Logg inn med Facebook eller Google!

Glimt fra Plomari sommeren 2012

Started by kaka, 30. Dec 12, 13:57:18

Previous topic - Next topic

dagstaalesen@hotmail.com

Heia , May-Lis / Dag fra Bø i vesterålen her.
Har vært en gang i Plomari ( for 3 år siden ) dette vekte minner vi skal til Peloponnes 1 juni i 3 uker MEN nå sa jeg til kona VI MÅ TIL PLOMARI TIL HØSTEN.......Ho svarte.......JA DET ER HELT KLART.
Tusen takk for fine bilder å gode komentarer.
Dag.

Kari3

Vi var på lesvos for 2 år siden. Vi bodde på Pebble beach i Ag. Isodores. 3 km. fra Plomari. En fin plass men har hørt at mange av hotellene der har måttet gi opp pga. at reiseselskapene ikke benytter dem lenger..veldig synd syns nå jeg...

kaka

Hyggelig å se flere har gode minner fra Plomari 
- og at det ga mersmak  :)

Jeg skal også nedover igjen, kanskje allerede i vår (har ikke helt bestemt reisemål ennå, og Frini ser ikke ut til å ha åpnet når jeg vil ned)

Men, trist for hoteller som må gi opp.
Tidligere hadde vel både Ving og Apllo av Apollo turer til Lesvos, men nå det visst bare Lilleput som charterturer dit (fra Norge).
Da jeg var nedover, sist sommer, var det fortsatt liv på Pebble Beach, mener jeg. De inviterte i hvertfall til fest og moro for barnefamilier.
KariK

Kari3

Det er jo å håpe at de greier å holde det gående men det skal vel noe til når turoperatørene trekker seg.. Men hadde inntrykk av at pebble beach hadde flere faste gjester og at de greske kveldene de arrangerte ble besøkt av både fastboende og turister fra nærliggende hotell. Veldig koselig selv om vi ikke helt forsto hvorfor de knuste vinflasker på dansegulvet   :) Da vi spurte ble de nesten litt fornærmet..og vi fikk ikke noe svar som vi ble noe klokere av :)

kaka

- Jeg har vel ikke vært med på at de knuser vinflasker, - men tallerkener  :D
KariK

kaka

På tide med et lite glimt til fra Plomari, kanskje. Litt utsikt fra bordet på efta Thalasses
KariK

JohnS

Jeg ser ikke bort fra at jeg har sittet ved det samme bordet, kaka...  kanskje opptil flere ganger... Dette ble et slags stamsted.   :)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kaka

Du har vel også trasket på dette fortauet langs sjøen mange ganger, regner jeg med, JohnS
KariK

kaka

- og når jeg først må sitte her hjemme og vente på kabelmontører (mellom kl 8 og 13!! , - og jeg er vel sist i rekka av 16 leiligheter  :( ),
- så kan jeg jo like godt hente opp noen flere bider fra kveldsruslinger innover i byen.
Det gjør ikke lysten på en tur mindr, men for andre "seere" virker det kansje bare mørkt og trist (?)
Innover og oppover i disse gatene møter jeg sjelden turister.
Det er jo ikke sikkert at de fastboende alltid er like begeistret for alle stedene jeg tråkker (.
KariK

Kabi

Tenk at vi vågde å kjøre bil i disse smugene :) Det var i Plomari vi første gang så karnappene på husene. Mener å huske det er en rest fra tyrkertiden?

kaka

Det å bevege seg med bil inni disse smugene, krever vel både mot og årvåkenhet, Kabi  :)
Jeg har alltid stusset på at det står pil til Mytilini midt inni her! For meg virker det mest naturlig å kjøre hovedveien, tilbake mot Ag. Isidoros.

Jeg tror du har rett i at karnappene er påvirkning fra tyrkia, ja.
KariK

kaka

Med vemod registrerer jeg at jeg snart har lagt ut de fleste bildene fra denne turen (jeg forsøker å drøye minnene lengst mulig  :) )
Det hjelper at jeg snart nærmere med et tidspunkt der jeg må bestemme årets mai-tur.

- Selv om vi har egen tråd for greske dører, tar jeg et par Plomari-dører her. Gamle og slitne, men du aner fordums skjønnhet.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...