Logg inn med Facebook eller Google!

Forumtreff Naxos 11 september 2013

Started by Anders, 02. Mar 13, 09:25:45

Previous topic - Next topic

Kristian

Quote from: marjana on 11. Mar 13, 21:40:00
Etter å ha googlet litt generelt på Naxos, så ser den gamle havnen til Apirantho - Moutsouna, som en fin liten fiskelandsby, der de også også drev med marmoreksport. Det er visstnok asfaltvei ned dit, så dit kan vi kanskje ta en tur for å se hvordan det også ser ut på østkysten av Naxos?

http://www.naxosnet.com/villages/





Enig med ANders, en fin søvnig liten havn, med noen fristende tavernaer. Men gjør seg best på egen hånd med god tid.
Og fortsetter du nedover østkysten så langt veien går, kommer du ti en fin liten sandstrand i en skjermet vik. Til og med skyggefulle trær og en liten bu hvor du kan handle forfriskninger.
Har du startet tidlig på turen passer det med lunsj i Moutsouna
Kristian/Planer er til for å utsettes

Hellasfrelst

Har vært fraværende siden før helga. Og her har det skjedd mye siden sist. :D
Middag på kvelden er blitt til frokost, busstur, lunch og middag. Blir ikke dette moro vet ikke jeg. :D :D
Her er det bare å gjøre alvor av å finne seg flybillett og hotell skjønner jeg. ;D
i zoi ine tora - livet er nå

Anders

La oss nå ikke overdrive her... man rekker ikke over Naxos på en busstur likevel :-) Jeg har besøkt øyen ganske mange ganger, og har fortsatt veldig mange steder usett. Ikke meg imot å se Moutsouna, ikke misforstå, men den turen ned og oppigjen (for ikke å snakke om at man antagelig vil ønske seg en time rundt et bord) vil bli litt mye syns jeg... bare det å reise videre fra Apiranthos via Mesi til Apollonas og ta kystveien tilbake til byen er en drøy totimers tur (uten stopp!) Og vi ønsker vel ikke å "slite oss ut" før vi møtes til et festlig måltid? Sånn i mine øyne så holder det i lange baner med Chalki og Filoti og Apeiranthos, og en annen vei tilbake til byen. Men selvfølgelig går det an å diskutere slike ting :-)

Anita

Filoti var vi så dumme å kjørte rett forbi for vi synes det ikke så noe spennende ut fra veien  ???  ... og så har jeg sett bilder som du har lagt ut fra Filoti og angret bittert på den avjørelsen  :o

Denne turen blir det Filoti ... enten med bussturen eller at vi leier en bil senere i uken  ;D

A..
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

For øvrig håper jeg admin har blitt så fristet at han vurderer en omsorgsperm... :-)

Greece-Traveller

QuoteSånn i mine øyne så holder det i lange baner med Chalki og Filoti og Apeiranthos, og en annen vei tilbake til byen.


Helt enig, Anders ! En slik tur skal vel ikke være et rush der vi krysser av for de landsbyene vi kjører gjennom - vitsen må jo være at vi også har tid til å stoppe og oppleve litt av hvorledes det er der....

En annen vei tilbake til byen er greit å få til uten for store omveier - fortsett til Stavros Keramotis (et par kilometer forbi Apeiranthos), og ta valget derfra:

http://tinyurl.com/larf5c

Turen mot Kinidaros gir muligheten til å se de store marmorbruddene (fra bussen - kanskje 2 minutter stopp på veikanten dersom noen vil ta bilder)



og også muligheten til å stoppe ved Melanes Kouros:

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Sjøløve

Vi er med på utflukten hvorhen den enn går. Hovedsaken for oss er at den ikke starter så tidlig på morgenen at vi ikke rekker å bli med om vi kommer til Naxos med Blue Star klokka ni om morgenen.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anita

Det går sikkert helt fint Sjøløve... vi skal jo ha frokost på Finikas før turen  :) må jo ha med dere også  :D

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Søren, der forsvant det innlegget for meg :-(
Men det holder vel å forlate byen i 10-halv 11 tiden vel? Så rekker dere å bli vel installert, Sjøløve?
Og vi andre rekker både frokost og litt "isbryting" :-)
Og hvis de som hittil har meldt sin interresse holder på den til uti september så blir vi rundt tredve mennesker.
Ser for meg en buss fra den der parkeringsplassen i enden av Asteria, siden de fleste vel kommer til å bo i det området og det bare er to minutter fra Finikas.
Og syns jeg ante litt mere håndfaste reiseplaner, G-T...? :-)

Sjøløve

Ti halv elleve tiden høres helt fint ut. 
Vi rekker nok ikke frokosten på Finikas den morgenen men vi skal jo være i nærheten flere morgener  8) ???
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Greece-Traveller

QuoteOg syns jeg ante litt mere håndfaste reiseplaner, G-T...? :-)


I høyeste grad Anders - dette har jeg veldig lyst til å være med på. Imidlertid - slik jeg har nevnt tidligere - skal jeg også til Hellas i slutten av september og oktober (p.g.a. andre avtaler og merkedager), så jeg regner på de økonomiske mulighetene (er pensjonist) og sjekker reisemuligheter. Bare så det er sagt - jeg setter mye inn på at dette skal la seg ordne !

;)
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

Hvor mange er det egentlig plass til i en sånn buss??? Tror jeg etter hvert må lage til en egen "forumtrefftråd" med bare navn og antall. Minst en fem-seks stykker som jeg hadde "glemt"... fortsetter det sånn så passerer vi førti før uken er omme! :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...