Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff Naxos 11 september 2013

Started by Anders, 02. Mar 13, 09:25:45

Previous topic - Next topic

Anders

Hehe... absolutt mulig å "sitte" med økonomi-billett. Dere vil antagelig tilbringe mesteparten av turen "utendørs" uansett... god plass rundt på de ulike "soldekk". Og sånn uti september er det antagelig godt mulig å finne seg et ledig "flysete" inne hvis man skulle føle behov for det... det verste som kan skje er jo at den egentlige "eier" dukker opp og man må flytte til et annet sete. Jeg har kjøpt flysete-billett kun en gang, og det var fordi det var dårlig vær og vi begge følte for en dupp i stolen på veien inn til Athen. (det medførte også at vi fikk med oss en fantastisk "konsert" fra noen muntre kor-damer :-) ) Ellers kan man jo også gå i "resepsjonen" og oppgradere billetten underveis, hvis det er ønskelig. Tror det er god plass...
Bak på det der "sol-dekket" - som er mitt foretrukne sted- så er der masser av bord og stoler og tilogmed noen sofabenker... poenget er å ikke komme ombord i siste liten. Mange som reiser "billigst mulig" :-)

Anders

Det er jo litt utrolig... nå er det snart seks måneder siden denne tråden ble startet, og det var jo noen innledende samtaler før den tid også... og nå begynner altså folk å reise og kommer til å delta på det vi sånn "løseligt&løyeligt" snakket om i februar... syns vi skal klappe oss sjøl på skulderen og si "yes!" til verden og hverandre... jeg begynner nesten og tro at vi har klart å få det til :-) Gleder meg veldig til å treffe dere alle, og til at vi kanskje kan reise derifra med noen gode minner. Fortsatt halvannen uke til jeg reiser... men tusen takk for alle bidrag og alle som har gjort dette til en mulighet. Og så kan vi jo snakkes over nyttåret om andre muligheter... :-)

stein

Når jeg får så bra info, må jeg jo spørre mer :) Har bestilt/kjøpt "billett" til ferga. Trodde jeg kunne printe ut billetten og så hoppe ombord, men neida, det er bare en reservasjon. Billetten må hentes.

Dette står på reservasjonen:

Tickets booked through our website,
can be collected from Company's Central Agencies
or Port Agencies and also from the
Port Offices at the port of departure
(at least 30 minutes before the departure).

Er kanskje Port Offices som er nærmest båten, eller? Hvordan finner jeg det?

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fia

Det er jo vi som må takke deg, Anders, for utvist engasjement og litt til!! ;):)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anders

Quote from: stein on 23. Aug 13, 20:31:41
Når jeg får så bra info, må jeg jo spørre mer :) Har bestilt/kjøpt "billett" til ferga. Trodde jeg kunne printe ut billetten og så hoppe ombord, men neida, det er bare en reservasjon. Billetten må hentes.

Dette står på reservasjonen:

Tickets booked through our website,
can be collected from Company's Central Agencies
or Port Agencies and also from the
Port Offices at the port of departure
(at least 30 minutes before the departure).

Er kanskje Port Offices som er nærmest båten, eller? Hvordan finner jeg det?




Tror du finner det like lett som du finner båten... Kyklade-BS har sine plasser HELT inne i Pireus havn, og billettboden ligger like ved siden av. Tror de første sekundene av denne vil vise det... filmet fra soldekket på BS Paros for tre år siden.



Anders

Quote from: Fia on 23. Aug 13, 20:37:05
Det er jo vi som må takke deg, Anders, for utvist engasjement og litt til!! ;):)


Hadde nok ikke vært mulig uten at andre virkelig ville oppleve det... så vi skryter av "oss" :-) For meg koster det jo ikke en kalori å heie på Naxos og jobbe for "sosialt samvær"... begge deler er noe jeg setter veldig høyt :-)

Anders

Og kommer Atle innpå så vil han vel si noe om at jeg ikke har kalorier... :-)

kari

Ja, Anders, du skal se vi snubler over hverandre allerede på lørdag ettermiddag. Tror kanskje at jeg skal klare å kjenne deg igjen fra bilder. Med alle du kanskje skal møte nede på havna, så blir du sittende der på en pullert i flere dager du. Det kommer jo folk på rekke og rad i dagene før treffet  :D

Han kameraten din, kommer han også til Santorini med flyet fra Trondheim?? Du får få han til å ha en nellik i knappehullet, så kanskje vi finner han  ;)

Vi er forøvrig lett gjenkjennelige - trønderbart med snurr på gubben; og det er ikke så mange med slik bart. Så hvis kameraten din har lyst til å kakke oss på skuldren for selskap på båten, så hadde det vært veldig hyggelig.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

Skal gi han et av Ole sine visittkort som han kan ha på t-skjorten :-)

Anders

Eller kanskje sånn... han sitter helt til venstre på bildet... tatt foran Paradise nå i mai... Manoli helt til høyre, Giorgios med neven klar til å kvele meg... bildet tatt av Atle :-)

kari

Ja se der ja. Skal jo være mulig å kjenne igjen hvis ikke har og skjegg har vokst altfor mye.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

Vi delte noen "mythoser" utover kvelden igår, og jeg registrerte ingen spesielle endringer... annet enn at han hadde fått en enda sterkere gledesaura fordi han skal til Naxos igjen... :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...