Logg inn med Facebook eller Google!

Mens vi venter på sommeren...

Started by karri, 04. Jan 13, 13:45:39

Previous topic - Next topic

Tjorven

Ja, vinter kan være så mangt, og det kommer litt an på hvor man oppholder seg  ;)  Har sansen for begge deler jeg. Sol og "ren snø" er vakkert en vinterdag  :-*  mens når det er som utafor her nå; sur blåst og regn  :(  DA lengter vel enhver til noe annet....
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

- jeg følger deg der, Tjorven
KariK

karri

Quote from: Tjorven on 04. Jan 13, 20:38:28
Ja, vinter kan være så mangt, og det kommer litt an på hvor man oppholder seg  ;)  Har sansen for begge deler jeg. Sol og "ren snø" er vakkert en vinterdag  :-*  mens når det er som utafor her nå; sur blåst og regn  :(  DA lengter vel enhver til noe annet....


Kan faktisk være litt sånn at man lengter til ordentlig vinter ;) Litt "påskestemning", med sol og krittanes hvit, sprakende snø. Hadde vært fint å spent på seg skia for èn tur iallfall. Da blir venten på sommeren litt lettere å bære.... for meg.  :snomann:
KARRI

Tommy

Den som väntar på nåt gott
väntar aldri för länge  :dream:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

IngeS

Når sola har stekt så godt som daglig fra midten av mai til ut i oktober så kan jeg love dere at man blir lei den. Den føles som en pest og en plage der den står omtrent midt på himmelvelvinge, Men så lei at jeg lengter til is og snø blir jeg ikke. I mer enn 30 vintre har jeg jobbet for det meste med manuell og noe maskinell snørydding. Da tenker jeg det er lett å forstå at lengselen uteblir. Men i mine yngre dager brukte jeg også vinteren til skiturer i fjellet og konkurranser. Da syntes jeg også det var fint med det hvite snødekket og frostrim i trærne. I dag kan jeg som sagt styre min begeistring.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Sjøløve

Vi har fått vår del og vel så det av snø hittil denne vinteren her på Sørlandet.

Mesteparten har smeltet og regnet vekk igjen - greit å gjøre plass til en ny ladning som helt sikkert kommer - vi er jo bare i begynnelsen av januar  :-[ :-[ :-[



Lille julaften - det snør og det snør og det snør  :nisse: :nisse: :nisse:





Vakkert også om vinteren - sola står opp over Galgeberg 4. juledag :sol2: :sol2:


Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

karri

Quote from: IngeS on 04. Jan 13, 21:52:02
Når sola har stekt så godt som daglig fra midten av mai til ut i oktober så kan jeg love dere at man blir lei den. Den føles som en pest og en plage der den står omtrent midt på himmelvelvinge, Men så lei at jeg lengter til is og snø blir jeg ikke. I mer enn 30 vintre har jeg jobbet for det meste med manuell og noe maskinell snørydding. Da tenker jeg det er lett å forstå at lengselen uteblir. Men i mine yngre dager brukte jeg også vinteren til skiturer i fjellet og konkurranser. Da syntes jeg også det var fint med det hvite snødekket og frostrim i trærne. I dag kan jeg som sagt styre min begeistring.


Da skjønner jeg deg litt bedre! Jeg var på Samos i 3 uker med steikende sol og over 40 varme en sommer... da var det godt å komme hjem til den norske sommeren!
KARRI

karri

Så fine bilder, Sjøløve!! :hjerte: :hjerte:
KARRI

Tjorven

Åh, dette var to nydelige stemningsbilder, Sjøløve  :-*  Skjønner dere ble lei av all snøen, men er det ikke akkurat sånn som på lillejulaften-bildet ditt vi VIL ha det, ved juletider  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Quote from: Tjorven on 04. Jan 13, 23:09:20
Åh, dette var to nydelige stemningsbilder, Sjøløve  :-*  Skjønner dere ble lei av all snøen, men er det ikke akkurat sånn som på lillejulaften-bildet ditt vi VIL ha det, ved juletider  ;D


Hvit jul er koselig, denne julen ble VELDIG hvit. 
Lille julaften ble en liten utfordring - mine  to sønner var som vanlig sent ute med julegavene og måtte ha assistanse av mamma for å finne ut hva de skulle kjøpe.  Siden bilen befant seg bak et hav av snø var det framkomstmiddelet uaktuelt.  Heldigvis bor vi så nær sentrum at apostlenes hester vanligvis duger bra under normale værforhold.  Det var det ikke denne lillejulaftenen, men vi tok dem i bruk likevel.  Kledd som til en polekspedisjon begav vi oss ut i snøstormen, forserte Lundsbroa og Rådhusgata med suveren forakt for værgudenes vrede.  Sandens Kjøpesenter lokket med flere plussgrader og vindstille og reddet julehandelen dette året også.  Returen gjennom kong Vinters hissige klør hadde vi liksom ikke skjenket en tanke før vi stod ute på gata igjen.  Men hjem kom vi, både med julegaver og kroppstemperatur i behold. 
Egentlig liker jeg best sommeren.....
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Nåja, ser det litt anderledes nå, etter at historien bak det tilsynelatende "glansbildet" er fortalt  ;)  Det var da endelig godt at både dere og pakkenellikene kom i hus igjen  ;D  (Og kaaaanskje kjøper de julegavene litt tidligere neste gang  ;) )
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

05. Jan 13, 16:19:18 #23 Last Edit: 05. Jan 13, 16:21:53 by karri
Ikke nok snø og leke i, da blir det fotball  ;)



Vi forstyrra pip`n i matfatet, de kvitra og fløy rundt oss  :)







Pusekatten titter opp av godstol`n, for å se hva som skjer utenfor stuevinduet  :katt:



Snart på tide å ta inn julekransen nå  :nisse:



Det var godt å bli litt kald i kinna, og enda deiligere å komme inn til peisvarme og kakao  :-- :kaffe:

..... Og HELLASFORUM ......  :hjerte34: :iloveyou: :hjerte34:
KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...