet på Shark Rock (som de for øvrig holder på å male og stelle skikkelig)
Kom meg så langt som Maragas, rakk å få med meg at tamarisk-"palmen" foran Paradiso er "skamklippet", men måtte gi meg på det. Skeptisk til alle de der gode rådene... og selvfølgelig gikk jeg ikke med noen smertestillende i lommen. Så det ble ble taxi tilbake til byen (brukte nesten en time fra Ag.Anna til Prokopios, normalt en 7-8 minutters rusletur)
Traff på G-T på Paradise, vi hadde et par hyggelige timer. Måtte melde pass til Sofia, ble nok ingen familiemiddag i Angidia, klarte å holde det gående til ca 10 i går kveld og ble vekket mange ganger gjennom natten av de ulike "smellerier". Så det ble en heller skuffende påskeaften.
Og pr nu kjennes det ikke ut som om førstedag blir noe bedre :-(
Men været er jo bra....

Kristian

Ser ut som det. Allerede  23 grader på den forferdelige flyplasen på Naxos.

Bruken gårsdagen til å bestille biletter for september . Kom tålig greit ut av det med drøyt 4000 for t/r Aten for to.

Spanderer fly t/r fra øyene. Det blir bare dyrere og dyrere. Tydelig at subsidene går nedover. Det går forøvrig ut over hurtigbåtene også. Færre avganger og innskrenket sessong.

Ser at Flisvos har fått ut stoler og parasoller. Da blir vel det ytre gangsperre pg av isjasen?

Forøvrig har Flisvos også fått i gang kameraet på Mikra Vigla Bay. Så lenge det varer, eller linsa er ren.


Kristian/Planer er til for å utsettes

kaka

Så kjedelig for deg, Anders! Håper knipetaket slipper raskt igjen.
Du har min medfølelse!
KariK

karri

KARRI

Anders

Skikkelig hett idag, oppi 33 på det meste. Ganske mye folk på stranden, selv om de fleste steder var stengt idag (klart grekerne må få feire sin påske!)
Men tempen ramler fort med solen. 22 hos Mikes Bikes nå når jeg gikk ned bakken. Så langermet er å anbefale for de som evt har tenkt seg nedover i nærmeste fremtid. Og Napoli ledet 2-1 over Inter etter førsteomgang, så Leo var "på nippet"til å gi vekk drinkene :-)
Ellers har tennene sluppet taket, nå er han bare ekkel i bakgrunnen.

Egentlig lite turister her, men havna var full av greske familer som spiste det som spises kunne. Og dette er vel den dagen da alle barnebarn får all den isen de måtte ha lyst på.
Og de siste visittkortene får bein og gå på, Ole... blir kanskje noen nye medlemmer etter denne turen :-)

Anders

Og nå satser jeg på at ungdommene har "smellet fra seg", sånn at man kan få sove skikkelig... var "Allsang på Stranden" her i dag morges!

marjana

Kjedelig med den eklingen Isjias som plager deg da! Håper du får det hyggelig likevel fremover selv om det begrenser spillerommet ditt og deltakelsen sammen med Sofia og greske venner. Fortsatt Kalo Pasxa!
Glika i zoi

Anders

YeePee! Smertefri morgen... håper det er over for en stund.
Ellers litt mer vindfullt, men det gir seg vel det også, etterhvert som solen og varmen får tak.
Later til at Taverna Asteria har planer om å åpne... begynner merkelig nok med å høytrykksspyle TAKET!

Taket her hos Sofia innbyr ikke til de helt store morgener, der er ennå ikke stoler og bord på plass (kun en slitt solseng som ikke får morgenkaffen til å smake særlig) Så det blir steinbenken i enden av terrassen, når solen har funnet åpningen mellom husene.

Lurer på om noen har "gjort noe" med kattebestanden her på øyen i løpet av vinteren... "desimert" er kanskje et sterkt ord men her er langt og sjelden mellom de pusene.

Ellers ankommer visstnok en viss herr Jan Bergtun hit til Naxos idag. Et navn som tør være kjent blandt oss "grekofile". Håper å få til et møte... det Ole har gjort her på forumet kan ikke betales med penger, men Bergtun og hans "islandstrolling" var mitt første møte med "andre som meg".

Blir neppe like varmt som igår, men det skal nok gå bra :-)
Og så får man vel prøve å "dokumentere" litt... at man har vært her, liksom. Skal se om jeg finner det stedet Marjana skulle bo, og ellers vise litt av hva byen har å by på. På med shorts og kamerataske og off we go :-)

Ha en fin dag der hjemme.

Diddi

Å, så deilig at kroppen er på lag i dag, Anders  :) Ang "islandstrolling" så var nok det grunnen til at vi ville prøve øyloffing i Hellas første gangen. Drev med høytlesning for mannen husker jeg, siden han var veeeldig skeptisk. (nye ting =skummelt) Deretter ble jeg loset videre til Hellasforum, og vips var vi også grekofile  ;D Hils så mye, og overbring en stor takk også fra oss  :hfjjk:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anita

Godt å høre at formen er bedre  :)  Når en først har reist så langt er det greit at ryggen fungerer  ;)

Kos deg og nyt varmen mens du kan... du kommer tidsnok hjem igjen til "normale" temperaturer  :P

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Nå har jeg funnet og filmet og sett og lært... kanskje på tide med en frokost også?
:-)

Kommer tilbake med mer... i "treff-tråden" :-)

streamer

Godt å høre at tingene er som vanlig på Naxos. Som vanlig så må du hilse til Manoli og hans fortryllende familie fra meg og Irene. Og kos deg videre på din påsketurne

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...