Logg inn med Facebook eller Google!

Enda en fin høstuke i Kardamili

Started by kaka, 03. Oct 12, 22:14:36

Previous topic - Next topic

karri

Kanskje feil å bruke ordet koselig, men i mangel på et annet ord, jeg syns det er koselig å vandre rundt på kirkegårder. Takker igjen for fine bilder  :)
KARRI

kaka

Tror jeg skjønner hva du mener, karri. Det er ofte en egen stemning
og inne i de små kirkene er det rom for stillhet og ettertanke, som du er inne på, Tjorven.

Jeg har ikke vært inne i så mange av kirkene i området, men der, som ellers i Hellas,ser man de "over alt".
Noen av de er jo riktig gamle.

Jeg beveget meg over olivenlunden (me de vanlige feilstegene), mot Proastio igjen.
Hovedkirken der er ganske stor, - og klokketårnet ser gammelt ut, mens kirke(på)bygget virker nyere.
Det ser ut som de hvite duene har funnet seg godt til rette i tårnet
KariK

karri

Hmm, er det bare meg, eller ser det ut som den dua er festa til et bånd/snor  ;) Vakt-due  :)
KARRI

kaka

Det er egentlig klokkeren  :)
KariK

Tjorven

I dette "leiekomplekset" var det jo rom for mange duer  ;)  Og "Klokkeren" var vel sjefen, da  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

"I mitt hus er det mange rom",  eller noe slikt, vet du. Gratis var det også, tror jeg.  :)

Rett under de gamle, fine freskene, pleier jeg å sette meg ned for en lesk. Denne gange hadde jeg lyst  på litt å spise også, men de to bordene var opptatt.

Da fikk det bli på "kirkebenken" utenfor. Men jeg så ikke noe til Panagiota inne i kafenion heller?

KariK

Diddi

Dette var en flott tråd,kaka  ;D Har nå kost meg gjennom alle bildene og kommentarene  :bravo:
Det å plukke seg en fiken når man er ute og trasker, er jo et høydepunkt-og så smaker de jo som regel himmelsk.Blir ikke det samme å kjøpe de på supern her hjemme!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

28. Oct 12, 10:29:29 #67 Last Edit: 28. Oct 12, 13:07:07 by kaka
Takk for hyggelig kommentar, frudiddi.  :)
Ja, jeg får en god lykkefølelse når jeg ser disse fruktene rundt meg og kan plukke med meg.

Det holder ikke helt som niste, så jeg ga ikke opp forsøket på å få meg litt lunsj denne gangen.
Jeg gikk inn, og fant Panagiota, og spurte om hun hadde noe å spise. Jeg oppfattet at hun svarte nei, men etter en stund skjønte jeg hun var i full gang med å lage en salat til meg  :)
Da syntes nok landsbyens herrer at jeg skulle få bord også, så de overlot plassen til meg. At alle gikk, valgte jeg å ikke ta ille opp.  De var vel ferdige med sin lille formiddagskaffe.

Jeg koste meg med maten! (selv om jeg kom på at jeg nå satt rett under duene,og kanskje kunne vente meg en hilsen. Slapp det, - heldigvis  :) )
KariK

Athina

Dette er virkelig "mitt Hellas"! En tur til Proastio og en fin stund på Panagiotas kafeneion, er bare så utrolig flott å oppleve :)
Takk, kaka, dette var nydelig formidlet i ord og bilder :blomst:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

karri

Godt med litt mat i kroppen..  :)
:o :o :o godt det ikke kom en sprut "dressing" fra oven  :o :o :o :o
KARRI

kaka

Takk for godord, igjen :) Alltid hyggelig å dele fine inntrykk

Dette er jo også mitt Hellas, Athina, og vi har delt en del av det sammen  :)
Panagiota og hennes kafenion er noe for seg.

Jeg kunne godt gitt henne et av hjerten som lå langs stien, - som takk for alle de gode stundene hun har gitt oss der oppe.
Hun er nok litt mer sliten etter hvert, men jeg klarte å lokke frem smilet når jeg gikk inn og minnet henne om tidligere besøk.
KariK

kaka

Det kan kanskje virke som jeg stort sett beveget meg oppe i heia, fra landsby til landsby (- og det var vel også et jeg gjorde mest  :)  )
Men, - jeg var da innom strendene også. Selv om "bestemorstranda" er lettest å legge seg på, siden en er nærmest, - må jeg jo en tur bortom Ritsa-stranda, - og den koselige tavernaen, Elies.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...