Logg inn med Facebook eller Google!

Kykladene 2013 - hvilke øyer?

Started by Anita, 19. Oct 12, 13:28:44

Previous topic - Next topic

Sjøløve

Quote from: Anita on 19. Feb 13, 19:07:16
Hei Sjøløve  :) 

Endestasjonen var Koufonissa så jeg... en bitteliten øy ved siden av Amorgos .. er det dit dere skal?

Hva het hotellet dere bodde på når dere var på Paros? ... var dere fornøyd?

Jeg er så lei av vinter og kulde at jeg må drive litt planlegging for å for å få opp stemningen  ::)

Anita


Vi tenker å ta Blue Star fra Piraeus, den ender opp på Astypalea før den går tilbake igjen dagen etter.
Har aldri vært på Astypalea, kanskje vi starter med den øya i år - men foreløpig bare tankespinn.

Hotellet på Paros heter Livadi.  Helt OK, bortsett fra ei vifte på nabotaket som gav en del lyd fra seg hver gang den startet  :o :o

Det går en båt fra Rafina kl 15.30 som er på Paros 18.25.  Det burde jo være mulig å rekke den når flyet lander 13.05.
Jeg vet ikke hvor sent båtene går fra Paros til Antiparos, det kan sikkert Tjorven eller Anders svare på.  Men hvis de går litt ut over kvelden er det vel mulig å komme seg helt til Antiparos samme kveld, og sluppet overnatting på Paros. 

Du er ikke alene om å være lei vinter og kulde - jeg holder deg gjerne med selskap  8) 8)
Om 3 uker er vi på Fuerteventura - det hjelper - når vi kommer hjem derfra er våren forhåpentligvis her ;D ;D ;D
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Anders

Jeg aner ikke når siste båt går til Anti, men fergene fra Pounda går senere :-) Uansett vil jeg anbefale den turen i dagslys, med sol og varme og muligheter for å se omgivelsene... første gang vi var på Anti kom vi frem i beksvarte natten og ante absolutt ingen ting om hva som befant seg rundt oss. Og det var rett og slett ikke noe kjekt.

Anita

Tror kanskje vi satser på Blue Star'en sammen med dere utover Sjøløve  :) ... veldig hyggelig med selskap når en først skal på tur.  :D

Blue Star er en så stor og stødig ferge og den vil jeg ikke få de store problemene med (litt sjøsyke :P)  Kommer til å stappe inn på sjøsyketabletter før avgang (gjør alltid det med lengre fergeturer... da går det helt fint  :D

Skulle gjerne hatt en tur til varmere strøk nå... men det går ikke i år. Hadde vært topp å tine litt opp ... brrrr  ::)

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Angående bosteder på Anti så vil jeg foreslå at dere finner dere noe rundt havnen... mye kjekkere å observere folkelivet og båttrafikken derfra :-) Kortere vei til alt mulig også... Katerina eller Paris eller Roccos eller noe sånt. Og mindre sjanse for mygg...

Anita

Anders jeg regner med at vi har et par overnattinger på Paros også... bare for å kunne oppleve den øya også når vi først er på de trakter :) ... så tar vi en 3-4 netter (alt ettersom vi trives) på Antiparos.

Regner med å komme til Naxos på tirsdagen (mandagen hvis vi bli lei av Antiparos).

Når på døgnet går der ferge mellom Paros og Naxos?

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Takk Anders  :smile12:

Skal sjekke opp de bostedene og ha med meg navnene når vi ankommer Antiparos... godt å vite hva en skal se etter. Regner med at vi ikke trenger å bestille på forhånd... burde være mulig å "droppe-inn".

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

BS går ca tolv om dagen, og i ti-tiden om kvelden. Det må dere sjekke "on-site". Ellers er der sikkert mange andre forbindelser også, Aquas og HighSpeed og litt sånn. SuperJet hadde også en rute der ifjor (på returen fra Mykonos)

Anders

Kristian har god kontakt med Katerina... han kan sikkert hjelpe.

Anders

For øvrig... selv om det kanskje er en klisjé... siden det er første gang på Anti. Få med den grotten! Går busser fra byen.

Anita

Her kommer info og gode råd som perler på en snor  ;D  regner med at gubben vil få med seg grotten så det må utforskes. Ellers blir det slaraffenliv med bading og god mat.

A.
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tjorven

Så flott at dere vil til Antiparos, tror neppe dere blir skuffa over det valget  ;)  Selv har jeg funnet min base hos Marianos Apartments. Eier Antonis har både studio og leiligheter, alle med kjøkkenkrok, terrasse eller balkong. Rent og pent, hyggelig vertskap og 100 m fra Psaraliki stranda, og rett ovenfor havna (bak kirka) Myggsumpen er ikke så langt unna, men det er luftig der, og ikke noe problem dersom du ikke er veldig allergisk. Du kan se bilder fra stedet i reiseskildringene mine derfra de siste to årene, og fler bilder på www.booking.com. Men jeg anbefaler å sende en mail direkte, da får du en bedre pris  ;)
Marias Place i andre enden av havna er også et sted jeg kan anbefale. Meget hyggelig vertskap, rimelige rom m vannkoker/kopper og kar men ikke kjøkkenkrok, og heller ikke havutsikt, men veldig koselig sted (vis a vis Kouros Hotel) Har også bodd på Rocco's, som ligger i havna, noen rom har havutsikt. Ok nok, men ikke så hyggelig vertskap som de to andre stedene (etter mitt syn)
Fortsatt god planlegging, Anita, du kooooooser deg nok nå  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Takk for tipset Tjorven  :D

Når vi er ute og reiser hvor det er mygg/moskitos... er gubben glad for å ha meg med... alle "henger" seg fast på meg og rører ikke ham  ??? ... og jeg hovner litt opp for hvert stikk... så jeg prøver å holde meg unna steder hvor det er ekstra mygg/moskitos.

Har tatt kontakt med Katarinas studio på havna... kanskje vi bestiller der.. får se. Kan også være at vi venter til vi kommer ned.. er dagslys når vi ankommer og da burde det gå an å finne et greit sted å bo. Men det er kjempegreit å ha en "viss" peiling før en ankommer.

Hvor ligger den "myggsumpen" henne på Antiparos? Bare så jeg vet det og kan holde meg unna bosteder der?

Anita  :)
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...